Mitt favorittprotein

Konkurranse i samarbeid med Third wave nutrition

Jeg har i mange år lett etter det perfekte proteinpulver. Det som lett blander seg ut, gir den beste smaken og løfter alle smoothies jeg lager. Samtidig vil jeg at proteinet skal være så rent som mulig, ha minst mulig sukker og ikke inneholder kunstig søtning. Jg har kjøpt mange varianter både fra proteinfabrikken, iherb og i butikk, men aldri vært helt fornøyd. Enten smaker de som kritt, virker «sandete» eller gir meg oppblåst mage på grunn av all søtningen.

Det finnes mnage former for proteinpulver. De vanligste er proteiner fra melk (whey og kasein), soya, erter, egg, ris, hamp og biff. Det er faktisk en stor jungel av ulike proteiner, som det er lett å gå seg bort i. Proteinpulver er absolutt ikke noe alle må spise, men jeg elsker å tilsette det i smoothies, grøt, bakst og til og med sjokolade. Jeg synes proteinpulver er en enkel og billig måte å få i seg protein, men kvaliteten på pulveret er svært viktig!

Da jeg hørte om synergy ble jeg straks nysgjerrig. Som ernæringsnerd og blogger elsker jeg å teste nye ting, særlig ting jeg er på leting etter. Jeg tittet på hjemsiden til firmaet som produserte produktet og bestemte meg for å sende dem en mail med litt spørsmål.

proteinpulver Etter en times tid fikk jeg svar fra en entusiastisk mann som heter Søren Wolff. Han lurte om om jeg ikke ville skype med ham!? Jeg ble litt satt ut for jeg er ikke så vant til å prate med fremmede på telefonen, men jeg måtte jo bare tørre dette. Søren viste seg å være ikke bare utrolig hyggelig, men også kunnskapsrik og lidenskapelig opptatt av mat. Vi ble sittende å skravle i over en time om vitamix blenderene våre, smoothie, råvarer og helsekostindustrien.

DSC01833Gjennom denne samtalen fikk jeg meg også en saftig lærepenge! Søren fortalte nemlig hvordan han hadde testet en rekke proteinpulvere og funnet utrolig mye grums. Det er veldig lite kontroller av helsekost, langt mindre enn for vanlig mat. Noen måneder før jeg snakket med Søren fikk jeg tilsendt et proteinpulver fra en annen produsent. Dette var et firma jeg hadde hørt mye bra om og dermed stolte på. Jeg hadde jo ingen grunn til å ikke gjøre det…

Søren fortalte hvordan dette pulveret faktisk var et av de som hadde kommet dårligst ut i deres labtester. For å gjøre en lang historie kort inneholdt det store mengder tungmetaller. Han kjente selv noen som jobbet i dette firmaet og tok en telefon for å fortelle om hva han hadde funnet. Han ble forsikret om at de ville tilbaketrekke produktet, så ille var faktisk nivåene av tungmetaller.

Dagen etter fikk Søren telefoner fra en rekke kontakter på ulike treningssentere. De lurte om om han kjente til dette proteinpulvere, som de akkurat hadde fått tilbud om å ta inn til god pris. Firmet tilbaketrakk altså ikke produktet, de valgte heller å prøve å selge det ut for å unngå å tape penger.

Da han fortalte det kjente jeg at jeg fikk en stor klump i magen. Jeg har kun brukt dette proteinpulveret en gang og siden har det ligget og støvet i skapet. Jeg synes hverken konsistens eller smak var god og delte det derfor ikke på bloggen. Jeg hadde tatt bilder og all ting, men jeg ville ikke dele noe jeg selv ikke var fornøyd med. På dette tidspunktet hadde jeg allerede begynt å tenke på å gjøre kroppen min klar for en graviditet, og er det en ting en da skal unngå så er det jo tungmetaller.

Jeg kjente jeg ble sint og frustrert over at noen hadde sendt meg noe som ikke var bra for meg å spise. Værre var det at jeg nesten anbefalte dette produktet til dere! Da hadde jeg måttet gå ut og si unnskyld! Heldigvis var det noe i meg som gjorde at jeg ikke delte det. Det er veldig viktig at jeg kan gå god for ting jeg anbefaler her. Jeg får masse tilbud om å reklamere for rare kosttilskudd, men det er svært lite jeg takker ja til å prøve. Særlig er det piller der jeg vil anslå at effekten er lik null.

proteinpulver Jeg er veldig glad for at jeg nå har funnet noe jeg kan stole 100% på! Produsentene av synergi brenner virkelig for det de gjør, og jeg føler meg helt trygg på anbefale det videre.

Serien deres består av en blanding av ris-, hamp- og erteprotein, og kommer i smakene naturell, vanilje og sjokolade. Dette gir god konsistens, men er også viktig for å unngå intolleranser. Spiser du mye av en ting over lang tid, kan det være negativt for immunsystemet. Derfor er jeg tilhenger av et blandingsprotein. Jeg blir ikke oppblåst av dette proteiner, men har du IBS kan faktisk risproteinet fra samme produsent være det beste valget for deg. Synergy er også helt uten dyreprodukter, og selv om jeg spiser dette selv synes jeg det er fint å velge et protein som er uten. Planteproteiner har mange gode helseegenskaper, så her er det ikke enten eller som gjelder!

proteinpulver Vanilje er helt klart min favoritt. Den er søtet med stevia og er derfor veldig søt. Grunnen til at jeg liker dette er at smaken blir helt perfekt i grønne smoothies. Jeg vil ikke ha så mye sukker i min smoothie og da er dette proteinpulveret perfekt. Med dette kan jeg trylle frem smoothie som smaker som eplekake, bananbrød og gulrotkake, helt uten sukkeret. Jeg kan ha store mengder grønnsaker, en kvart banan og dette pulveret, og få en søt og deilig smoothie.

Synes jeg smaken blir for søt i en oppskrift blander jeg rett og slett med naturell eller bruker mindre mengder. Søtsmaken vår er forskjellig, så her gjelder det å smake seg til.

proteinpulverJeg bruker vaniljeprotein i smoothie, grøt, bakst og rawfood som mousse, kaker eller energikuler. Det er egentlig ingen grenser for hva du kan finne på!

proteinpulver Sjokoladeproteinet er fast inventar i min sjokolademousse. Tilsetter du protein blir retten mer mettende og et fullverdig måltid. I det siste har jeg kun brukt dette pulveret som søtning i min mousse og den er bedre enn noen gang!

proteinpulver sunt

I dag er jeg så heldig at jeg skal få dele ut hele tre 400 grams poser synergi, en i hver smak! For å vinne må du svare på et spørsmål i dette innlegget, så trekker jeg en heldig vinner!

Konkurransen er avsluttet 🙂

«Hvis du kunne spørre meg om en ting om ernæring, hva ville det vært?»

proteinpulver sunt

Som trøstepremie gir jeg 10% rabatt på arnika.no hvis du registrerer deg med koden 107347. Dette gjelder også alle fremtidige kjøp 🙂

4 kommentarer
    1. Hei,
      jeg vurdere å prøve dette proteinpulveret, men har ikke klart å finne ut om det inneholder giftstoffet arsen siden det er basert på blant annet risprotein, vet du noe om det?
      Mvh Maja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg