Pannekaker uten melk og gluten

Pannekaker uten melk og gluten, det er ikke feil hverdagsmat!

pannekaker uten melk og glutenDisse pannekakene er en av mine favoritter! De inneholder kun to ingredienser, er enkle å lage og holder meg mett lenge. Den originale oppskriften inneholder egg og kremost, men jeg ville gjerne teste å lage en melkefri variant. Derfor prøvde jeg å tilsette en ss kokosmelk per egg i stedet for kremost og resultatet ble veldig bra!

Egg er supermat som inneholder alle de essensielle næringsstoffene med unntak av vitamin C. Mange studier har vist at de som spiser egg til frokost lettere går ned eller holder vekten i forhold til de som spiser for eksempel brød. Kokosmelk er rikt på mellomlange fettsyrer som lett tas opp av leveren der de forbrennes til energi. Disse fettsyrene kan dermed være med å øke forbrenningen!

pannekaker uten melk og glutenJeg blander egg og kokosmelk i blenderen (du kan også bruke stavmikser) og steker pannekakene i smør. Vil du ikke bruke melkeprodukter kan du steke i kokosolje. Når det gjelder mengder bruker jeg to til tre egg avhengig av sult og størrelse på eggene.

pannekaker uten melk og glutenDu kan toppe disse med akkurat hva du vil, her har jeg brukt fibersirup gold og bær.

pannekaker uten melk og glutenDu kan også bruke disse som wraps med ost, skinke og grønnsaker. Da ville jeg hatt en dæsj salt i røren før steking.

pannekaker uten melk og gluten

I dag har jeg sittet alt for mange timer bak macen, men slik blir det innimellom. Skal se om jeg ikke får kommet meg litt ut i frisk luft og ikke minst trent på stuegulvet her hjemme før jeg fortsetter. Jeg har faktisk sittet i treningstøyet i hele dag, og det blir jo for dumt å skifte ut av det uten å svette litt? Det er ikke så mye som skal til, bare litt bevegelse gjør så godt for både kropp og sinn!

Jeg håper dere har hatt en fin dag <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg