Å bli gravid

Som mange allerede vet har jeg hatt litt utfordringer med mine hormoner de siste månedene. Jeg sluttet på p-pillen og det har tatt tid for syklusen min å balansere seg. Jeg spiser masse næringsrik mat, men har også opplevd mye stress som har påvirket meg negativt. For å få hjelp til å balansere hormonene og jobbe mot å bli gravid tok jeg derfor kontakt med Frøyaklinikken i Oslo. Der jobber de holistisk, det vil si at de ser på hele kroppen og jobber for å få deg i balanse. Her behandles ikke bare symptomer, men en prøver å avdekke de underliggende årsakene til plagene. Denne måneden fikk jeg eggløsning for første gang på lenge. Jeg hadde håpet å bli gravid, men sånn ble det ikke denne gang. Alle som prøver å bli gravide vet hvordan det er å gå og håpe for så å kjenne skuffelsen. Jeg får stadig høre at jeg bare må tenke på noe annet, også skjer det når det skjer. Jeg vet jo at dette stemmer, samtidig er det ikke så lett. Jeg har flere venninner som har eller som går gjennom det samme, som jeg finner støtte i. Jeg har også fått veldig mye støtte fra lesere og det setter jeg så stor pris på. Dere er så søte som sender meg oppmuntrende snaps om at jeg ikke er alene, tusen takk <3

å bli gravidJeg synes det er viktig å dele da jeg ikke finner så mye info om dette selv og ønsker å vise andre at de ikke er de eneste som sliter. Selv om du er frisk og sunn kan en slite med en syklus i ulage. Etter mange år med sykdom har jeg mange ganger følt at jeg ikke kan gjøre det jeg vil. Ikke studere det jeg egentlig ville, ikke reise, ikke jobbe og generelt ikke være der jeg ønsker i livet. Jeg har alltid ønsket å bli mamma mer enn noe annet, og jeg ønsker å være ung når jeg får barn. Når vi da bestemte oss for å begynne å prøve og jeg føler det ikke går med en gang, får jeg igjen den samme følelsen. Jeg kjenner jeg får tårer i øynene mens jeg skriver dette fordi det kjennes så tungt. Ja, jeg er utålmodig, men det er ikke så lett.

Dette er et ganske vanskelig tema å skrive om da det er veldig personlig. Det handler heller ikke bare om meg, men om min kjæreste også. Jeg har delt personlige ting før, men dette er jeg jo midt oppi og da blir det noe annet. Takk for at dere tar hensyn og forstår at dette er tøft <3

Anette og Helen på Frøyaklinikken har vært så snille og tilbydd å svare på deres sine spørsmål angående prevensjon, hormoner, fertilitet og graviditet. Mange har allerede stilt spørsmål og disse vil jeg ta med. Du trenger altså ikke spørre igjen om du allerede har gjort det. Dette med prevensjon er et spesielt vanskelig tema, da mange er usikre på om de ønsker å gå på p-pillen, hva slags bivirkninger det kan ha osv. De skal prøve å svare så godt vi kan på alle spørsmål som kommer. Ingen er for dumme eller utenfor tema! Du kan gjerne være anonym, det er ikke noe problem. Skriv gjerne alder da det er greit å vite 😉

Fyr løs med spørsmål og god helg <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg