Matcha cookies og rabattkode

Annonse

Matcha er dronningen av grønn te! Dette er spesielle, grønne teblader som er tørket og malt til pulver. Før de høstes dekkes de med presenninger slik at de utvikler ekstra klorofyll. Resultatet er en søtaktig smak og den lekreste grønnfargen.

Matcha har blitt en stor trend også i den vestlige verden, og du har kanskje sett bilder av grønne, matchalatter på instagram og pinterest?

Matchapulver kan gi lekker grønnfarge og god smak til mange retter, og siden jeg liker å tenke at jeg er over middels kreativ måtte jeg jo prøve noe nytt! Resultatet er disse grønne, matcha cookiesene. De ser ut som cookies bakt av Shrek, men de ble superpolulære både hos kjæresten og venninnene mine.

Helenes matcha cookies

2,5 dl mandelmel (fettredusert)

1 dl kokossukker eller sukrin

3 ss smør eller kokosolje

1/2 ts supernature matchapulver

1/2 ts vaniljeekstrakt eller vaniljepulver

3-4 ss valgfri melk

1/2 ts bakepulver

En klype salt

30 gram hakket mørk sjokolade

Bland mandelmel, kokossukker, bakepulver, matchapulver og salt. Rør inn vanilje, smør og melk med en miksmaster eller med hendene. Til slutt knar du inn sjokoladebitene.

Form små cookies med hendene, jeg fikk ni stykker. Press dem litt flate, de flyter ikke så mye utover. Stekes i 10 minutter på 180 grader.

Jeg elsker fargen…

Siden supernature akkurat har lansert matchapulver i Norge har jeg fått lov til å gi dere en eksklusiv rabattkode! Hvis du skriver inn helenematcha30 i rabattfeltet ved bestilling får du hele 30% rabatt. Koden varer ut uken 🙂

Kvaliteten og smaken på matcha kommer an på hvor på planten bladene er hentet. De øverste bladene er de yngste og disse gir en mest eksklusiv matchate. Nederst på planten sitter de eldre, bitre bladene, som gir en rimeligere matchate.

Matchate fra supernature har den beste kvaliteten, noe som reflekteres i den runde og gode smaken. Du trenger kun en 1/4 ts matcha for å lage den lekreste tekoppen.

Tradisjonell matchate lager du ved å ta en 1/4 ts supernature matchapulver i en kopp, før du heller over 150 ml varmt vann. Bruk en bambusvisp eller en liten elektrisk visp (kan kjøpes på f eks chlas olsen) til å røre ut pulveret. Du kan også bruke varm mandelmelk og lage en deilig matchalatte.

Følg med på snapchat de neste dagene så skal jeg lære deg å lage en matchalatte <3

Har du drukket matcha?

9 kommentarer

Siste innlegg