Denne isen kan du spise hver dag!

Nam! Dette er skikkelig godsaker!

I tillegg er det så sunt at det kan nytes når som helst! Likevel vil jeg slå et slag for denne herligheten etter trening elelr til kvelds. Karbohydratene i bananen er nemlig perfekt som påfyll til de slitne muskelene dine etter en hard økt.

Det er også særlig gunstig å spise karbohydrater på kvelden. Det bidrar til en insulinutskillelse som fjerner aminosyrer (byggeklossene i protein) fra blodet. En av aminosyrene som blir igjen er tryptofan. Denne omgjøres først til lykkehormonet serotonin, før den omgjøres til melatonin. Dette er “sovehormonet” vårt. Ved å spise karbohydrater på kveldstid kan du dermed sove bedre, er ikke ernæring gøy??

Denne isen er lett å lage og inneholder få ingredienser.

Sunn is med smak av snickers

En frossen banan

1-2 ss melk (jeg bruker mandelmelk)

1 ss peanøttsmør

1/2 ts råkakao eller kakaopulver

Et par dryss salt

Topping: kakaonibs, hakket mørk sjokolade og peanøtter

Kjør alle ingrediensene med unntak av toppingen i en blender, foodprosessor eller i en bolle med stavmikser.

bruk så lite væske som mulig, og bruk en skje til å skrape nedi blenderen hvis du må.

Server isen straks med sjokolade og nøtter

Tips: legg serveringsbollen i fryseren en halvtime før du skal spise, da holder isen seg kald lenger 😉

Nå har jeg vært på en svett økt på sats og skal kose meg med denne før gåtur med beste Maria <3

Siste innlegg