Reduser magefett og gå ned i vekt med disse 10 rådene

I dag har jeg skrevet en artikkel med mine beste tips for å redusere magefett og gå ned i vekt for klinikken. Ved siden av blogg, kurs og foredrag tar jeg også imot pasienter på Ullevål kiropraktorklinikk i Oslo. Her veileder jeg blant annet de som sliter med vonde mager, PCOS, intolleranser, betennelsestilstander eller vektproblemer. Hvis du ønsker time hos meg er det bare å ta kontakt.

Mange tror at en må sulte seg og trene hver dag for å få en flat mage, men det stemmer ikke. Som jeg skrev i dette innlegget er det i hvert fall ikke det som fungerer for meg og mine kunder. Det gjelder å jobbe emd kroppen, og ikke mot den!

I dag er siste dagen Jon Anders er på fadderuke og jeg gleder meg så veldig til kjærestedate i morgen. Jeg unner ham selvfølgelig å begynne på skolen og bli kjent med masse nye mennesker, men jeg skal ærlig innrømme at jeg også har savnet ham masse. I morgen skal vi lage deilig mat, se film og bare kose oss med hjemmekveld. Før den tid venter det kunder på klinikken og endel mer jobb med kurset mitt som lanseres på søndag. Det er vel lov med en ekstra kaffekopp før det snart er helg?

Ha en herlig dag <3

21 kommentarer
    1. Hvordan tenker dere å løse dette med graviditet og baby den dagen det skjer, når Jon Anders nå har begynt å studere?
      Jeg spør av nysgjerrighet fordi vi er i samme situasjon om vi etterhvert skal begynne å tenke på baby 🙂
      Håper du får en fin helg Helene! 🙂

    2. Hei Helene! Er det noen “faste” råd du gir til de fleste kundene dine uavhengig av hvorfor de kommer til deg? Og hva kartlegger du på første time? Får man et kostholdsopplegg med seg første gang? Ha en fin dag!😊

    3. Anita: Hei Anita 🙂 når du kommer til meg, enten på klinikken eller på nett får du alltid spesialiserte råd 🙂 Første time kartlegger vi dine vaner, ditt syn på mat, hva du spiser nå, dine mål, fordøyelse og helse. Du fårråd ut i fra dette også sees vi jevnlig for å få nye råd etterhvert. For å få til en endring er det veldig viktig med jevnlig kontakt, det holder ikke å komme en gang, få en plan og hade bra, da kunne en bare kjøpt en bok og ferdig med det 😉 God helg <3

    4. Takk for svar!😊 hvordan gjør du det hvis man ikke vet hva man reagerer på? Tar man en test? Jeg spør fordi jeg bor et stykke unna og ønsker å vite litt hvordan du evt går frem i oppfølgingen ☺

    5. Supert innlegg 😊 Kan du en dag skrive om hvilken mat som er bra for huden? Jeg sliter med kvise utbrudd bak ett øre og på haka. Har ikke råd til hudpleietime nå, men mye kan jo gjøres med kosthold. Kanskje jeg blir bedre når jeg får begynt med leverkapslene.

    6. Kan jeg få spørre om du har noe bra alternativ til fermentert surkål? 🙂
      Magen slår seg helt vrang når jeg ikke spiser den, virker nesten som at magen blir verre enn den var når jeg ikke brukte noe.

    7. Katrine: det er veldig vanlig i starten, da du tilfører masse bakterier magen ikke er vant til. Når det er sagt finnes det flere alternativer, som kombucha og hjemmelaget kefir. Anbefaler deg også å drikke vann med en ss eplecidereddik 20 min før hvert måltid, det er supert for å få fordøyelsen i sjakk 😉

    8. SV: godt å høre at det er slik i starten. Er helt lost uten den surkålen, 1 1/2 uke nå som har vært helt grusom.
      Har prøvd med kombucha med merker ikke noe bedring på det for magen min men har kjøpt superzym på apoteket, tror du det kan hjelpe? 🙂

    9. Katrine: Tror jeg missforsto deg litt, tenkte magen din ble værre av den jeg! Hvis du merket bedring er det helt klart at du trnger flere gode bakterier i tarmen, så da ville jeg bare fortsatt med den jeg!

    10. SV: Mulig jeg skrev så det kunne misforstås litt. Bruker surkål til vanlig hver dag men nå når jeg ikke har noe igjen er magen helt på jordet! Lurte på om jeg hadde “ødelagt” magen av å spise surkål (siden den blir mye verre om jeg slutter enn det den var før jeg begynte med det) om du skjønner? Hehe 🙂 men da er det bare at tarmen trenger gode bakterier?
      Må lage ny i dag og håper jeg kan ta litt av den allerede til mandag, om du ikke vet om noen andre steder enn Sverige som selger det.
      Takk for at du er så god til å svare på kommentarer, det settes virkelig pris på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg