Brownies med 3 ingredienser – uten korn, sukker og melk

Jeg har virkelig fått øynene opp for det enkle! Jeg har rett og slett innsett at jeg mange ganger har hengt meg opp i detaljene i maten jeg spiser. Nå ønsker jeg å fokusere mest på rene, enkle ingredienser og oppskrifter som alle kan få til. Selvfølgelig kommer jeg til å fortsette å bruke min kjære supermat, koke kraftsuppe og teste spennende nyheter på matfronten. Her blir det noe til alle 😉

I dag slang jeg sammen de enkleste browniesen noen gang! Disse er glutenfri, kornfri, uten raffinert sukker og melkeprodukter. De er veganske, paleo og passer vel de fleste kostholdsmønstre.


Helenes brownies

3 modne bananer

1 dl nøttesmør (mandelsmør, panøttsmør osv)

1/2 dl kakaopulver

Eventuelt: et par dryss salt (fremhever sjokoladesmaken)


Kjør bananene til en klumpfri masse i en blender, foodprosessor eller bruke en stavmikser. Tilsett resten av ingrediensene og kjør til alt er godt blandet. Hell deigen i en form, jeg brukte en stor brødform, så jeg ville ikke brukt en som er for stor. Da må du i så fall doble oppskriften. Stek kaken på 180 grader i 20-25 minutter.


Denne skal jeg kose meg med i kveld sammen med den beste jeg kjenner <3 Ha en nydelig lørdag!
 

20 kommentarer

Siste innlegg