Lag ditt eget kokossmør – én ingrediens

Jeg delte nylig oppskrift på mandelsmør og jeg eeeelsker peanøttsmør, men har du hørt om kokossmør?

Dette er rett og slett “smør” laget av kokos – intet annet.

Kokossmør kan brukes i mange ulike oppskrifter, blant annet sunn fudge (oppskrift kommer). Det er også veldig godt å ha i smoothie, som topping på grøt eller som en snack før trening. Jeg elsker å variere det jeg spiser, og da er slike ting gull!

Det er ekstremt enkelt å lage, det eneste du trenger er en foodprosessor eller en stavmikser (eventuelt en sterk blender) og en pose revet kokos.

Kjør kokosen til den får en helt flytende konsistens. Husk å skrap ned kantene så all kokosen blir med.

Når kokossmøret har blitt kaldt får det en tykkere konsistens (som under). Setter du det i kjøleskapet blir det steinhardt, så jeg anbefaler å oppbevare det i skap. Det holder i noen uker i hvert fall.

Kokos er utrolig sunt for både hud, tarm og energinivået i kroppen <3


Nå skal jeg ut på jentekveld-gåtur med fine Maria! Det har virkelig gått i et i det siste, men det er så viktig for meg å ha venninnetid. Derfor er det perfekt å kombinere skravling med litt trim. Vi går som regel i halvannen time og det har faktisk mye å si på hverdagsformen det!

Ellers er det kun ti plasser igjen på onlinekurset, jeg gleder meg helt villt til å komme i gang med en ny runde! Bli kjent med alle deltakerne, lære bort masse og ikke minst bli inspirert. Jeg blir nemlig veldig inspirert av alle kunder, lesere og følgere, det skal dere vite 😀

Smil fra meg <3

 

9 kommentarer
    1. Fantastisk inspirerende det du skriver, og får lyst til å prøve ut alt på en gang xD hihi!
      Kan jeg få spørre hvor den flotte blomstrete buksen din er i fra? 🙂
      Stå på, jeg er blitt fast leser!

    2. Hei! Jeg er så glad for at jeg snublet over bloggen din! For øyeblikket står eplegranolaen på andre runde i ovnen, og i ventetiden forsøker jeg meg på dette kokossmøret! Jeg lurer bare på hvor lenge du har det i foodprossessoren før det skjer noe? Jeg har kjørt det i snart 30 minutter, og det skjer veldig lite.. Har du ikke en dråpe vann eller kokosolje oppi for å hindre det i å bare hoppe rundt oppi der? Nå har jeg forsøkt foodprossessoren, stavmikseren og blenderen her 😀 Ler! XD Var såå gira på å prøve disse peanøtthjertene du har laget! Takk for masse dødsbra inspo til bra mat til meg, mannen og lille tulla vår!

    3. Silje: ojoj, det var rart!

      Herregud så koselig kommentar forresten! elsker at maten kan inspirere hele familien, da jeg ønsker å kunne nå flere med sunn mat inspo! god klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg