Skal jeg noen gang få bli mamma?

Å ønske seg noe mest i hele verden, noe som er helt ute av din kontroll og bli skuffet gang på gang, det føles uutholdelig. Nå er det over to år siden jeg sluttet på p-pillen, og snart et år siden vi virkelig startet prøvingen.

Når havnet jeg her?

Ingen eggløsning, ikke denne måneden heller.

Hva skjedde med spenningen, to som skulle bli til tre, ønsket om en egen familie.

Det er ikke lett å dele dette, midt oppi det som er vondt. Jeg er så lei av å vente. Jeg klarer ikke se på filmen under, hvor jeg har så mye håp, men blir så skuffet.

En ting er sikkert, vi gir ikke opp. Selv om jeg til nå har hatt så mange skuffelser, kjenner jeg på håpet, på optimismen og gleden jeg vet skal komme.

Den dagen det klaffer og jeg får kjenne på følelsen av det jeg ønsker aller mest,

følelsen av å skulle bli mamma <3

49 kommentarer
    1. Du er så tøff som deler dette, og jeg kjenner jeg blir rørt, siden jeg også har et stort ønske om å bli mamma en gang. Jeg føler sånn med deg, men som du selv sier, det kommer til å gå bra til slutt! Heier på deg <3

    2. Hei! Føler virkelig med deg og ønsker at du lykkes! Har du prøvd å spise litt mer kalorier og karbohydrater og legge på deg litt? Det hjalp meg i allefal! Jeg hadde mange år uten menstruasjon helt til jeg begynnte å spise nok. Da ble jeg gravid. Bare en tanke :).

    3. Å! Søte deg! Fikk veldig ondt av deg nå! Du er virkelig et flott forbilde som vise alle siden og viser hvordan ting er i virkeligheten. Du må bare stå på videre som du sier selv i videoen! Ser virkelig opp til deg! Heier på deg, en dag blir du en mamma! Sender en god klem til deg <3

    4. Du er så fantastisk, Helene! Håper virkelig du opplever den lykken snart, ingen annen fortjener det mer enn deg <3

    5. Du er så tøff som deler dette <3 Ser virkelig opp til deg - og håper det en dag vil klaffe for dere.
      Klem fra med-pco'er prøvende på 7.året 🙂

    6. Dette er et vanskelig tema. Syns du er tøff som deler dine tanker. Jeg har mange i min omgangskrets som har hatt og har samme problem. Liten trøst, men de har aldri gitt opp. Noen har etter mange runder blitt gravid på vanlig måte og noen har måtte fått hjelp med eventuell mixing i glass. Den trøsten jeg kan gi er å ha tålmodighet og ikke minst trua. En dag, helt uventet vil det sannsynligvis skje et under. Ståpåvilje tålmodighetsklem 😉

    7. Du er utrolig tøff som deler alt dette! Stå på å ikke gi opp. Dagen kommer nok når du/dere minst venter det 🙂 Heier på dere <3
      Klem

    8. Jeg vet så absolutt hvordan du har det <3 Dette er tøft, vondt, sårt og veldig utmattende. Håper det er deres tur snart. <3
      Søk opp denne sangen på youtube: "I would die for that" med Kellie Coffey
      Den treffer meg hver gang <3 <3

    9. Huff, jeg føler med deg. Det skjer gjerne når man minst venter det. Jeg kjenner to par som slet lenge. Det ene paret adopterte, og da ble hun gravid rett etterpå. Det andre paret hadde startet adopsjonsprosessen, og så ble hun gravid på 7. prøverørsforsøk. Ikke gi opp…!

    10. Opp gjennom livet har jeg møtt flere som har strevet med å bli foreldre og som etterhvert har blitt mamma. Noen få gjennom adopsjon, mens andre etter å ha byttet partner eller “glemt” det de har ønsket. De har oppfylt andre drømmer om skolegang, fjell eller karriere, og så pang når de minst har tenkt på det så har de blitt gravide. Så fortvil ikke. Finn annen mening, bli oppslukt, og sett deg på utredning og evt adopsjon om det gjør deg roligere..

    11. Jeg føler sånn med deg! Slet selv lenge med å bli gravid, det er tøft og altoppslukende. De rådene med å tenke på noe annet er helt umulig å følge. Du er modig som deler din historie <3 Stor klem fra meg 🙂

    12. Uff, det der har jeg vært igjennom selv, og det er veldig tungt psykisk. Jeg hadde nesten ikke eggløsning på et år, men så kom jeg over kraftmammane og senere PirkePetter. Har du hørt om han? Jeg leste hvertfall masse forskning om matvarer som fremmer eggløsning og heiv inpå. Samme måned som jeg begynte med dette fikk jeg eggløsning tilbake, og tre mnd etter var jeg gravid (etter å ha prøvd et år). Disse matvarene var upasteurisert kefir/surmelk (melkefettet er viktig), masse rå lever (100gr daglig), store mengder d vitamin, rå eggeplommer (i smoothien), og magnesium tilskudd (spray eller bad). I tillegg kokosolje, kjøtt, fisk, grønnsaker, kraft, gelatintilskudd, smør og ost. Kan ihvertfall anbefale disse matvarene på det sterkeste og ikke minst i graviditeten også😊 lykke til🙏

    13. Kjære deg. Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det må føles, men jeg har en anelse om hvor kjipt det må føles. Du er så flott på alle måter og fortjener kun det beste og å få ønsket deres oppfylt! Du er så tøff som deler dette! Det å tenke på noe annet går ikke an (slik noen foreslår). Man har ikke en bryter for følelsene. Stå på, det skal ordne seg til slutt. ❤

    14. Hei kjære deg.
      Jeg føler med deg, vet akkurat hvordan du har det. Jeg har vært der selv.., først lege, så gynnekolog, så henvisning, så prøverør… Ingen ting fungerte. Skuffelser gang på gang. Tomheten, sårbarheten, skuffelsen…
      Vi besluttet for å adoptere. Våre ønske om å bli mamma og pappa var så sterkt at i våre øyne var det den eneste løsningen. Vi har to fine gutter adoptert fra Sør korea 6 og 4 år og har våres tredje på vei. Vi har fått vite at vi skal få en jente. Jeg er selv adoptert og hadde mange spm om dette var det riktige ( av mange grunner) men den kjærligheten og omsorgen jeg har for mine barn er helt ubeskrivelig. Jeg er lykkelig mamma❤️.
      Jeg vil ønske deg lykke og styrke på veien. ❤️ Du er i mine tanker.

    15. Lykke til kjære Helene <3 Dette skal du få til <3
      Har du prøvd Bidro gele royal? Du har sikkert hørt om det før men tenkte bare jeg skulle nevne det om du ikke hadde det <3

    16. Elisabeth Tjugen: Takk for at du delte med meg Elisabeth <3 så fantastisk at dere har fått to barn og skal ha en til <3 jeg er helt sikker på at kjærligheten du har til disse er like stor, og det er så mange barn som trenger nettopp foreldre som elsker dem! Stor klem <3

    17. Smørbukk: Takk for at du deler med meg! Jeg har jo fåt i meg eggeplommer, kraft og lever i flere år, sprayet med magnesium og tatt d-vitamin, men for meg har det ikke vært så “enkelt”. Jeg er likevel helt sikker på at denne maten er veldig støttende for kroppen min i denne tiden! Gull verdt! jeg blir veldig glad når jeg får råd jeg allerede gjør, fordi da holder jeg motivasjonen oppe og får enda sterkere tro på at det er riktig!! stor klem <3

    18. Anita: Tusen takk Anita <3 det er helt sant, samtidig prøver jeg å legge fokus på andre ting, kose meg, ikke kjenne at jeg må være i det triste hele tiden, og det hjelper. Men jeg ser mager og vogner hver dag og det er jo alltid med meg. Stor stor klem, og godt å høre at det ordnet seg for dere tilslutt? håper det! <3

    19. 1: Det er mange historier, men de jeg også hører er de som måtte ha noen form for hjelp og ble gravide. For meg funker det ikke helt å bare legge det helt bort, da jeg ikke tror at min PCO vil forsvinne uten at jeg gjør noe. Men hvem vet, og at en skal konsentrere seg om andre ting er helt sant!! Stor klem <3

    20. Oda: Jeg gjorde det før sommeren, men det hjalp ingenting. Annet enn at jeg følte meg mindre vell i egen kropp og det skapte jo bare mer stress. Jeg har jo hørt dette rådet fra mange, men jeg vet ikke jeg. Hadde jeg vært radmager hadde det vært en ting, men jeg er langt i fra det altså. Skulle ønske det var konkrete råd og svar. Så bra det ordnet seg til slutt for deg <3 stor klem <3

    21. Karoline: <3 jeg håper det klaffer for dere også, helt sikker på at det er vel så fortjent! Alle som ønsker å gi et barn kjærlighet bude få oppleve å få barn! <3

    22. Kjære deg! Blir å rørt av denne videoen. Jeg har selv vært der, samt også opplevd å miste. Jeg husker jeg gråt av glede, men også av sorg, da mine beste venniner fikk barn rundt da jeg skulle fått også. Uansett, jeg har en fantastisk datter som jeg elsker mer enn alt nå, og dette kommer til å skje for deg også. IVF er en mulighet også husk! Ja, mye mer styr og mindre romantisk, men graviditeten blir akkurat det samme likevel. Er ingenting man kan si for å trøste i en sånn situasjon, jeg vet. Det er så mange muligheter å prøve før ting er umulig, det er tross alt en slags trøst. Lykke til videre!

    23. Ord blir jo så fattige…
      Har selv vert der. En tøff prosess, men var vert det for min datter er nå voksen. Og jeg er så stolt av mitt hjertebarn. Jeg satset på karrieren da jeg etter maaaaange år ikke ble gravid. Leger fant heller ikke noe galt med meg. Så jeg tenkte dette går ikke det spiser meg opp og jeg var totalt ødelagt. Så da tok jeg et valg og begynte å jobbe med kosthold og ernæring. Dette var så spennende at jeg glemte alt annet og våknet en morgen og var gravid jeg viste det bare. Dessverre døde lillegutt før jeg fikk møte ham. Var då vondt at jeg trodde jeg selv ville dø. Tenkte dette overlever jeg ikke. Smerten rev i meg i det han døde. Og jeg tenkte hvorfor meg?
      Tiden gikk og jeg fikk stablet meg på bena igjen. To mnd gikk og våknet en dag og viste jeg var gravid igjen. Endelig fikk jeg min skatt og hun fikk leve. Ikke uten komplikasjoner, men hun levde. Sorry ble lang denne. Bare ikke gi opp håpet. Ikke la håpet dø fra deg. Men ikke glem å leve. Klem fra meg. 💞💞

    24. Gro.: Takk for at du delte din historie med meg Gro <3 det er helt utenkelig, vet ikke hvordan jeg skulle overlevd heller. Men så gjør vi det, vi må jo bare det! Tusen takk <3 god klem <3

    25. Merete: Jeg er veldig åpen for IVF hvis det skulle bli nødvendig, jeg tar imot den hjelpen jeg får. Takk for at du delt med meg, det viktigste er jo ikke hvordan baby blir til, men at den kommer! Stor klem <3

    26. Når jeg nå er midt oppe i Pco, ingen eggløsning, letrozol som ikke funker, sykluser på 50 dager og ingen graviditet tilsynelatende i sikte, går jeg tilbake i bloggen din og kjenner meg så sykt igjen i disse innleggene. Dette er meg og min hverdag, nå. Det er godt å lese dine innlegg fra denne tida, samtidig som det er dobbelvondt – vondt å se at du har gått gjennom så mye, og vondt fordi jeg går gjennom det nå. Men, din blogg, det er så mye håp og glede i den! For på samme måte som jeg kan bla tilbake til gamle innlegg, blir jeg så ordentlig glad når jeg ser deg stråle som gravid! Det er helt sykt stort! <3 Takk for at du deler både i gode og onde dager! Det gir håp, til de som trenger det.

    27. geekstrikk: Tusen takk for nydelig kommentar <3 noen av innleggene jeg skrev i de dypeste dalene har jeg faktisk ikke orket å lese igjen, det er for vondt for meg. Det var en lang og vond tid, og jeg følte meg mye alene. Det har virkelig hjulpet meg å høre at vi var flere <3 og nå er vi mange som har lykkes!! Det blir deg også <3 sender deg en diger klem og masse babystøv <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg