Dessert til frokost?

Denne oppskriften har jeg postet to ganger før, men da på mine gamle blogger. Den er en favoritt hos oss hver eneste høst, så jeg synes den fortjener et nytt innlegg. Vi har de aller beste eplene her på Malmøya, og da mener jeg ikke generelt, men eplene fra det ene treet vi har i hagen vår. De er søte og syrlige på en gang, og har den beste crunchen.

Helenes epledrøm

1/2 – 1 eple

En ts smør

Sukrin gold eller annen søtning

Kanel

Cottage cheese

Vaniljekesam

Del eple i terninger og stek på middels varme med smør, søtning og kanel. Jeg brukte vel en halv ts sukrin, og masse kanel.

Bland ønsket mengde kesam og cottage cheese i en skål og topp med de varme eplebitene.

Det blir ekstra godt med hjemmelaget granola på, anbefales!

Hver gang jeg serverer dette til Jon Anders vil han egentlig ikke ha, men ender opp med å spise opp alt, haha. Det er altså overraskende godt!

Jeg håper dere har hatt en fin søndag, og er klare for en ny uke? Jeg skal bake ut knekkebrødene jeg satte i bløt til frokost, det er så digg å ha liggende når uken er full og jeg trenger mat på farten <3
Stor søndagsklem fra meg!

10 kommentarer

Siste innlegg