Jeg prøver

Jeg kjenner at jeg er litt sliten om dagen, etter mange hektiske dager. Jeg savner dagene mine i leiligheten, for selv om det er super fint her ute er det veldig stille. Jeg jobber veldig mye alene, noe jeg ikke alltid synes er så gøy. Jeg merker også at jeg bruker mye energi på å tenke. Nå er det snart et år siden vi begynte prøvingen. Jeg var jo helt sikker på at jeg kom til å ha en liten en til jul. Om ikke annet i magen. Det falt meg liksom aldri inn at det skulle ta så lang tid.

Selv om jeg har det veldig bra om dagen, ligger det hele tiden å lurer i bakgrunnen. Jeg vil ikke være der jeg er, jeg vil jo være i et annet sted i livet. Dette er jo ting vi ikke kan styre, og det må jeg bare akseptere. Det er bare så mye lettere sagt enn gjort.

En ting som gir meg veldig mye glede og selskap i hverdagen er hundene <3 Dere som har hund vet hva jeg mener, de er alltid der for kos og trøst. I tillegg trenger de meg, og det kjennes godt. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget jeg, bare få ut noen tanker.

Nå skal jeg inn til byen for noen møter, for det er jo så mye spennende som skjer! Jeg har liksom ikke tid til å tenke sånn, kan ikke hjernen min skjønne det? Følg med på snap hvis du vil være med (heleneragnhild).

Her kan du også se litt mer update rundt prøvingen:

Hvis du har noen gode råd eller ord tar jeg gjerne imot <3

 

21 kommentarer
    1. Du er så tøff som deler dette, det må være utrolig tungt! Masse kred og styrke til deg ☺️ det er utrolig mange som sliter med å bli gravid, og det er så fint at du deler og normaliserer 💚 Er det et alternativ å sette det på hold en tidsavgrenset stund? Fokusere på deg selv, å “bare” være kjærester, ta vare på kroppen, roe ned, gjøre heeelt rolig yoga som restorative eller yin over tid (nervesystemet vårt/stress/stimuli påvirker jo også reproduksjon) og få en liten pause fra det hele? Eller kanskje det er helt utenkelig… Uansett, masse styrke og varme sendes din vei, det blir din tur når tiden er inne 💚💚💚

    2. Jeg kjenner igjen tankegangen! <3 Det vil alltid dukke opp en og annen ekstra vanskelig og tankefull dag, når man har en helsemessig utfordring. Trøsten må være at de fleste dager er langt på vei gode, og selv "friske" mennesker har slike dager! 🙂 Jeg vet ikke om det hjelper for deg, men på mine dager hjelper det iblant å lese at også andre som lever tilsynelatende fantastiske liv iblant åpner seg. Slik som du gjør 🙂 Ikke fordi jeg godter meg over andres vondt, men da forstår man at man ikke er alene om å kjenne på slike følelser iblant. Sender deg noen varme tanker 🙂

    3. Nå kan jeg ikke si jeg hadde problemer med å bli gravid – dog så hadde jeg PCO – og veldig veldig trøblete syklus, og overlegen på sykehuset mente jeg måtte komme til han for kur om jeg ønsket å bli gravid – jeg ble gravid uten denne.
      Jeg har slitt med sykdom, har lav vekt og i tillegg PCO med opptil 6 mnd mellom syklus så gikk det alikevel – helt plustelig.
      Ønsker deg så masse lykke til – vil anbefale deg å ihvertfall spise nok, ikke være fullt så opptatt av hva man spiser men kjekt å følge med litt på hva som kan hjelpe og samtidlig ikke trene for mye, sove nok og ikke stresse kroppen – spesielt ikke det siste.

    4. Livet blir dessverre ikke alltid som man håper og tror og noen ganger føles det skikkelig urettferdig :/ Men forhåpentligvis ordner ting seg til det beste, på en eller annen måte, til slutt!
      I mellomtiden får du kose deg med hundene, kjæresten og alt annet du har i livet ditt som gir deg glede!
      Stor klem <3

    5. Jeg kan nok ikke forestille meg hvordan du har det , men jeg kan tenke meg det er krevende å måtte vente så lenge på den store drømmen om å bli mamma og at det ofte “ulmer” i bakgrunnen. Jeg synes du er modig som deler reisen med oss og du hjelper garantert mange i samme situasjon.
      Jeg så at Sara Lossius har podcast om fertilitet. Spennende tema så jeg ser frem til å høre på podcasten.
      Jeg sender deg masse gode tanker !

    6. Nina Bakke: Tusen takk Nina <3 veldig bra å høre at det også bare kan skje! Alt blir jo så teknisk og feil innimellom, og da er det godt å vite at ting kan ordne seg <3

    7. Merete: Å, jeg skjønner så godt hva du mener!! Alle har utfordringer, og det at en har kommet over en hump betyr ikke at alt blir lett for det. Jeg trøster meg med at dette snart skal være noe jeg ser tilbake på, noe jeg er ferdig med!! Takk for at du skriver til meg <3

    8. Camilla: Tusen takk Camilla <3 jeg har jo tenkt på det selv, om jeg skal ta en pause. Samtidig har vi ikke hatt noen eggløsning og dermed ikke kunnet prøve siden typ før mai! Virker som om sommeren har vært bare en lang pause, helt ufrivillig!! Men jeg vet, det er jo så viktig å få fri ra stresset! God klem <3

    9. Takk for at du deler det næreste og såreste. Det står det enorm respekt av! Kjenner meg så utrolig igjen. For to år siden sluttet jeg på p-piller, men mensen kom aldri tilbake. Etter et halvt år gikk jeg til en fertilitetsklinikk og fikk, som deg, kurer med pergotime og letrozol. Tre av fem kurer ga meg eggløsning, men mensen kom like fullt to uker etter. Og jeg som trodde alt ville være løst bare jeg fikk eggløsning! Ivf ble neste steg, og vet du hva. Det var en lettelse. Da visste vi at vi gjorde alt i vår makt for å få dette til. Og faktisk utrolig godt å kunne bare ha sex når vi hadde lyst! Det tok fire ivf å bli gravide, og jeg skal ikke påstå at dette var noen lett prosess heller. Men jeg er glad jeg ikke ventet lenger med å bestemme meg for prøverør, da det viste seg å ta et år fra vi begynte med ivf til jeg faktisk ble gravid. Vil bare si at det et en flott løsning som veldig mange lykkes med når hormonkurer ikke funker! Nå er jeg halvveis i svangerskapet og venter en liten gutt i februar og kunne ikke verdt lykkeligere! Håper inderlig at du slipper en like kronglete vei som meg, og ønsker deg lykke til videre!

    10. Mari: Høres kjent ut ja <3 takk for at du deler med meg! jeg tror ikke en kan skjønne dette før en har stått i det selv. Det er skikkelig vanskelig rett og slett. Hvis jeg trenger prøverør er jeg åpen for det, jeg håper bare at jeg slipper. Så koselig at du ble gravid! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg