Dette trikset holder matpakken din fresh hele dagen

Guri, tydeligvis at dette med mengder engasjerer folk. Jeg synes virkelig at jeg spiser endel om dagen jeg, men kanskje det ikke kom så godt frem på bildene. Jeg spiser fortsatt masse fett og det ser en jo ikke. I “mellommåltidet” mitt er det for eksempel en ss kokosolje i tillegg til granola, og alt av fisk, kjøtt, kylling og grønnsaker lages i godt med smør eller olivenolje. Vi er forskjellige, men jeg kan avsløre at jeg ikke har gått ned i vekt siden jeg startet 😉

Jeg hadde klart å bomme helt på dagen i går, og troppet opp hos Karianne en dag for tidlig. I dag skal altså lokkene få pleid seg, gleder meg! Jeg heller mot å holde lengden, men fjerne det slitte og ikke minst få nye fine striper. Det er så godt å bli dullet med hos frisøren <3

Når jeg skal være på farten en stund er det viktig å pakke matpakke, noen ganger flere. I dag skal jeg ha med meg cottage cheese og kefir, og da har jeg et triks som holder matpakken min fresh. Jeg fyller halve boksen med frosne bær, da fungerer de som et kjøleelement og holder melkeproduktene kalde. Enkelt og dette er så godt! Og ja, jeg har prinsesse tupperware!

Forresten veldig mange som spør hvor jeg kjøper frosne bær og hvorvidt jeg bruker de vanlige på butikken. Jeg plukker så mye jeg kan når det er sesong, men i år ble det helt borte i alt annet, noe jeg selvfølgelig angrer bittert på, hehe. Jeg kjøpte masse bringebær fra en bonde som jeg fortsatt har endel av, og eller supplerer jeg med de fra butikken.

Finner jeg økologiske kjøper jeg det, men jeg er ikke fanatisk. Jeg koker ikke bærene på forhånd, grunnen til at dette ble anbefalt var på grunn av en mulig smittefare for hepatitt A. Synderen viste seg å være en ferdig bærkake, men for sikkerhetsskyld anbefales fortsatt koking. Jeg har spist masse av dette i flere år og det går helt fint 😉

Jeg spiste forresten halvparten før jeg tok bilde, sån kan det går 😉
 

    1. Hei søte du =)
      Det var ingenting vondt ment med å si at det ikke så ut som veldig mye mat, men du virket usikker da du spurte om det så mye ut. Vet at du blir fulgt opp av Børge og at han har veldig god peiling, så du er i gode hender =) Det her med porsjonsstr og å si om noe er mye eller lite er egentlig veldig vanskelig for det er så individuelt, og som du sier nå senere så bruker du en del fett som også gir deg energi. Jeg syns du er utrolig flink å spise sunn og næringsrik mat, og det ser ut som du har funnet noe som fungerer bra for deg! Det er jo det viktigste =)
      Ha en super dag =)

    2. Hei!
      Alltid de få dagene rett før jeg får mensen, så virker det som kroppen min bare fokuserer på det, og rett og slett “glemmer” fordøyelsen. Sliter skikkelig med vondt i magen, blir forstoppa og sliten og umotivert. Med en gang jeg får mensen løsner det, og alt blir vanlig igjen. Ellers fungerer magen helt fint! Jeg spiser veldig rent, og hører på når jeg er sulten og ikke, så magen er som regel ikke et problem. Har du noen råd til hva jeg kan inkludere i kosten dagene før mensen, eller tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom de dagene hakket bedre?
      Stor klem

    3. Live: Det er nok hormonelt, og ikke alltid så lett å gjøre noe med. Du kan eventuelt teste å starte dagen emd chiafrø i vann, bløtlegg dagen før og drikk det, gjerne sammen med sitron når du våkner 😀 stor klem <3

    4. Heidi: Å, skjønner det Heidi <3 jeg var jo det, det har du helt rett i 😀 jeg har jo en utdannelse selv også, så jeg veldig godt at det ikke er for mye mat, jeg synes bare det var fine mengder egentlig. Jeg synes det er skremmende at så mange poster mini porsjoner av alt, det har jo tydeligvis fått også meg til å lure på hva som er "normalt". Ikke rart andre da lurer. Klassisk eksempel, men jeg husker fotballfrue la ut at hun spiste to ss cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy før hun løp en mil, det går bare ikke for meg!! Stor klem til deg fra meg <3

    5. Hei kjære deg!
      Jeg har et spørsmål jeg ikke vet hvem som kan svare meg på. Så kom jeg på deg! Du sitter inne med så mye kunnskap, og jeg føler at du kanskje har litt av de perspektiver jeg trenger 🙂
      Jeg har pcos og har fått resept på “primolutt”, altså progresteron for å få igang menstruasjon. Jeg har ikke hatt menstruasjon siden i sommer.. Og har ellers slitt med uregelmessig sykluser siden jeg sluttet på pillen (diane) for 2 år siden..
      Jeg er veldig skeptisk til medikamenter nå , og ønsker jo helst at kroppen skal stabilisere seg selv, uten medisinsk hjelp.
      Spørsmålet mitt er da; burde jeg prøve primolutt? Vil progresteronen bidra til at jeg får tilbake syklusen, eller vil det bare framprovosere én blødning?
      Mvh Lovise
      <3

    6. Lovise: Kjære Lovise! Jeg føler med deg, jeg har jo vært i samme situasjon selv. Dessverre kan jeg ikke gi deg råd hvorvidt du bør ta medisiner, og heller ikke svare på om dette vil stabilisere syklusen din. Jeg kan jo si at min ikke har blitt stabil ved medisin, så det er absolutt ingen quick fix slik amnge leger skal ha det til. Ønsker du veiledning er det kostholdet jeg kan hjelpe deg med. Jeg ønsker deg masse lykke til og sender deg en god klem <3

    7. Kjenner flere (jeg er en av dem) som er blitt gravid når de økte sin bmi bittelitt.
      Når bmi er mellom 20 og 25 er det best for optimale hormonverdier.
      Jeg ville også sagt litt over 20 er enda bedre. Noen ganger skal så lite til for at det blir eggløsning. Håper du har det bra:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg