Slik gikk jeg fra uren til plettfri hud

Som blogger får jeg tilbud om å prøve mye forskjellig, alt fra blodprøver til rare kosttilskudd. I sommer testet jeg en økologisk hudpleieserie som har utrolig gode produkter. Firmaet som står bak er helt fantastiske, alt er økologisk, håndlaget og de dykrer trær for å gi tilbake til naturen. Jeg ville så gjerne at produktene skulle fungere for meg, men huden min skar seg helt. Dette har skjedd flere ganger når jeg har testet lignenede ting.

Uansett hvor bra deal jeg kan få, penger, behandlinger eller gratisprodukter, kan jeg ikke anbefale ting som ikke fungerer. Jeg har blitt så skuffet selv når jeg ser bloggere jeg følger reklamere for tulleting bare for å tjene penger, det blir bare helt feil for meg.

Jeg har satt en regel for meg selv. Skal jeg anbefale noe på bloggen skal det være noe jeg hadde anbefalt min egen søster eller venninne. De ville jeg jo aldri prakket noe på for å tjene penger, og det ønsker jeg heller ikke til dere. At dere stoler på meg er utrolig viktig for meg, og jeg får litt klump i magen av å tenke på hvor mye jeg kan påvirke.

Som jeg har skrevet om før har jeg slitt mye med uren hud i løpet av livet mitt. Særlig hormonell acne har vært utfordrende, og jeg har i perioder slitt med selvtilliten fordi jeg har vært plaget. Mange vil sikkert tenke at det er ekstremt overfladisk, men har du vært i mine sko tror jeg du skjønner hva jeg mener. Det har i hvert fall vært vanskelig for meg, og huden min har derfor blitt litt hellig.

Jeg ble så frustrert og nesten redd da den begynte å tulle igjen, jeg kan nesten få en hel dag ødelagt når det er som verst. En dag på klinikken snakket jeg med hudpleieren som driver ved siden av og fortalte henne om hvordan huden min hadde slått seg vrang igjen. Plutselig var den så fet at jeg kunne få fett på fingrene og porene var mye større. I tillegg hadde jeg begynt å få de dype kvisene som jeg slet med før. Etter råd fra henne bestemte jeg meg for å slutte på de økologiske produktene og gå tilbake til Zo skin fra Obagi. Dette er produktene som reddet huden min da jeg slet som værst sist, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg noen gang byttet. Sikkert fordi jeg så gjerne vil ha en hud som fungerer på oljer og minst mulig produkter.

Selv om dette ikke er sertifisert økologiske produkter er de utrolig rene, og ikke minst potente. Etter at jeg byttet tilbake har jeg hatt to små kviser og ellers har huden vært plettfri. Det skal sies at disse kom de første dagene etter at jeg byttet, og siden har huden vært i balanse.

Jeg kan ikke få skrytt nok av disse produktene og er nå helt sikker på at jeg har funnet det som fungerer for meg. Kostholdet mitt, sammen med disse får virkelig huden til å gløde, akkurat slik jeg liker. Jeg får fortsatt sjokk når jeg får komplimenter for huden min, for inni meg er jeg fortsatt hun som har uren hud.

Under ser du produktene jeg bruker, men det er viktig å vite at du må ha produkter som er tilpasset din hud! De selges kun hos hudpleier eller hos kosmetisk sykepleier. Nå går jeg på produkter som er trygge selv når jeg blir gravid, men har du skikkelig acne slik jeg hadde før anbefaler jeg deg å gå til Silje Austnes på Beth’s medispa. Jeg kommer nok til å ta en ny flassekur etterhvert, men nå som jeg skal bli gravid (forhåpentligvis snaaaaart) kan jeg ikke det.

Denne gangen har jeg fått hjelp av Camilla på Medicaklinikken på Ullevål. Det er så godt å ha noen som følger meg opp som også kan hjelpe hvis hun forandrer seg fremover. Å gå på hormoner kan virkelig trigge, så for meg er det viktig å ha oppfølging hele veien.

Produktene er på ingen måte sponset, dette er kun min opplevelse og anbefaling. Jeg er så fornøyd med disse produktene og evig takknemlig for at jeg har funnet noe som virkelig fungerer <3

 

22 kommentarer
    1. Har hørt mye bra om dette merket, spennende at det har hjulpet så bra for deg! 🙂 Hadde aldri trodd du har hatt hudproblemer om du ikke hadde sagt det, så fin hud som du har nå iallefall! <3

    2. Er begynt å bruke disse produktene selv for ca 8-9 mnd siden. Skal på tirsdag på behandling, og gleder meg. Så godt med rens og et veldig bra produkt som passer meg 👍Så da er vi 2

    3. For en herlig historie å lese, og dette merket må jeg lese mer om, da jeg sliter med uren hud selv. Har du forresten noe kunnskap om p-piller kan påvirke huden?
      Jeg har kjøpt inn hudpleieprodukter som anbefalt av hudpleier, men merker ingen bedring etter snart 1 år..

    4. Dette merke skal jeg absolutt prøve! Har lenge slitt med det jeg tror er hormonelle kviser (dype underliggende kviser som kommer på haken), så da håper jeg det kan være løsningen for meg også 🙂 Er så frustrerende når jeg har ett veldig rent og næringsrikt kosthold (+bare bruker naturlig sminke og produkter på huden) uten at huden min utstråler akkurat det.. Takk for alt du deler, alltid ett høydepunkt å titte innom bloggen og snappstoryen din 🙂

    5. Hei! Først og fremst, for en utrolig fin hud du har!!!!! Jeg fikk prøve exfoliator skrubben til Obagi, men jeg rakk ikke å se så mye forandringer før den lille boksen jeg fikk med ble tom. Huden kjentes virkelig ut som at den ble peelet! Jeg har rød/sensitiv hud med tendens til små urenheter langs haken. Tenker du at jeg bør investere i denne skrubben, eller duger en skrubb fra apoteket til mitt tilfelle?

    6. Pernille: På medicaklinikken på Ullevål eller hos Beth’s medispa på frogner 🙂 det er kun hudpleier eller kosmetisk sykepleier som selger da noen av produktene er medisinske. Også må du få produkter til din hud 😀 så verdt investeringen <3

    7. Kjempefint innlegg! Vet du hvor man kan få kjøp det på nett? Googlet merket, og så på produktene, men det var mye forskjellig. Hvordan finner jeg akkurat det du har brukt?:-)

    8. Silje er fantastisk:) Jeg har selv gått til henne da jeg bodde i Oslo og produktene sammen med mer sunt fett i kostholdet har virkelig hjulpet meg også. Nå sliter jeg endel med arr bare, og noen urenheter innimellom. Derfor blir jeg inspirert til å lære mer av deg ift kostholdet da jeg har pcos. Jeg kan nok bli flinkere her, Er det noe du spesielt anbefaler mtp kostholdet?

    9. Hei!
      Jeg har alltid slitt med acne og huden ble ikke noe bedre nå som jeg er gravid. Har mer eller mindre gitt litt opp. Vært hos ymse hudpleier opp gjennom årene, men ikke funnet noen i oslo som jeg har vært fornøyd med. Har du en hudpleier å anbefale?
      Ellers håper jeg virkelig det går bra for deg og Jon Anders denne gangen! Tvitvi!!!!

    10. Tusen takk for tips for bra hudpleie produkter! Du har virkelig nydelig hud nå 🙂 Jeg har vurdert å prøve enten Elixir eller Zo Obagi produkter da jeg har hørt mye bra om begge. Akkuratt nå er jeg student, så har ikke råd til å prøve noen av produktene enda. Får nok bare vente.. Har samme hudproblemet du hadde, og bruker pudder i ansiktet hver dag for å dekke over, tror du det gjør problemet verre? Tenker at det er bedre å bruke pudder enn foundation i hvertfall. Og så lurer jeg på hva du tenker om ansiktsbørster, sånne elektriske. Jeg bruker en nå, men er litt redd for at det er for hardt for huden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg