Sprøyteskrekk, tacokveld og mensen

Denne helgen har vært rolig og det har vært etterlengtet. Etter to helger på farten var det himmelsk å ha et par dager der jeg har kunnet puste med magen. Jonna hadde egentlig planer begge dagene meg jeg er så glad han ble hjemme med meg på lørdag. Midt i serien og tacomiddagen vår måtte vi nemlig brette opp ermene og sette i gang rene kjemilabben her hjemme. Medisiner skulle blandes og jeg satte sprøyte mens han leste bruksanvisning.

Jeg har et enormt svingende følelsesliv om dagen. Ikke spør meg om det er hormoner eller bare at jeg har blitt slik. Å sitte og stikke seg selv med sprøyter føles både vemmelig og ganske trist. Det minner meg veldig om sex og singelliv der mannen til Charlotte setter sprøyter på henne hver kveld for at de skal bli gravide. En venninne av meg tullet alltid med at jeg var så lik Charlotte, skulle bare ikke ønske jeg lignet på henne på akkurat dette punktet..

Uff, jeg vet at jeg burde gjøre minst mulig ut av det hele, men det er ikke så lett. Jeg hater medisiner generelt, og særlig disse. Samtidig er det jo nettopp dette som kanskje kan hjelpe. Jeg må snu det til noe positivt tror jeg. Erfaring og tips tas i mot med stor takk <3

Jeg må også takke for alle de søte snappene fra dere da jeg fikk mensen. For en som prøver så er det jo egentlig trist å få menstruasjon, men jeg visste at jeg ikke var gravid og ventet på mensen slik at jeg kunne sette i gang en ny runde med prøving. Forhåpentligvis får jeg eggløsning av disse sprøytene og vi kan prøve denne måneden, krysser alt jeg har for det!

Hvor søte?? Følg meg gjerne på heleneragnhild på snap

Jeg håper du er klar for mandag? I dag skal jeg til en venninne og lage surkål, sånn er det når venninnene dine er like sprø som deg selv. Caroline har forresten bloggen “smak av himmel” med mange lekre oppskrifter, sjekk den ut!

Vi snakkes senere fine <3

19 kommentarer
    1. Jeg har hørt om flere som ble gravide da de minst ventet det.. når de hadde gitt opp håpet om å bli gravide.. Det er ikke uvanlig at par som aldri ble gravide og hadde startet med en adopsjonsprosess ble gravide mens de ventet på klarsignal om adopsjon.. til og med et par som måtte skjule sin ferske graviditet på vegen ned for å hente barnet de skulle adoptere.. ( de trodde ikke de kunne få barn selv etter flere års forsøk) og nå er de lykkelige foreldre til to barn på nesten samme alder ❤️Jeg vet ikke hvorfor det er slik.. Det er vel lettere sagt enn gjort.., at man ikke må stresse for mye med dette og at kanskje barnet kommer etter hvert.. Når du minst venter det.. når kroppen er klar. 🌻

    2. Du fortjener virkelig å bli gravid snart så lenge som du har ventet og all “jobben” som ligger bak. krysser fingrene for dere 😊
      Jeg lurer på: er surkål like bra som sauerkraut? Altså surkål fra Helios, inneholder det levende bakterier?
      Vanligvis har vi alltid sauerkraut stående,men nå er vi fri og har Helios surkål 😊
      I dag skal jeg lage knekkebrødene dine 😊 Spent på resultat 😊

    3. Anette: Takk <3 det er det samme, bare at sauerkraut er det engelske/tyske navnet. Samtidig er ikke surkål fra helios og hjemmelaget det samme, da helios sin er pasteuisert og dermed "død".
      Klem <3

    4. Gry Skogland: Jeg skjønner at det er godt ment, men alle de historiene om at folk bare la det bort også skjedde det er ingen trøst, heller tvert imot. Det føles som om jeg gjør noe feil fordi jeg våger å ønske meg barn. Jeg skriver ikke dette for å være ekkel, og jeg håper du ikke føler det slik, men det er virkelig noe folk må slutte å si! Takk for at du kommenterer og håper du ikke tar dette ille <3

    5. Heier på dere Helene!! 🙂 Dere fortjener virkelig en opptur nå, du er jo bare god<3
      Lurer på om du kan legge ut oppskriften på julekaken som du laget til kjæresten din? Samboeren min er nemlig også veldig glad i julekake, men har aldri lagd det før:)
      God klem fra meg<3

    6. lykke til <3 har selv sprøyteskrekk å fått svangerskap diabetes, er kjempe ekkelt å må stikke vær dag for blodsukkre å nå må jeg starte med insulin og D: æsj å fysj er det men men det må til

    7. Verona Toresdottir: Så kjedelig Verona, har du fått noe info om hva du skal gjøre med kostholdet? Det er kjempe viktig ved svangerskapsdiabetes, men ikke alltid lege/sykehus har så mye tid til å informere 🙂

    8. Hei. Skjønner det er kjipt å måtte sette sprøyter. Men forhåpentligvis betyr det snart en baby i magen. Fant bloggen din gjennom babyverden. Prøver selv på 9. mnd. Håper på to steker for begge 😘

    9. Hei igjen! Kan jo dele litt av mine erfaringer om det kan være til noe hjelp.. Gikk på menopure i 11 dager med 75 dosering, tok såpass med tid for å få to modne egg fram.. menopure gikk veldig greit ifh til bivirkninger, litt oppblåst/ uvell i magen på slutten bare. Satt ovitrelle, og fikk veldig med kvalme! Eggløsning kjentes godt 54 timer etterpå. 4 dager etter ovitrelle var satt ble jeg satt på cyclogest som progesteronstøtte, dette var kun som en ekstra forsikring/ optimalisering. Jeg må si at det definitivt verste var de 2 vente ukene, såå tøft å kjenne bivirkninger fra cyclogest og lure på om det kanskje var mer enn bivirkninger..
      Men det gikk altså veien:)!! Ett lite tips kan være å teste ovitrelle ut av kroppen ifh til graviditetstest! Masse lykke til flotte deg☺

    10. anonym: Takk! Jeg har fått crinone som progesteronstøtte faktisk, har ikke erfaring med den du tok. Mener du å ta test for å se om ovitrelle har gått ut av kroppen?
      Takk igjen for at du deler! Nå vet jeg for eksempel at jeg kanskje bør ta lenger kur, skal til gyno på fredag og da skal vi vel se om egget er på vei! Krysser fingrene!

    11. Hei!
      Ville bare dele erfaring med deg. Jeg og samboeren startet ivf(ICSI) prosessen for ca 1,5 år siden. Den første runden i det offentlige gikk ikke så bra da embryoene ikke overlevde tining. De ble fryst iom at jeg ble overstimulert og de ikke ville sette tilbake fersk. Sorgen var stor da vi ikke fikk satt tilbake og vi måtte starte på nytt. Enda verre ble det da vi måtte vente 6 mnd til neste runde pga ventetiden. Da bestemte vi oss for å gå privat. På neste syklus var vi i gang igjen, også denne gangen ble jeg overstimulert. Men det skjedde etter innsett på fersk forsøk, ble innlagt på sykehus i 12 dager med hyperstimulering. Men gleden var stor da det viste seg at jeg hadde blitt gravid! Og nå sitter jeg her med 6 uker igjen til termin! Så ikke mist håpet oppi alt. Det er ikke lett når “alle” rundt deg får baby og det virker som alt går smertefritt. Og ja, det er stress og ubehag med de sprøytene og hormonene man putter i seg. Men til slutt er det verdt det!

    12. Føler meg helt dust som driver å tipser i vei, men vet då godt hvirdan du har det- og hvor kunnskaps/ erfaringstørst jeg ble.. Ovirelle inneholder jo hcg, og vil derfor slå ut positivt på g- test i 10 dager (+/- 5 dager) etter injeksjon. Hvis du sjekker den ut feks med tester fra 5 dager etter ovitrelle vet du at hvis den først blur neg, for så å bli pos igjen er det ikke sprøyta som lurer deg!

    13. Hei.
      Takk for at du deler og skriver så åpent om en tid som er sår og vanskelig. Ville bare dele et lite tips, nemlig rødkløver. Har selv brukt det som te for å balansere hormoner og syklus og merket virkelig effekt.
      Krysser fingre for at dere lykkes snart:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg