Saftige rundstykker med kefir

Å, rundstykker er så digg! Det er på en eller annen måte så mye bedre enn brødskiver, det gir en annen følelse. Litt som det å spise fra en bolle, i stedet fra en tallerken, eller å bruke en helt spesiell kaffekopp. Det er vel ikke bare jeg som liker sånt? Kanskje jeg bare er rar.

Disse rundstykkene er uansett veldig gode og enkle!

Saftige rundstykker med kefir

250 gram havregryn (glutenfrie hvis du ønsker)

2 egg

2 del cottage cheese

2 dl kefir

1/8 ts salt

1 ts bakepulver

Bland alle ingrediensene i en bolle og bruk en stavmikser for å få en jevn deig. Kefiren gjør disse ekstra saftige og gode!

Hvis du vil kan du la deigen godgjøre seg i kjøleskapet over natten for så å steke dem til frokost, men da ville jeg rørt inn bakepulveret til slutt. Helt ferske rundstykker til helgen slår aldri feil!

Stekes på 200 grader i ca 20-25 minutter.

Tusen takk for så mange gode ord på forrige innlegg, dere er så gode! Godt jeg har dere også, stakkars Jonna er ør i hodet etter å ha hørt alt om tester, eggløsningsdager og symptomer. Han er støttende, men han får jo ikke gjort noe. Flere som har menn som er sånn? De vil så gjerne løse problemer, mens jeg bare vil snakke.

Stor klem til alle dere fra meg <3

 

12 kommentarer
    1. De ser kjempegode ut 🙂 Har handlet inn for å lage disse, men lurer på hvor lenge de holder seg og om det evnt går å fryse de?

    2. De var kjempegode. 🙂 Bakte i går kveld og tenkte jeg ikke skulle fryse de denne gangen for å se hvor lenge de holdt seg. Var visst flere her hjemme som likte de – så nå er det allerede tomt 🙂

    3. Britt: Hehe, sånn kan det gå! Nesten digg at jeg får ha maten min her hjemme for meg selv, som jeg jeg gjerne skulle sett at Jonna ville ha mer av det jeg spiser. Han liker det, men vil helst ha “vanlig” mat, hehe.

    4. Caroline: Det har jeg kun lest om fra en kilde jeg ikke stoler på (orker ikke si hvilken, men det er ikke Gry). De mente dessuten at det måtte være 90% rug i så fall, skulle det gi effekt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg