Skal du spise salat MÅ du huske på dette

Mange av kundene mine sliter med fordøyelsen og har enten vondt i magen, luft, hard mage, løs mage eller oppblåsthet. Fordøyelsen vår er komplisert og det er mange ting som kan gi utslag i ulike plager, blant annet lav magesyre, ubalanser i bakteriefloraen eller stress rundt måltider. Det siste er noe mange ikke tenker over, selv om det er det første om burde tas tak i. Selv om det høres enkelt ut er det stress som er vanskeligst å endre, det er liksom så mye enklere å bare ta noen piller enn å jobbe med seg selv. Sånn er det for alle, også meg!

En ting som går igjen hos kunder er at de har salatbar på jobb, og det blir ofte fast lunsj. Salat er både sunt og godt hvis du setter det sammen riktig, men har du tenkt over at salat faktisk kan være tungt å fordøye? Grunnen til dette er at vi tygger for dårlig.

Når kundene mine sliter med stress og ikke klarer å finne matro fjerner jeg ofte salatene fra kostholdet deres. Hvis de ikke klarer å tygge, får de heller ikke spise salat. Det høres sikkert strengt ut, men det er faktisk veldig effektivt.

Varmebehandlede grønnsaker er lettere å fordøye da noe av fiberet i grønnsakene brytes ned under oppvarming.

Gode alternativer for deg som ikke klarer å tygge godt nok og kjenner at måltider på farten tuller med magen din er smoothier og supper. Her er allerede tyggingen gjort for deg. En god plan mens du jobber med matro!!

Dagens tips fra meg 😉

 

4 kommentarer
    1. Fint du deler 🙂 Jeg ble nok bedre i magen etter jeg kuttet ut å spise så sykt mye grønnsaker generelt, kanskje spesielt mye rotgrønnsaker, men også å spise salat i store mengder. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg