Slik skal jeg gjøre 2017 til mitt år

Hei fine du <3

Jeg håper du har hatt en nydelig jul og mange fine dager med familie og venner. Vi har hatt juleselskaper hver dag siden lille julaften og i går var første dagen vi var hjemme i leiligheten bare oss to. Jeg har kost meg masse i julen med god mat, vin, helt vanlig godis og mange pepperkakecookies. Det er deilig å slappe helt av, men det gikk ikke mange dagene før jeg begynte å fyse på grønne shaker og sunne saker. Jeg er og blir en helsefreak og jeg elsker følelsen sunn mat og trening gir meg. Nå gleder jeg meg til ny motivasjon, nye mål og masse gøy i 2017.

Jeg elsker følelsen av blanke ark og nye muligheter som kommer med et splitter nytt år. Det er ikke alltid jeg er motivert for å gjøre store endringer i januar, og det er heller ikke alle som trenger det, men akkurat nå kunne jeg ikke følt meg mer motivert for en ny start. Selvfølgelig kan du gjøre endringer hele året, hvilken som helst dag, men det er noe med følelsen av et nytt år.

2016 var året jeg akkurat var ferdig med utdannelsen min, startet mitt eget firma, gjorde mange ting utenfor min komforsone og var veldig klar for å bli mamma. Jeg var faktisk bombesikker på at en baby ville prege hele året, og på mange måter ble det akkurat slik. Hormoner, fertilitet, sprøyter, fertilitetsdiet, håp og skuffelser tok meg gjennom et av de tøffeste årene i mitt liv. Denne reisen har satt meg mer på prøve og lært meg mer enn jeg noen gang kunne sett for meg. Jeg har ikke gitt opp babydrømmen, langt fra, men jeg har innsett at dette ikke er noe jeg kan tvinge frem. Ikke minst kan jeg ikke la hele lykken min avhenge av en graviditet hver måned. Dette kommer til å skje, men jeg må leve i mellomtiden.

Helt siden jeg var liten har jeg ønsket meg å bli mamma, jeg føler virkelig at jeg ble skapt for nettopp dette. Etterhvert som problemene våre med å bli gravide ble mer og mer tydelige opplevde jeg en slags personlighetskrise. Jeg hadde allerede sklidd inn i mammarollen og var så klar for å sette barnet mitt forran meg selv. Jeg mistet mange av tingene jeg før satte så pris på og som virkelig var “meg”. Ingenting føltes riktig lenger rett og slett. Til og med ernæring, mitt hjertebarn som jeg har en enorm lidenskap for føltes ikke viktig lenger.

Noen ganger blir ikke livet slik vi planlegger, men vi kan ikke la det skygge over alt det fantastiske som skjer. Jeg har fått meg noen slike aha opplevelser de siste månedene og jeg føler meg sterkere enn noen sinne.

Det har vært så godt å bare ta litt fri, å la meg selv slippe å være ernæringsdama som snakker om sitronvann, aminosyrerer eller hvor bra fett er for deg. Disse juledagene har vist meg hvor mye jeg har, hvor mye jeg har å være takknemlig for og hvor mange ting jeg gleder meg til. Jeg har også fått mulighet til å planlegge flere store prosjekter jeg skal gjennomføre i det nye året, tenke over hva jeg vil personlig og ta gode valg for meg selv.

Dette skal bli mitt år, og jeg gleder meg til å ta deg med på min reise. Kanskje kan jeg også motivere deg til å gjøre det beste for deg? I år skal jeg nemlig sette meg selv først og bli min beste versjon, og det kan du også <3 Er du med?

 

 

24 kommentarer
    1. Du er tøff! Jeg skal også gjøre 2017 til mitt beste år 🙂 2016 har vært et tøft år på mange plan, men jeg har lært veldig mye om meg selv og føler nå at jeg er klar for å komme meg videre og er motivert for å gjøre mitt for at det skal bli et bra år.
      Har fulgt bloggen din lenge! Jeg er imponert over hva du har fått til og du er veldig flink til å formidle ditt budskap og skrive inspirerende 🙂

    2. Jeg er med!
      2016 har på mange måter vært både det verste og det beste året i mitt liv. Jeg ble forlovet med min beste venn og store kjærlighet i juni, men hele året har vært preget av kronisk sykdom. 2017 må bare bli bedre ☺️
      Må forresten bare si at det er godt å ha deg tilbake. Velfortjent ferie, men jeg har savnet deg 😊

    3. Åååå! Ja!!! Kan jo ikke noe annet enn å gliiiise til deg gjennom skjermen, jeg heier stort på deg, og blir så glad for å lese at du går inn i det nye året med den holdningen du beskriver 😀 Gleder meg til å følge deg i 2017, jeg er sikker på at du vil få til ting du ikke engang har planlagt å få til nå.

    4. Hurra for et nytt år!:D Jeg er helt enig i at det ikke er hvordan man har det men hvordan man tar det som er av betydning! Mister man humøret på grunn av ting man ikke kan bestemme/kontrollere så har man tapt. Ta skjebnen i egne hender og skape seg en flott hverdag:D For vi får faktisk til absolutt alt, bare vi vil det nok!:D

    5. Høres ut som viktige og riktige tanker å ta med seg inn i det nye året! Selv om prøvingen vil ligge der og gjennomsyre livet, er det viktig å ikke miste seg selv og gleden over de små tingene. Mitt 2015 var på mange måter likt ditt 2016 tror jeg. Hormonkurer, skuffelser, ivf-forsøk, håp og nye skuffelser. Da vi gikk inn i 2016 bestemte jeg meg for å begynne å leve igjen. Jeg, som alltid var så glad og positiv, var i ferd med å bli en person som ikke klarte å være ordentlig glad lenger. Smile og le ja, men ikke ordentlig glad sånn innvendig. Det nye året kom, og jeg klarte å slappe mer av. Og da vi kom til mai ble jeg endelig gravid ved hjelp av ivf! Ikke mange uker igjen til termin nå 🙂 jeg er helt sikker på at 2017 bringer med seg babylykke for deg. Så blir 2016 et år du har vokst og lært på, men som forhåpentligvis blir erstattet av et mye bedre et 🙂

    6. Så lenge du ønsker det nok, så tror jeg babydrømmen går i oppfyllelse for dere;) blir spennende å følge deg i 2017:-)

    7. Jeg er med!! I dag skal jeg sette med ned og tenke over alle opplevelser fra 2016 og det jeg har oppnådd. Samt finne ut hvilke utfordringer jeg vil gi meg selv i året som kommer. Mistet mamma i desember 2014 og prøver fortsatt å finne meg selv igjen. 2017 skal bli et lysere år med nye opplevelser:)
      Har du forslag til magevennlig waldorfsalat eller annet godt tilbehør til kalkunen i kveld?

    8. Har fulgt deg med interesse siden jeg oppdaget bloggen din tidligere i år. Du har inspirert på mange områder – både innen kosthold og på det personlige plan 🙂 Du er ei flott jente med utrolig gode verdier, og pausen din er vel fortjent! <3 Ønsker deg et godt nytt år, med masse oppturer både på privat- og jobbfronten! 🙂

    9. Det var i 2016 jeg oppdaget bloggen din, takket være Sara Lossius. Jeg elsker bloggen din og jeg synes du er modig som er så åpen. Måtte 2017 bli et år fylt av glede og ditt største ønske oppfylt 😊 Gleder meg til å følge deg videre. Jeg synes det er flott at du har funnet ut at du skal skape en flott hverdag på tross av utfordringene.
      2016 var ikke “rosemaling” for meg. Jeg fikk ikke fortsette på siste studieår i høst siden jeg ikke klarte eksamen. Det var nedtur, men det var nok en mening med det. Jeg har siste forsøk i år og det er ikke uten skrekkblanding, men jeg velger å tro at 2017 er året hvor jeg kommer i mål med denne eksamen.
      Vi har alle våre utfordringer på ulike plan i livet.
      Godt Nytt år, fine deg 😊

    10. Anette: Tusen takk i lige måte Anette! Veldig koselig at du fant meg og bloggen! Jeg ønsker deg masse lykke til med eksamen og jeg ville absolutt lest om mental trening hos Sara fremover, regner med at hun kommer til å skrive om det og ha gjester på podcasten siden hun har blitt mentaltrener nå. Det er virkelig gull verdt når du skal gjennom slike prøvelser! Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg