Dette redder meg fra søtsug i hverdagen, brenner fett og inneholder kun en ingrediens

  •   

En av årsakene til søtsug er rett og slett sult. Når du ikke spiser nok gjennom dagen, og ikke holder blodsukkeret ditt stabilt opplever du mer søtsug på kvelden. Nettopp denne småmumsingen på kvelden er et av de store hinderne for å gå ned i vekt.

Jeg har ingen tro på dietter der en skal gå rundt med rumlende mage. Viljestyrken vår er bare så sterk, og den er faktisk ikke sterk nok til å holde våre instinkter borte. Vi er ikke skapt for å gå rundt sultne, det strider mot vår overlevelse.

Et av triksene mine er å spise nok fett fra kilder som smør, kokos, nøtter, frø, avokado, fet fisk, kjøtt og andre meieriprodukter. Jeg oppdaget kokossmør for noen år siden og jeg har laget det jevnlig siden. Det må ikke blandes med kokosolje, det er nemlig presset kokos der kun fettet er med. Kokossmør er rett og slett kokosmasse kjørt til et silkemykt smør. Det smaker himmelsk og overraskende søtt.

Når det får avkjølt seg blir det som regel ganske hardt og da kan du spise en skje rett fra boksen, omtrent som en bit fudge – nam!

Det eneste du trenger for å lage kokossmør er en pose kokosmasse og en foodprosessor eller sterk blender. Kjør kokosmassen i blenderen til det ser ut som på bildene.

Vil du ha flere tips til søtsug? Jeg lærer deg alle tipsene mine her! I dag skal jeg også ha facebook live klokken 20 der jeg oppdatterer deg på hvordan det går på min 6. sukkerfri dag og hvilke snacks jeg nyter 🙂

I dag har jeg kostholdsdamene snappen så følg meg gjerne der for kostholdstips og glimt fra min hverdag!

Ha en nydelig dag – klem fra meg <3

Siste innlegg