Nyt deg slank og sukkerfri med denne desserten

Adlinks

Denne oppskriften har jeg delt før, men den er så god og jeg lager den hele tiden så da synes jeg den fortjener en ny post. Takk gud for mine rawfood dager som lærte meg å lage lekre desserter og godsaker med sunne ingredienser. Hovedingrediensen i denne er avokado, en frukt som er rik på enumettet fett, fiber, vitaminer og mineraler. Avokado er kjent for å stabilisere hormoner, mette godt og rocke blodsukkeret ditt.

Sjokolade demper betennelser, aktiverer feelgood nevrotransmittere og bidrar med viktig magnesium som så mange av oss får for lite av.

Ellers er oppskriften vegansk, og passer fint for deg som spiser lite karbohydrater eller har blodsukkerproblemer. Vil du ha den litt søtere kan du tilsette 1-2 ss fibersirup, noen dråper stevia eller et par ss sukrin gold. Jeg liker å kalle denne mousse, men mange vil nok si at den ligner mer på pudding. Jeg har alltid hatet sjokoladepudding og føler derfor at det blir feil, haha.

Sjokolademousse

2-4 porsjoner

2 modne avokado

1,5 scoop sjokoladeprotein (jeg bruker dette og med kode 107347 får du 10% rabatt)

3 ss kakaopulver

1 ss peanøttsmør

4 dl mandelmelk, eventuelt halvparten vann og kokosmelk

En stor klype salt

Søtning hvis du vil (stevia, fibersirup, sukrin gold)

Jeg liker å tilsette lecitihin for næring til hjernen og en deilig konsistens, men det kan sløyfes.

Kjør alle ingrediensene i en blender til du får en jevn mousse. Nytes med hjemmelaget musli, en skje peanøttsmør, supermat eller hakkede nøtter. Kos deg <3

Jeg tror jeg skal ta med en pause så jeg kan gå og lage meg en porsjon nå jeg <3

22 kommentarer
    1. Hei! Takk for fine tips og oppskrifter. Dette skal prøves ut 🙂 Jeg vil komme med et tips tilbake, – jeg ser at bildene du tar er veldig kalde og blå. De viser ikke “riktig” farge på maten, noe jeg synes er litt dumt (nå snakker jeg om det øverste og nederste bildet). Dette kan du endre på i alle redigeringsprogram – iPhoto feks. Det er hvitbalansen (WB) som skal justeres da.
      Jeg vet ikke om det er meningen, hvis det er det, så skal du selvfølgelig få fortsette med det 🙂

    2. Smaker denne veldig avokado? Vet ikke hvorfor, men jeg klarer absolutt ikke smaken av avokado hehe. Prøvd å skjule den inn i andre ting, men ikke alltid det går like bra. Skal prøve frossen i smoothie neste gang, kanskje det fjerner litt av smaken.

    3. åh den er så god! Hadde det til frokost i dag, med litt justeringer på oppskriften 🙂 Takk for koselig live-sending. Håper du kan snakke litt om trengsmengde og trening – gjerne litt om din reise gjennom de siste årene. Fikk med meg at du sa at du tidligere hadde trent 3 timer (!) timer dagen hver dag.. Så lurer litt på hvordan det har endret seg til de gode holdningene du har i dag <3
      klem!

    4. Hannah: Jeg liker kalde bilder 😀 tenkte faktisk på det på disse bildene, for særlig forran ser det jo ikke ut som på snap for eksempel! Men så synes jeg det er fint 🙂

    5. Denne må jeg teste 🙂
      Jeg lurer på en ting. Jeg har som nyttårsmål å få en jevnere måltidsrytme, men synes det er så vanskelig å vite hvor ofte jeg skal spise, hvor mange måltider og også hva som er en bra kveldsmat. Kunne du ha skrevet litt om dette? 🙂

    6. Hei! I løpet av den siste uka har neglene mine blitt så skjøre! De brekker, “skaller av”, er myke og de ser ikke bra ut. Jeg har alltid hatt litt “dårlige” negler, men nå er de verre enn noen gang. Det er faktisk så ille at jeg forsøker å skjule neglene mine for andre hele tiden, slitsomt! Jeg spiser nesten kun næringsrik og sunn mat, så det er ikke så mange forbedringer jeg kan gjøre i matveien slik som jeg ser det. Derfor har jeg lyst til å prøve et kosttilskudd, men er usikker hva jeg bør gå for? Jeg liker ikke å få i meg animalske produkter, så jeg forsøker å unngå det. Håper du har noen gode tips, så på snapchat i dag at du har iallefall fine og sterke negler! 🙂 Klem

    7. Hanne: Hvis du unngår animalske produkter kan det nok skyldes det, de inneholder nemlig mest vitaminer og mineraler, i tillegg til høykvalitetsproteiner. Sikkert ikke det du vil høre, men det er mitt tips 😉

    8. Hei helene! Er blitt en fast og trofast leser på blogg, snap og Insta og har fått veldig tiltro til deg. Derfor synes jeg det var skikkelig kjipt at jeg synes synergy vanilje-proteinpulveret kjøpt på din anbefaling smakte helt grusomt. Jeg er ikke kresen men klarer verken å ha det i smothie eller havregrøt.. skjønner at smak er veldig individuelt da, men leste på nettet at veldig mange mener det samme. Er det sånn at næringssammensetningen går høyest for deg eller synes du oppriktig at det smaker godt? Kjøpte sjokolade også, men tør ikke smake på det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg