Jeg vil nyte hverdagen min

I samarbeid med Freska.no

Følelsen av å våkne opp i ren leilighet <3

For en deilig uke det har vært! Jeg har fått gjennomført så mange av målene jeg hadde satt meg.

♥ Jeg har trent to ganger (skal en tredje i morgen også!) og gått tre lange turer

♥ Jeg har spist masse god mat og følt meg mett og full av energi (søtsuget er forduftet)

♥ Jeg har fullført jobbmål jeg har satt meg (så deilig følelse)

♥ Jeg har vært tidlig oppe og gjennomført morgenrutinene mine

♥ Jeg har gjort kveldsrutinene mine hver kveld <3

Før hadde jeg en tendens til å bite over alt for mye, sette opp syke mål uten realistiske delmål og hele tiden være i jobbmodus. Hver dag var bare målet å prøve å komme gjennom den evige to do listen og jeg glemte å delegere og planlegge kos.

Den siste måneden har jeg tatt noen valg som har føltes så riktig. De har vært skumle, store avgjørelser, men jeg har turt å kjenne etter i magen hva som er riktig for MEG. Resultatet er mer mestring, mer tid til det jeg vil og mer fritid. I stedet for å konstant være på jobb har jeg rutiner som gjør at jeg også kan ha fri, jippi!

Som skrevet før elsker jeg å stelle hjemme, bake, rydde og organisere, men jeg elsker ikke å vaske. Jon Anders er heller ikke en som svinger seg med vaskebøtten, så helt siden vi ble sammen har vi snakket om at vi en dag skal ha vaskehjelp. Jeg vil ha ting i orden og da falt valget lett på freska. Jeg har en fast vaskehjelp som kommer til meg to ganger i måneden. Før jul forsov vi oss og våknet av at hun ringte på, og til og med en halvklegg og meget stressa meg taklet hun med strålende ro, hehe. Hun elsker også hundene, noe som er viktig for meg da de som regel må være alene med henne når hun vasker.

Følelsen av å komme hjem til et rent hjem er en av de beste følelsene jeg vet om, snakk om hverdagsglede. Det er tross alt flest hverdager, og jeg vil nyte dem.

Du bestemmer selv hvor ofte du ønsker vask og du kan gi en tilbakemelding hver gang. Er du ikke fornøyd er det derfor enkelt å si ifra, da kommer de tilbake og vasker til du er fornøyd. En annen fordel er at vaskehjelpen er forsikret slik at du ikke trenger å være redd for at noe skal bli ødelagt eller lignende.

Jeg er så heldig å få dele en rabatt til dere. Ved bestilling av èn enkelt vask kan du få 15% rabatt med kode HL15, og ved bestilling av abonnent får du 30% rabatt med koden HL30. Du kan lese mer og bestille her.

Nå skal jeg pakke meg ut av den freshe leiligheten, ta på meg et skjørt (ref. instagram) og møte regnskapsføreren min. Ha en nydelig fredag i kullen kjære du <3

18 kommentarer
    1. Et spørsmål litt utenom innlegget; hva ser du for deg når du tenker en perfekt/idealkropp i forhold til størrelse og former (syltynn/formfull etc)? 🙂 Ikke at du nødvendigvis bare syntes en type kropp er fin, en om du tenker på det første som dukker opp i hodet ditt når du tenker idealkroppen 🙂

    2. Sofie: Jeg vil si at de kroppene jeg synes er finest er de som ser friske ut. Det kan en gjøre både som veldig tynn og som formfull. Jeg er selvfølgelig mest opptatt av det som er på innsiden, men så var det jo ikke det du spurte om da 😉

      Ellers så tror jeg det å ha det bra gjør folk vakre, da stråler de innenfra og ut. Synes faktisk jeg kan se skikkelig forskjell på mennesker når de ikke har det godt med seg selv og når de er glade, inkludert meg selv 🙂

    3. Etter at jeg oppdaget bloggen din, er jeg altså blitt fast leser! I år er målet mitt å bli sunnere og gå ned i vekt. Men jeg tar det i ett rolig tempo, men det skal sier at det går fantastisk bra. Elsker å lese bloggen din! Du er opptatt av sunn mat som passer deg, men du flyr ikke rundt å stresser med bilder fra treningen din, og du bruker ikke bloggen din til å “mase” om hva som er sunt eller hva vi MÅ spise osv. Du bare er deg og det finnes ikke noe “slankehysteri” over bloggen din, som hos mange andre. Derfor er det så behagelig å komme inn på bloggen din, sette seg godt til å rette og se hva du har å fortelle oss om din hverdag.
      Selv skriver jeg litt om hvordan det går med meg selv og målene mine for 2017, så du er hjertelig velkommen innom bloggen min vist du vil!
      Ser at du har hatt en fortreffelig uke, og at den i grunn er like vellykket som min egen. Så flott! Ønsker deg en riktig god helg 🙂

    4. For et inspirerende innlegg 😊
      Fra 1.februar og ut den mnd skal jeg og samboer ha ett melkefritt kosthold for å se hvordan kroppen responderer. Jeg er spent å se hvordan det går. Hva tenker du om melkefritt kosthold? Hadde vært supert om du skrev ett innlegg om kalsium, virker som mange tenker at eneste veien til kalsium er melk.
      Jeg gledet meg til å lese oversikten din over søtning, men har enda ikke fått den på mail, heller ikke på nettsøppel. Kan du ordne? 😉😀

    5. Anette: Melk er så mye, så jeg synes det er viktig å ikke se på all melk som et produkt. Melkefritt kosthold kan være bra i perioder og for dem som reagerer på melk.
      Hvis du har meldt deg på skal den ligge i innboks eller søppel, men prøv eventuelt igjen 😀

    6. Katarina: Jeg lager min egen kefir, eller kjøper kefir på butikken. Første er absolutt best, men den andre fungerer den også. Jeg styrer unna alle produkter tilsatt smake og sukker 🙂

    7. Liker bloggen din så godt, den er så inspirerende! Kunne du ha fortalt litt hva dine faste morgen- og kveldsrutiner er?
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg