Min sunne handleliste

Hei du <3

Nå sitter jeg og skriver ferdig foredraget jeg skal ha i morgen kveld og på tirsdag! Hvis du ikke har meldt deg på har du fortsatt mulighet ved å klikke her. Foredraget er gratis og går over nett 😀

Etter en heisahelg er jeg så klar for en rolig helg nå. Jeg har planlagt harryhandel med Jonna på lørdag og nå har jeg allerede skrevet liste. Jeg har tidligere laget et innlegg med hva jeg handler i Sverige som du kan lese her. Jeg elsker å handle mat, så jeg koser meg virkelig når jeg drar. Det jeg synes er gøy er å gå og titte. Jon Anders blir gal av hvor lang tid jeg kan bruke men det å gå rundt og se bakpå mat, finne ting som ikke finnes i Norge og nye matvarer er noe jeg virkelig elsker! I Sverige finner du masse økologisk til så mye bedre priser enn i Norge, så da kjøper jeg mye av det. Jeg har et mål om å kjøpe minst mulig konvensjonelt kjøtt fremover, og da er en harrytur genialt. Jeg skjønner at det beste hadde vært å kjøpe alt i Norge for å støtte Norske bønder, men det er rett og slett ikke mulig for alle.

Favorittbutikken Strømstad mat som ligger i det nye senteret i Strømstad

Her er min sunne harryhandel liste:

Økologiske grønnsaker: (eller vanlige om jeg ikke finner)

Beter

Agurk

Spinat (fersk og frossen)

Avokado

Cherrytomater

Paprika

Grønnkål

Rosenkål

Kål

Gulrøtter

Brokkoli

Blomkål

Gresskar

Løk

Hvitløk

Økologisk kjøtt, egg og meieri

Smør

Egg

Kjøttdeig

Kalkunpålegg

Bacon

Pølser med høyt kjøttinnhold

Skinke

Hvitost

Mozarella

Halloumi

Laktosefri fløte eller økologisk fløte

Kremost av geitemelk

Parmesan

Annet

Koljefilet i frysedisken

Frosne økologiske bær

Sjokolade hvis jeg finner noe digg

Nøtter

Frø til knekkebrød baking

Ekte surkål/fermenterte grønnsaker (kjøpes hos Coop inne i Strømstad)

Lønnesirup hvis jeg skal lage ketsjup

Kartonger med tomatpuré, krossade tomater og mais (til taco)

Økologisk nøttesmør eller peanøttsmør

Ekte vaniljepulver

Pesto hvis jeg finner en med bra kvalitet

Mandel og cashewmelk uten sukker

Kokosmelk

Økologiske produkter til hud og hjem

Renseservietter til kropp

Oppvaskmiddel

Vaskemidler til klær

Coop har billige produkter her fra eget merke englämark 🙂

Listen kan selvfølgelig også brukes på vanlig handletur og du MÅ ikke kjøpe alt øko 😀

Veldig mange tenker sikker – herregud – dette blir dyrt! Jeg bruker faktisk ikke særlig mer penger enn andre fordi det jeg bruker ekstra på kvalitet bruker jeg ikke på søppelmat. Jonna kjøper cola som han drikker litt av i helgene, også kjøper vi litt snacks osv. Jeg handler heller ikke dyre erstatninger for knekkebrød, pasta osv hvis jeg vil spare penger. Det er dette som er dyrt, også fordi det metter veldig dårlig ift pris. Det meste av helsekost er billigst på nett så det handler jeg lite av i Sverige.

Jeg spiser endel fett slik at jeg bli mett på mindre mat, det er genialt 😉

Hva har jeg glemt, jeg blir glad for tips!! <3

14 kommentarer

Siste innlegg