Næringsrik gulrotsuppe tarmen din elsker

Hei og hopp søndag, her skal en ikke ligge på latsiden. Jeg satt hjemme og jobbet i går og plutselig får jeg melding av min venninne som lurer på hvor jeg er. Det viste seg at jeg hadde bommet totalt på dagene og egentlig skulle vært i navnfest. Jeg hoppet i dusjen og var klar i bunad på 30 min også kjørte vi ut til festen. Jeg var så flau, men heldigvis var vi savnet slik at vi fikk melding og fikk det med oss. Lille Noah var så nydelig og blid der han gikk fra arm til arm, lille solstrålen. Jeg gleder meg sånn til det er oss en dag.

Jeg ble sittende oppe og jobbe til klokken et i natt og i dag var jeg oppe med solen og fortsatte. Sånn er det i blant altså. Vi har også vært en runde på visning og sett på 5 leiligheter, så spennende!! Nå skal vi få finansieringen i orden også skal vi se om det ikke blir leilighet på oss <3

Den kommende uken er super busy og derfor skal jeg lage en diger porsjon suppe som jeg kan ta med meg rundt. Snakk om lettfordøyelig, næringsrik fastfood. Noe bedre skal du lete lenge etter!

Helenes gulrotsuppe

Ca 1 liter ekte kraft (eventuelt vann og buljong)

500 gram gulrøtter (gjerne øko)

1/4 blomkål, en halv søtpotet eller en bit pastinakk

4 gule løk (reduser eventuelt hvis du reagerer på løk)

1 kinesisk hvitløk eller 2 båter hvitløk

Krydder: karri, salt, ingefær, gurkemeie

4 store ss kokoskrem (den fete delen av kokosmelken)

1. Kutt opp gulrøtter og blomkål (eventuelt andre grønnsaker)

2. Kok opp kraften og tilsett grønnsakene

3. Skrell løken og del i terniner

4. Hakk hvitløk og stek denne sammen med løken til den er blank. Jeg steker i smør.

5. Når løken er blank tilsetter du dette til kraften og lar det koke på lav varme med resten av grønnsakene.

6. Tilsett ønsket krydder og la alt småputre til alle grønnsakene er møte.

7. Bruk en stavmikser til du får en glatt suppe.

8. Tilsett kokoskrem og stavmiks litt til.

9. Nå kan du eventuelt smake til med mer krydder.

10. Topp suppen med akkurat det du ønsker. Selv elsker jeg gresskarkjerner, chorizo, parmesan, nøtter, bacon eller andre pølsebiter (av høy kvalitet). Her haddejeg pesto, men det er nok ikke favoritten 🙂

Nå skal jeg ha min første live i den nye kursgjengen, jeg er så klar for å komme i gang! Først skal vi spise øko biff, det ble nemlig ikke noe av på fredag, hehe.

Har du ikke kastet deg på krafttoget kan du laste ned den store kraftguiden her – helt gratis!

Nyt søndagen <3

12 kommentarer

Siste innlegg