Dette er jeg supernøye på!

Adlinks

Har du noen gang tenkt på at jo mer du lærer om helse og kroppen, jo flere ting blir viktige for deg? Hvis det begynner med en interesse for yoga følger ofte en interesse for kosthold etter. Begynner du å fokusere på hvordan du sover, blir du kanskje etterhvert opptatt av hvordan du har det mentalt. Alt henger jo sammen, så dette er helt naturlig. Det er også veldig viktig, for vi er ikke én ting. Jeg kan ikke si det nok, vi er en helhet, en hel kropp med en sjel som trenger næring. Det høres nok new age ut, men slik er det altså!

En ting jeg selv har blitt opptatt av er produktene jeg smører på huden, og særlig produktene jeg smører hver dag på tynne hudområder. Når du smører deg med kremer, parfyme osv så tas mye av stoffene i disse opp i kroppen via huden. Det er derfor ibux gel og nikotinplaster fungerer! I mange tilfeller hadde det vært bedre om du hadde spist produktet, da hadde i hvert fall leveren kunnet rense bort endel av stoffene før de nådde blodet ditt, æsj.. Ikke bra for leveren selvfølgelig, så ikke gjør dette, haha!

Er det en ting jeg ikke skulker med er det deodoranten jeg bruker. I armhulen vår er det sart, tynn hud som absorberer godt. Rett innenfor armhulen er det tett i tett med lymfer og disse tar også opp stoffene vi smører her. Dette er faktisk en av mine hjertesaker med både to søstre, mamma og venninner som jeg gjerne vil ha så sunne som mulig. Derfor er det mange som får deo av meg, hehe!

Av alle naturlige jeg har prøvd er dette virkelig favoritten. Jeg kjøpte akkurat en ny til meg selv og mamma. Den er veldig god, holder meg luktfri hele dagen og er ekstremt ren. Før brukte jeg den som kommer i krukke, men det blir så grisete synes jeg. Denne er like ren, men den er mye mer praktisk! Jeg elsker lavendel og bruker denne 🙂

21 kommentarer
    1. Jeg bruker saltstein, fås kjøpt på helsekost butikk. De første ukene er forferdelig med en ekstrem svettelukt. Det er mye gørr som skal ut etter bruk av deodorant, men etterhvert blir det bedre(man må bare være tålmodig og vaske seg ofte i starten). Jeg tror saltstein er det aller beste. Ingen kjemikalier i det hele tatt, kun salt og vann. Saltet hindrer bakterievekst på huden som jo er årsaken til svettelukt.
      Anbefales!

    2. Krystalldeo (sikker det samme som du kaller saltstein) bruker jeg under føttene. Veldig fint for de som svetter mye der. I armhulene ble jeg rødflammete ved bruk av krystalldeo, så det gav jeg opp. Den varer en evighet da, skal jo bare fuktes med vann og dras over huden. Ikke varmt vann, da blir den fort løst opp, lunkent eller kaldt går greit for meg. Og IKKE slipp den i gulvet, den kan bli slått i tusen knas.

    3. Takk for tips!
      Har du forslag til ansiktskrem og rens? Evt gode merker som du har erfaring med? Eller kommer det flere innlegg? 😊

    4. Har provat många naturliga deo. Men den som jag tycker funkar bäst gör jag själv. Kokosolja, bikarbonat och maizenamjöl. Är jättenöjd med den. Billig är den också.
      Kram Maria

    5. Jeg er helt enig med deg, det blir gjerne til at når man først begynner å interessere seg for en ting blir man interessert i hele aspektet rundt det. Er vel derfor jeg snublet over din blogg 🙂
      Men det er en ting jeg syntes er litt synd, nemlig det at det å velge sunne alternativer for kropp og sjel ofte viser seg å være dyrere. Så tror jeg skal gå for Maria som kommenterte her sitt alternativ.
      Ellers må jeg rose deg for oppskrifter og diverse som du legger ut her som ofte er rimelige og miljøvennlige oppskrifter og tips (e.g. kraft). Lagde også gelegodteri fra bloggen din her om dagen, de var såååå gode!

    6. Jeg er så enig med deg! Viktigheten av å bruke deodoranter som er “snille” har jeg fått inspirasjon av deg og Linn Sprudlesunn. Nå bruker jeg den kokosdeodoranten du refererte til for en stund siden. Den er super! Jeg ga deodorant i julegave til familien mine siden jeg anser det som viktig med naturlige deodoranter 😊

    7. Bibi: Ja, det er noen ganger det. Selv bruker jeg for eksempel kroppsolje som jeg lager selv og den er veldig billig. Samtidig er det viktig å huske at gode råvarer er dyrere enn de billige, ofte er produktene håndlaget og innpakningen er mer miljøvennlig, mindre produksjon, kortere holdbarhet osv. Det er viktig å huske!!

    8. Så rart at denne posten kom akkurat nå for dette er noe jeg har tenkt masse på de siste dagene 😀 Så digget at du kom med dette nå! Tusen takk for tips om hvilken type du bruker.
      Ønsker deg en flott kveld <3

    9. Elfrid Gulliksen: Aldri prøvd den selv faktisk, men så har jeg ikke dette problemet, hehe 🙂 jeg er veldig sensitiv og epilerer i tillegg under armene så jeg orker ikke tanken engang!

    10. Vil anbefale deodoranten som heter Alvera aloe & almond. Kjøper den på iherb for noen få dollar. Har prøvd mange, inkludert den du nevner, som jeg liker godt. Men den beste synes jeg fortsatt er Alvera sin. Det fine med å gå over til naturlig deo, er at etter noen år så trenger man knapt å bruke deo i det hele tatt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg