Supersjokoladen jeg spiser hver dag

Adlinks

Det er så mange som tror at det å kutte sukker betyr at du må kutte all kos, og ikke minst SJOKOLADE!! Det gjør meg trist, for hva er vel et liv uten sjokolade? Ikke et jeg vil leve i hvert fall!!

Har du ikke blitt overbevist om å kutte sukkeret eller trenger hjelp anbefaler jeg deg virkelig å ta mitt sukkerkurs! Det er helt gratis og du finner kurset ved å klikke her!

Jeg lager opp store mengder sjokolade som jeg har i fryseren. Så går jeg og mumser en bit til kaffen daglig, det må jeg ha <3 Denne sjokoladen er rå, sukkerfri, full av næringsstoffer og kan regnes som en krysning av grønnsak og vitaminpille. Den kan du altså nyte med den beste samvittighet. Da jeg var hos gynekologen sist stakk jeg innom Anette på frøyaklinikken og la noen igjen til henne. Etterpå fikk jeg melding om at dette var så godt så det burde jeg begynne å selge 😉

Før du maser om at det er mange ulike ingredienser, hør nå her. Det er supersjokolade det er snakk om, og da må du ha noen basisvarer. Det er også noen du kan kutte, om du ikke har dem. Du kan til og med kjøpe rå sjokolade, min favoritt finner du her. Det er linker til ingrediensene i oppskriften 😉

Helenes supersjokolade

100 gram kakaomasse

50 gram kakaosmør

30 gram kokossukker eller sukrin gold

4-5 dråper stevia

1,5 ss lecithin

1,5 ss ricebran (kan sløyfes, men bruk da mer søtning og lecitihin)

Noen dryss med havsalt

Jeg har fylt mine sjokolader med hampfrø, gojibær og bipollen, men her kan du bruke akkurat det du vil. Nøtter, frø, tørket frukt (uten tilsatt sukker) eller peanøttsmør.

Hakk kakaomasse og kakaosmør, da går det mye raskere å smelte. Smelt så begge i vannbad. Dette gjør du ved å koke opp en kjele med litt vann i og trekke til side. Så setter du en bolle som tåler varme (jeg bruker en stor tekopp) med kakaomasse og smør i oppi vannbadet og rører innimellom til alt er smeltet.

Tilsett alle de andre ingrediensene (med unntak av fyllet) og rør godt. Smak til at du synes søtningen er bra!

Jeg fyller formene med fyllet jeg ønsker før jeg heller over sjokolade og vips – min egen supersjokolade!!

Nytes med verdens beste samvittighet og del gjerne med alle du er glad i, sjokolade er virkelig lykke <3

24 kommentarer

Siste innlegg