Næringsrik softis

Adlinks

Selv om jeg stadig snakker om ulempene med sukker og hvordan jeg anbefaler deg å unngå det er jeg faktisk veldig glad i søte smaker selv. Det er ikke slik at et liv uten sukker er et liv uten sødme, ikke når det finnes så mange gode alternativer du trygt kan bruke. Jeg har laget en komplett søtningsguide til deg der du lærer hvilke søtstoffer du kan spise og hvilke jeg anbefaler deg å unngå. Den store søtningsguiden kan du laste ned ved å klikke her eller på bilde under.

Click here to subscribe

En av mine søte diller er is laget i blenderen med bær, søtning eller proteinpulver og eggeplommer. Du kan egentlig tilsette nesten akkurat hva du vil, og få gode resulteter nesten hver gang! Dette er min favoritt for tiden:

Helenes næringsrike softis

2 eggeplommer (helst økologiske)

3 dl frosne bær (jeg bruker en blanding av bringebær, solbær, jordbær og kirsebær avhengig av hva jeg har i fryseren)

1 ts lecithin (kan sløyfes)

1 scoop synergy vaniljeprotein (se rabatt lenger ned) eller dette proteinpulveret*

2 ss – 1 dl kokosmelk, usøtet mandelmelk eller annen melk

Få 10% på alle kjøp på arnika.no! Lag den en profil, gå til min side og registrer deg med koden 107347. Da får du 10% rabatt på alle fremtidige kjøp!

Kjør alle ingrediensene i en blender, en bolle med stavmikser eller i en foodprosessor.

Hvis maskinen du bruker ikke er så sterk kan det hende du må stoppe og røre litt og eventuelt ha i mer væske.

*Har du ikke vaniljeprotein kan du tilsette søtning som sukrin, stevia eller fibersirup. Les gjerne i søtningsguiden hvilke søtningsstoffer jeg anbefaler.

Jeg topper isen min med musli, salte nøtter som her, gojibær, kakaonibs eller noe annet godt! Her er det kun du som bestemmer 😉

Nyt <3

 

7 kommentarer
    1. Jeg satt nettopp og så på videoen din om kraftkoking. Men det tar jo veldig lang tid, og jeg har ikke den bagen du bruker, og synes det virker litt skummelt å la komfyren stå på i mange timer. Kan man bruke kollagen som man får kjøpt på iherb, og få samme virkning? I supper, sauser osv? 🙂

    2. Hei Helene 🙂
      Jeg sliter med å få tilsendt søtningguiden på e-post… Prøvde når du først la den ut på facebook siden din, også prøvde jeg igjen nå… Den ligger verken i inbox eller i søppelposten.
      Ha en fin dag!
      Julie 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg