Mine favoritter hos soma og rabatt til deg!

I samarbeid med soma.no

Jeg elsker å shoppe på nett! Hva er bedre enn å ligge på sofaen, intullet i et deilig pledd med en tekopp og klikke ting hjem? En av mine favorittbutikker er soma.no. Her har de masse supermat, krydder, økologisk mat og kroppsprodukter uten skumle tilsetninger.

Jeg spurte soma om jeg ikke kunne få en rabatt til mine herlige lesere og det fikk jeg! I dag deler jeg noen av mine favoritter og bruker du koden HELENEELSKERSOMA får du hele 15% rabatt på hele butikken! Koden varer ut søndag 12. mars.

Her er et utvalg av mine favoritter, bruk søkefeltet på soma så finner du alle sammen 😀

Sjokolade fra ombar

Disse sjokoladene er farlig gode!! Siden jeg fikk disse i posten i går har jeg spist to små plater og to små pakker med buttons. Det gjør jo ingenting fordi de er såpass sunne. Særlig rundt mensen bør kvinner spise høykvalitets sjokolade, hehe 😉

Ombar er rå sjokolade, det vil si at den ikke er varmet over 42 grader. Den er søtet med kokossukker, uten melk og tilsatt gunstige bakterier. Elsker disse!

Kokosolje

Kokosolje er en av Norges mest solgte helsekostprodukt, og det med god grunn. Kokosolje kan tilsettes smoothie, grøt, barer, sjokolade, brukes som stekeolje, smøres på kroppen, brukes som hårkur og så mye mer! Den er både allsidig og supersunn. Jeg vet at mange eksperter krangler om hvorvidt kokosolje er sunt, og jeg orker ikke å ta den diskusjonen en gang ting selv. Jeg stoler på anbefalingene om at kokosolje er en veldig bra olje å få i seg.

Chlorella

Jeg ble først anbefalt chlorella da jeg fikk ME for mange år siden. Dette er en mikroalge som er kjent for sine avgiftende egenskaper, og kan dermed bidra til økt energi, bedre hud, bedre fordøyelse og en “klarere hjerne”. Chlorella avgifter gjennom tarmen og oppleves dermed som regel mildere enn for eksempel spirulina. Hvis du tar chlorella før du blir gravid kan du fortsette med dette ut i graviditeten og mens du ammer.

Chlorella inneholder også probiotika og fungerer dermed som mat for de gode tarmbakteriene våre. Selv merker jeg stor forskjell når jeg tar chlorella og jeg kommer aldri til å gi helt slipp på denne 😉

Lecithin

En annen supermat favoritt jeg har sverget til i mange år! Jeg tilsetter lecithin til smoothies og rå sjokolade for å få en kremet og jevn konsistens, det er så godt. Lecithin er en god kilde til kolin. Dette er et lite kjent vitamin som er viktig for hjernehelsen. Kolin er særlig viktig når du er gravid, så denne kommer jeg til å fortsette med når spiren sitter. Lecithin blander vann og fett og dermed kan lecithin virke preventivt mot brystbetennelse.

Gojibær

Gojibær er ikke noe du må spise for god helse, men det er utrolig godt og veldig sunt! Jeg elsker den litt seige konsistensen jeg får når jeg strør gojibær over råsjokoldemousse eller smoothie, nam! Gojibær er perfekte snacks for barn også, de inneholder mye mindre sukker enn rosiner, men langt mer næring 😉

Sitronjuice

Hadde jeg hatt en krone for hver gang noen har spurt meg om de kan bruke sitronsaft fra den gule pakken på butikken hadde jeg kunnet shoppe enda mer!!

Hvis du synes det er stress å presse sitron hver dag kan du til nød bruke denne i perioder!! Det er det beste jeg har funnet som alternativ til ferskpresset 😉

Andre favoritter er:

– Økologiske linser

– Eplecidereddik

– Gingershot

– Probiotika fra udo’s choice

– Ricebran

– Purely greens

– Rått kakaopulver, kakao smør og kakaomasse

– MCT-olje (hallo fettforbrenning!!)

– Såper og kroppspleie fra urtekram

-Molkosan fruit


Soma har akkurat fått et stort antall nye, glutenfrie produkter! Du finner dem på forsiden her.

Husk koden HELENEELSKERSOMA for 15% rabatt!

Hva er dine favoritter fra soma?

18 kommentarer
    1. Hei. Leser i innlegget at chlorella kan brukes under graviditet og amming, dersom man starter før man blir gravid. Jeg var ikke klar over dette, og finney ikke denne informasjonen noe sted? Hva er årsaken? Jeg starter derfor i svangerskapet, å ta 5-6 tbl. om dagen. Nå ammer jeg og bruker samme dose. Bør jeg evt. avvente til jeg er ferdig med amming?
      Klem, og krysser alle mine fingre for at det blir graviditet og baby på dere- veldig snart:D

    2. Hei! Så vidt jeg vet bruker du Ricebran når du lager sjokolade, men har du tips til andre bruksområder? 🙂 Elsker at du har så mye info om supermat! ❤

    3. Lisa: Hei Lisa! Det er min generelle anbefaling. Når en er gravid er kroppen litt mer motagelig for ting og en skal være forsiktig med rensende produkter. Chlorella anses som trygt å bruke for gravide og jeg er helt sikker på at hverken du eller baby har tatt skade av den altså!

      Takk for gode ord <3

    4. Hei 😀 Supert med rabattkode, takk !
      Men jeg lurer på hvordan chlorella er for cøliakere? Jeg ble fortalt at at det ikke var gunstig mtp at immunsystemet allerede er på høygir. Syntes dette var litt rart!?

    5. Hei Helene💗
      Bare lurte på om Spirulina også inneholder probiotika jeg da?Og er det ca like bra som Chlorella eller anbefaler du meg å heller gå over til det?Lagde den næringsrike softisen din igår=amazing:)👌🏼🍦 Håper du har en god dag❣️
      Klem fra Julie

    6. Julie: Å, nam! Isen er så god!!
      Chlorella og spirulina har ulike egenskaper og virkninger på kroppen. Chlorella har alltid vært min favoritt, men om du liker å bruke spirulina trenger du ikke bytte 😉

      Klemmer <3

    7. Kokosolje er fantastisk, bruker den til utrolig mye! 😀 Men jeg hadde et spørsmål angående lecithin. Den er laget av soyabønner, men er det ikke sånn at man egentlig ikke skal ha for mye soya i kosten? Jeg er vegetarianer og får allerede en del soyaprodukter i meg, så har vært litt i tvil om jeg skulle begynne med lecithin eller ikke.

    8. Anonym: Soyaproteiner bør unngås, men lecithin er rent fell og derfor ikke en kilde til planteøstrogener. Du bør unngå soyaost, yoghurt osv, men det høres det ut som du allerede egentlig vet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg