Genialt smoothie tips

I dag skal jeg avgårde på garderobemannen for å kjøpe skapene til den nye leiligheten, tenk kun 4 dager til vi overtar den!! Fy søren det er dyrt med alt av møbler, oppussing osv altså. Her går det unnå merker jeg, og jeg som egentlig er veldig sparsom får litt hette. Men fint skal det bli, det er sikkert!

Senere skal jeg holde foredrag for Apotek 1 i regi av Johnson&Johnson. Det er så gøy at flere og flere vil lære om tarmhelse og hvor viktig dette er for god helse. Det varmer et ernæringshjerte <3

Noen ganger er virkelig det enkleste det beste – og det har det vært i det siste. Både Jon Anders og jeg er så måtlei og vi har syndet litt med middagene. For meg har det gått mye i smoothie da jeg rett og slett ikke har lyst på så mye annet. Kroppen min er litt rar om dagen rett og slett, kanskje ikke så rart. Jeg synes uansett det er viktig å lytte til kroppen og gi den så mye pleie som mulig, selv når jeg føler at den jobber mot meg.

For å få i meg mer grønt tenkte jeg å teste ut noe nytt. Jeg prøver å bli flinkere til å bruke frosne grønnsaker. De er billige, jeg kaster mindre mat og de er enkle å få tak i. En annen fordel er at frosne grønnsaker som regel er dampet eller forvellet, noe som kan gjøre dem lettere å fordøye selv når du bruker dem rett fra fryseren.

I den anledning har jeg puttet ca 4 buketter blomkål og brokkoli i smoothien min, med stolt hell! Det gir faktisk ingen smak, samtidig som det gir en bedre konsistens. Absolutt noe å teste for deg som vil ha inn mer grønt i kostholdet (hvem vil vel ikke det), eller kanskje du vil snike litt mer grønnsaker i barnas mat?

Denne posen kjøpte jeg på rema!

Ha en deilig dag kjære du <3

    1. Normalt pleier jeg ikke å kommentere, men vil bare gi ett tips jeg faktisk fikk av min sunne datter på 14 år. Hun lagde nydelig blomkål som tilbehør til middagen.
      Del opp blomkål i biter, gni inn olje, strø over karripulver (helst økologisk eller hjemmelaget) og sett inn i ovnen på ca 175 grader til de er møre og lett karamelliserte. Strø over litt parmesan: Gjerne inn i ovnen etter dette også. Kan sikkert bruke brokkoli også. Veldig godt, og enkelt tilbehør til middagen, som er like godt til rester.

    2. Supert tips, må testes!
      Litt på siden av innlegget – jeg mottok i dag mail fra deg hvor du understreker viktigheten av kraft. Som travel småbarnsmor har jeg utfordringer med tida til tider og tyr da til f eks Holte sin kyllingkraft eller Stange (kraftkoking står sjelden øverst på lista ; ) Ville du vurdert disse som vel så gode? Dvs har de samme egenskaper?

    3. Hei! Selv bruker jeg frossen spinat (kjøpt i frysedisk) i smoothie, denne smaker jo ingenting, men man får i seg masse grønt 👍🏽

    4. Jeg erstatter gjerne lunsj med en smoothie full av godsaker; her er min: ca 1 dl vann/grønn te/hjemmelaget sukkerfri limonade, 2ss tran med sitronsmak, 1 ss all green/spirulina/hvetegress, 1 banan, 1/2 avocado, 1 lite eple, 1/2 dl frosne bringebær og en stor klype fersk spinat. Den blir så frisk og god, og metter skikkelig. Det blir 2 store glass. Noen ganger erstatter jeg kveldsmaten med denne smoothien, men da lager jeg bare 1 glass. Synes det er godt å vite at jeg vips får i meg masse gode byggestener som kroppen min svarer godt på 🙂

    5. Supert tips 😊 Jeg har funnet en ferdig blanding med frossen blanding av brokkoli, spinat, banan og mandarin. Den er utrolig god!! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg