Hvordan går det med eggene?

Dette spørsmålet har jeg fått mange ganger i dag, og selv om det kan høres utrolig rart ut har det jo blitt helt naturlig for meg. En prøverørsprosess er utrolig spennende med både oppturer og nedturer, og det er aldri garantier. Jeg har vært helt sjelven i hele dag fordi jeg var så spent på veien videre.

På fredag hadde kun to av eggene mine blitt større. Da måtte vi bare vente på ny kontroll i dag for å se hvordan resten av eggene hadde utviklet seg, for hadde det ikke kommet flere hadde vi ikke gjort en ivf. Da hadde jeg fått eggløsningssprøyte også hadde vi gjort resten av jobben hjemme. Heldigvis viste det seg at flere egg hadde vokst seg til i dag, nok til at vi i hvertfall ikke kan prøve hjemme. Selv om det ikke er kjempe mange trenger en faktisk kun et, derfor velger vi å kjøre på! Det er jo som sagt ingen garantier, og noen av dere har skrevet til meg at dere fikk ut mange egg, men at ingen eller få ble befruktet. Vi håper på gullegget og satser på god kvalitet.

Jeg kommer nok ikke til å dele akkurat når vi skal ta ut og sette inn eggene enda, og hva det blir til, jeg må bare kjenne etter og se hvordan jeg føler meg. I dag er vi i hvert fall ved godt mot og vi følger magefølelsen på at dette blir bra!

Kanskje kommer det en liten valentinesbaby i 2018 <3

29 kommentarer

Siste innlegg