Gravid til det motsatte er bevist <3

I går var en stor dag, forhåpentligvis starten på noe nytt og spennende <3

Nå er jeg offisielt i rugeperioden og venter spent på resultatet av vårt ivf-forsøk. Innsett gikk kjempe fint, det var ikke vondt, men veldig emosjonelt. Jeg var faktisk ikke forberedt på dette, men akkurat da vi hadde satt inn egget trillet tårene. Hele prosessen er som en blanding av angst og glede. Tanken på at jeg er gravid nå – til det motsatte er bevist er så fin. Samtidig er jeg livredd for den store skuffelsen som vil komme hvis det ikke fester seg.


De første rundene med sprøyter delte jeg tett, og det føltes så fint. Grunnen til at jeg sluttet var rett og slett ventetiden. Snapper og kommentarer om når jeg skulle teste og om jeg var gravid, da jeg selv gikk og ventet ble for tøft. Også fordi at da skuffelsen kom, gjorde disse kommentarene så utrolig vondt. Enda verre var de som sa “bedre lykke neste gang” ti minutter etter skuffelsen.

Likevel har jeg alltid sagt at hvis jeg føler at det er riktig, vil jeg dele. Nå føles det riktig. Jeg har vokst utrolig mye på disse årene, og står sterkere i meg selv. Dermed tørr jeg også være mer sårbar. Sårbar = mot, husker du?

Jeg tørr å så at jeg blir knust om det ikke går. Jeg kommer til å klare det, men jeg ønsker ingenting mer i hele verden enn at dette skal gå nå. Det er skummelt å si høyt. Å innrømme at jeg ser for meg hvordan det skal føles, å få den telefonen fra klinikken. Å innrede babyrommet i hodet, og velge ut faddere.

Selv om jeg ikke ville ønsket noen å måtte gå gjennom denne prosessen er det en ting som er spesielt med ivf. Du får se babyen din fra sekundet det ligger i livmoren, det var spesielt det! Jonna tok både bilde og film, så vi kunne ha <3

Hvis forsøket går veien er denne lille, lysende prikken vår baby, lille L <3

32 kommentarer

Siste innlegg