Babyull til lille L

Jeg har strikket endel babyklær de siste årene, de fleste har blitt gitt bort som gaver til små, men noen har også blitt lagret. Det er selvfølgelig kjempe koselig å strikke til andres kommende babyer, men jeg må innrømme at det er noe helt annet nå som det er vår lille skatt som skal bruke dem.

Jeg har begynt på ny hentedress, det viste seg nemlig at den jeg hadde strikket for endel år siden var i offwhite. Da jeg begynte å lage buksen var den nesten helt hvit, så da tror jeg at jeg strikker en ny jakke i samme farge. Den offwhite jakken kan uansett brukes til vår vinterbaby. Jakken er så lett å strikke, jeg har laget hele tre stykker! Oppskriften har jeg kjøpt her, og garnet jeg strikker i nå finner du her.

Hvis noen har oppskrift på et strikket teppe som er enkelt (ikke for mye mønster, og litt moderne) blir jeg kjempe glad! Det er mitt neste prosjekt.

Klarer fortsatt ikke å tro at det skal ligge et lite mirakel i disse små klærne <3

Nå skal vi ut og spise med et vennepar og bare nyte livet, akkurat nå er det så utrolig fint!!

God fredag fine du <3

19 kommentarer
    1. Hei! Så nydelige babyklær! Jeg har også startet å strikke, har strikket masse som jeg har gitt bort og noe lagt unna i tilfelle jeg skulle få barn en gang. Nå er jeg halvveis i svangerskapet og har en lang strikkeliste, vi får se hva jeg rekker av alt 😉 Jeg vil forresten anbefale deg et veldig fint og godt babyteppe. Det er så enkelt at det strikkes på tykke pinner og tynn tråd,i riller. Kjempedeilig til en baby å varme seg i. Jeg har noen venninner som har hatt det samme og nå strikker svigermor et til vårt kommende barn. Det heter “mor Signe babyteppe” og strikkes i merino lammeull. Kjempedeilig og luftig <3 lykke til videre med både svangerskap og strikkingen til den lille 🙂

    2. Så fine klær du strikker! Og lille Lerke er et utrolig godt garn til babytøy:-) Jeg sitter selv her i uke 38 og strikker babytøy i samme garntype mens jeg venter på fødsel<3

    3. Så nydelig babystrikk! Sjekk ut KlompeLOMPE. De har et veldig fint babyteppe som er veldig enkelt å strikke. Strikket det til min lille gutt og har brukt det masse 🙂

    4. Jaaaa til strikkeinnlegg på bloggen din<3
      Baby boho-blanket av ministrikk.no er utrolig nydelig! 😊😊

    5. Anbefaler boken “kjærlighet på pinner”, det er ganske lette oppskrifter og kjempe søte til både jente og gutt! 😍
      Rillestrikket pledd(eks. Nøstebarn sin oppskrift) er det beste! Spesielt om du bruker Nøstebarn sin anbefalte garn for da blir det et veldig lett teppe som er kjempe godt å svøpe babyen inn i. Eneste ulempen er at det blir fort kjedelig, derfor er det lurt å strikke det mellom andre prosjekter 😀

    6. Så fin jakke du har strikket. Har nettopp fullført en shorts til meg selv i Lille Lerke og jeg elsker garnet 😀 Gratulerer så mye med graviditet forresten og masse lykke til videre i svangerskapet 🙂

    7. Hei! Har lest bloggen din og fulgt med på deg ganske så lenge, men dette er faktisk første gang jeg kommenterer et av innleggene dine. Syns det er så koselig at du endelig har blitt gravid 🙂 Ser at man må bestille med nøster når man kjøper oppskriftsheftet inne på den siden. Hvor mange nøster trenger man til det settet du strikker? Altså til både bukse, jakke og lue i strl nyfødt? 🙂

    8. Synne: Så koselig! Tror jeg ville beregnet i hvert fall 6 nøster til hele settet. Litt usikker på nyfødt siden jeg ikke strikket den minste. Det er veldig lite og vil jo gjerne få brukt det jeg strikker en liten stund! Viktig å kjøpe samme innfarging på garnet ellers kan det hende at det blir fargeforskjeller. Det skjedde med meg da jeg gikk tilbake for å kjøpe mer garn. Happy strikking 😀

    9. Ja, det så jeg 🙂 Syns det du strikker ser så utrolig fint ut, så jeg må nok finne frem strikkepinnene jeg også! Kanskje ikke så dumt å strikke det litt større så det kan brukes lenger. Da prøver jeg meg på 8 nøster 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg