12 magiske uker – gravidoppdatering på film

For noen dager siden filmet jeg en liten update til dere. Jeg hadde noen dager som var så fine med trening og det hele, men plutselig snudde det og jeg har visst fått et lite “tilbakefall”. Vurderer nå om jeg skal starte på medisiner igjen, selv om jeg egentlig ikke har så lyst. I går var vi en tur på badehuset og plutselig måtte jeg løpe og finne noe jeg kunne spy i. Heldigvis rakk jeg å ta tak i en bøtte og tømme innholdet før jeg spydde utover hele gulvet, haha. Må jo bare le, for det hele blir litt komisk. Står i bikinien og spyr liksom!

Jeg har vært så mye syk i livet at jeg tror jeg har funnet endel mestringsstrategier for hvordan jeg kan klare å i hvert fall få gjort litt tross dårlig form. Dessuten føler jeg meg bare verre når jeg kun ligger inne i sengen. Når jeg har orket har jeg strikket, så nå er det ikke lenge til jeg er ferdig med det første babyteppe. Tusen takk for så mange fine tips om tepper, dere er så gode!!

Her kan du høre mer om hvordan det har vært så langt i graviditeten, hvilke følelser jeg har rundt kvalmen og medisinene, se kulen på magen og hvilke bøker jeg har begynt å lese.

Beklager litt rart lys i filmen, særlig i starten. Jeg har ikke blitt helt kjent med den nye linsen min 😉

Svangerskapsboken fikk jeg som sagt i filmen sponset og den kan kjøpes her 😉

30 kommentarer
    1. Herlighet! såklart skal man ta medisiner som er trygge når man er så dårlig at man ikke fungerer! bare tull å lide unødig 🙂

    2. Hei Helene! Jeg vet at du er en kosthold&ernæringsblogger, men du har en utrolig fin klesstil og jeg ønsker at du kan skrive i hvert innlegg hvor dine klær og smykker osv er blitt kjøpt 😊 Og sminketips 😇 Du har så mye fine & klassiske klær og perfekt naturlig sminke 😍😍

    3. Helene, jeg må bare si at jeg har blitt så glad i bloggen din! Jeg har selv brukt tid på å bli gravid, men er nå faktisk i uke 5. Det er fortsatt utrolig tidlig, og jeg sliter så veldig med tanken om å spontanabortere. Har du slitt med slike tanker? Hvordan kom du deg gjennom det?
      Fant bloggen din for ikke så lenge siden, men jeg har blitt så glad i både den og deg ❤ og jeg er så glad for at det endelig klaffet for dere!
      Klem

    4. Hei Helene,
      Det er så stas å følge med deg! Jeg kom nylig over boken “The first 40 days: the essential art of nourishing the new mother” som handler om tiden etter fødsel. Kanskje noe for deg også?
      Masse lykke til videre!
      Line

    5. Så utrolig gøy med en film! Jeg er så glad for at kvalmen din forhåpentligvis er borte nå.
      Jeg gleder meg masse til å se innkjøpsfilmen din!
      Husk å nyt alle små og store forandringer, for ukene går sikkert ekstra fort for deg nå 😁🙈❤️

    6. Trudde eigentlig at dette var ein matblogg, men nå er det mest blitt ein gravid- og kvalmeblogg. Venter på noen nye matoppskrifter! 😉

    7. Sååå fantastisk!! <3 Jeg blir så glad av å se videoen! Du stråler virkelig, og jeg er utrolig glad på deres vegne! Gleder meg til å se innkjøpsvideoen 🙂 Klem til deg

    8. LOL Jan Olav Nybo! Hvordan forventer du at ei som ENDELIG har blitt gravid og nå er kvalm stort sett hele tiden orker å tenke på å poste oppskrifter? Finn deg en annen blogg å lese. Tror samtlige andre som er innom her forstår at Helene vil skrive om det hun gjør 🙂

    9. Jan Olav Nybo: Dette er min blogg, og jeg skriver om det jeg ønsker. Igjen og igjen kommer du med kritikk om at jeg ikke gjør ting slik du vil. Du er dessuten frekk! En blogg er gratis, og du som leser har ingen rett til å diktere hva jeg skal skrive om. Foreslår at du finner en annen blogg å lese hvis du ikke er fornøyd. Takk for nå

    10. Anonym: Så utrolig koselig å høre <3 og grattis!!! Du, de tankene tror jeg alle har, men det som hjalp meg var å tenke at jeg gjorde alt riktig. Derfor var det ingenting jeg kunne gjøre for å hindre spontanabort, og da var det ikke vits å bekymre seg. Vi fikk også tilbud om tidlig ultralyd og da jeg så babyen forsterket det min godfølelse for at dette skulle gå bra. Du vet jo aldri, og som forelder er du aldri helt trygg. Prøv å fokusere på å leve, du kommer til å angre på alle bekymringene hvis du ikke nyter nå!

      Masse lykke til og stor klem <3

    11. Andrea: Wow, synes du?? Tusen takk!! Tipset mitt der er å gå for få, men heller litt dyrere klær og velge gode materialer. Kjøp kun ting du virkelig elsker! Jeg elsker virkelig stilen til Eirin Kristiansen, anbefaler hennes blogg på det sterkeste <3 stor klem <3

    12. Nå ble jeg sååå glad! Endelig videoblogg 😀 jeg er så glad på dine vegne! Gleder meg masse til innkjøpsvideon<3

    13. Hei 🙂 Jeg er ganske ny leser av bloggen, men synes det er veldig kjekt å følge deg. Gratulerer med graviditeten! Kjenner meg veldig igjen i din opplevelse av å være gravid! Mye visste jeg jo om at kunne følge med, men de dagene hvor jeg bare har ligget på sofaen og ikke klart å våkne skikkelig uansett hva ble jeg litt overrasket over. Og en sånn søt liten kul på magen som du har fått venter jeg fremdeles på 😉 Det tok mer tid enn forventet for oss også før jeg ble gravid, men nå er jeg alt 14 uker på vei 😀 Dessverre er jeg fremdeles ganske mye kvalm, men heldigvis er det stor forskjell fra dag til dag 🙂 Synes det å skulle finne navn er så morsomt! Og det er så rart hvordan alle mulige forskjellige ting kan få noe å si for hva valget faller på. Både Nora og William var blant favorittene mine før, men nå er de ikke lenger aktuelle ;p Vi har Lea eller Lukas på toppen av lista vår så her er det også L som gjelder, men ingenting er bestemt. Håper du får mange fine dager framover!

    14. Hei, og gratulerer så mye med et nydelig liv i magen <3 Det kan jo godt være du allerede har fått dette tipset av noen andre, men jeg skriver det likevel ;) Hvis du har lyst å forberede deg til fødselen anbefaler jeg varmt mental trening. Jeg synes i hvert fall det var veldig nyttig. Alle fødsel er jo forskjellige, og derfor er det selvsagt vanskelig å forberede seg, siden du aldri kan vite helt hva som kommer. Men for meg hjalp det å ha sett for seg litt hva som skulle skje på forhånd. I tillegg hjalp det meg til å fokusere litt mer på at smertene er "positive", fordi vonde rier hjelper lille gullet ut. Sjekk ut http://www.engodfodsel.no/ hvis du har lyst. Lykke til med alt som kommer 🙂

    15. Jan Olav Nybo: Det finnes mange blogger som handler om mat. Trines matblogg er en, og “fra jord til bord” er en annen. Der kan du lese masse om mat og det du interesserer deg for. Lykke til i jakten på den perfekte matbloggen!
      Koselig med videoblogg synes nå jeg, selv om graviditet og kvalme er utenfor mitt kompetanse og interesse område😊
      Lykke til i fortsetningen Helene!

    16. Herreguuuud du er så skjønn!!!<3 <3 <3
      Du er så blid og herlig og jeg blir bare sittende og smile<3 (kleint!! Høres ut som jeg er 14 år og vil sjekke deg opp) 😂
      Veldig godt å høre at formen din er bedre og du ser faktisk smashing ut! Selv kasta jeg opp i 30 uker og det er først nå når du snakka om det at jeg skjønner hvor tøft det faktisk var. Men alt er glemt når bebis er ute. Det er bare å glede seg!! Men først håper jeg du får et fantastisk svangerskap. Jeg fikk sjeldent så gode dager at jeg faktisk kunne kose meg og nyte graviditeten dessverre.. men koser meg veldig med jenta mi nå da <3 ønsker deg masse lykke til!! Du fortjener alt godt!
      Klem

    17. Hei,
      Gratulerer så mye med graviditeten og de tolv magiske ukene 🙂 snart er den lille hos dere!
      Jeg hadde selv ekstrem svangerskapskvalme de første 14-15 ukene, og tok medisiner for dette. Ligger nå å ser på min tre uker gamle baby som er 100% frisk og rask 🙂 så jeg ville prøvd å ikke bekymre meg for mye for det.
      Masse lykke til videre – det er såååå verdt det!

    18. Marianne: Så søt du er!! <3 haha, skjønner hva du mener, men synes ikke det er kleint! Bare koselig!

      Håper kvalmen gir seg etterhvert, det svinger voldsomt og det er så slitsomt. Men selvfølgelig så verdt det til slutt <3 gleder meg masse! stor klem og tusen takk <3

    19. Navnesøster: Haha, måtte le fordi navnene er nøyaktig de samme som et annet par jeg kjenner! De er ikke gravide da, men elsker de navnene. Synes du skal ta akkurat det navnet du vil og drite i andres meninger, haha <3

    20. Kristin: Tusen takk for tips! Tar med meg alle jeg kan få! Mental trening har jo hjulpet meg enormt i livet, og skal såklart bruke det og masse pusting i fødsel. Men et så konkret tips har jeg ikke fått, så tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg