Krydder uten juks

Wow, jeg er overveldet av responsen på foredraget mitt i morgen, utrolig kult at så mange vil komme!! Kapasiteten er sprengt, så det kan hende alle ikke kommer seg på. Jobber på spreng for å finne en løsning. Har du ikke meldt deg på kan du gjøre det her!

På matkontrollen for noen uker siden ble det avslørt krydderjuks i en rekke krydder. Selv har jeg prøvd å bytte ut det meste av krydderet hjemme med økologiske, ubestrålte krydder. Dette er fordi jeg tror disse er renere, de inneholder ikke sprøyterester, de smaker så mye bedre og de er mer potente. Når krydderne er tørket forsiktig bevares antioksidanter og andre plantestoffer langt bedre. En økologiske, ubestrålt gurkemeie vil dermed ha en større betennelsesdempende effekt enn den du finner på kiwi.

For å være ærlig så kan vi jo faktisk ikke vite 100% at det som står på emballasjen er det som finnes i maten i kjøper. Trist, men sant. Vi må nok prøve å til en viss grad leve i god tro, ellers hadde det blitt veldig slitsomt å spise. Vi kan likevel ta gode valg som ikke minst føles godt for oss!

Jeg har byttet ut mitt krydder litt etter litt, med krydder kjøpt på iherb. Et av mine favorittmerker er simply organic! De har lekre glassbokser og veldig gode krydder. De er faktisk like billige eller billigere enn de vanlige krydderne du finner i butikken! Jeg har også glad i frontier, her kjøper jeg også store poser med ceylon kanel.

Mine musthaves er gurkemeie, ingefær, ceylon kanel, paprika, basilikum og karve (til sukål).

Jeg kjøper også mitt yndlingssalt på iherb, det smaker så godt og da trenger du faktisk mindre 😉

Hva er ditt favoritt krydder?

17 kommentarer
    1. Live: De varierer ut i fra hva du handler, men det er ikke ille med billigste frakt! Bare pass på at du holder deg under 350 inkludert frakt for å unngå toll og MVA 😉

    2. Hei
      Veit det har vært mye snakk om at det er er stoff i vanlig kanel som er farlig for leveren i store mengder. Har derfor begynt å kjøpe økologisk kanel, men vart litt usikker nå om all økologisk kanel er uten dette stoffet, eller om det kun er “ceyelon kanel” som du nevnte over her?

    3. Jeg elsker ceylonkanel på smoothien 😊 Ellers skulle jeg ønske jeg var like flink som deg å velge best mulig krydder. Må vel ta ett steg av gangen

    4. Jeg kjøper også det meste av krydderet mitt på IHerb. Liker simply organic og fronter best. Den kanelen er fantastisk! Tror jeg må kjøpe en stor pose 🙊 Saltet skal jeg bestille neste gang, takk for tips😊 Gleder meg til foredrag, det passer perfekt å lære litt mer om energi nå i disse dager 😴 Hvis du vil kan du gjerne skrive noe om hvordan man lettere kan takle uken/ukene etter at klokken stilles. Dette er et problem mange sliten med, meg inkludert 😫

    5. Gjør det samme som deg 😉 I utgangspunktet kjøpte jeg Simply Organic-krydderne fordi jeg synes glassene gjorde seg så godt på rekke og rad i kjøkkenskapet, haha. Men så viste det seg at de var både gode og bra i tillegg, vinn-vinn!
      Frontier sitt tacokrydder er jeg også veldig glad i 😉

    6. Julie: Jeg har ikke gått tilbake etter at jeg begynte med posen, fyller bare på de 3 (!!) kanelglassene jeg har også har jeg en evighet, plutt mye mer i posen.
      Når stilles klokken igjen? så koselig at du kommer i kveld 😀

    7. Hei hvis vi ikke koker kraft anbefalte du kollagen ! Er det tabeletter kjøpt på helsekost? Kan du anbefale et merke? Takk for mye gode tips😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg