Enkle energikuler – perfekt som hverdagsgodt

Jeg hadde noen skikkelig modne og gode bananer liggende her hjemme, så da ville jeg trylle litt på kjøkkenet. Vanligvis bruker jeg bananer i smoothie, men de er også geniale som søtning! Det smaker faktisk ikke så mye banan heller 😉

Disse kulene trengte jeg nå, dagene har gått i et og jeg trenger ekstra energi til både meg og lille! Tipper disse er poppis hos barn også, så milde og søte!

Jeg er så spent på foredraget i kveld at jeg nesten svimer av, herregud, nå er vi mange!! Absolutt siste sjanse å melde seg på nå – du finner påmeldingen her 🙂

Enkle energikuler ala Helene

2 godt modne bananer

150 gram cashewnøtter (naturelle)

100 gram kokosmasse

50-100 gram havregryn (husk glutenfrie for glutenfrie kuler)

Noen dæsj med salt

1/2 – 1 scoop vaniljeprotein eller 1-2 ss annen søtning

Kjør alle ingrediensene i en foodprosessor, eller med en stavmikser. Jeg bruker denne gamle saken arvet av farmor.

Hvis deigen er for løs kan du tilsette mer av tørrvarene, enten litt mer havre eller eventuelt en ss kokosmel (suger mye væske).

Rull ut kuler og oppbevar dem i fryseren. De tiner raskt og er like gode til kaffen som energiboost i vesken 😉

Sees vi i kveld kl 20??

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg