Mellommåltid på farten

Annonse

Jeg er veldig opptatt av det skal bli enklere å spise sunt. Særlig fordi jeg ser at mange tror at de må enorme ressurser for å legge om kostholdet. Husk at å spise sunt handler mest om alle de små valgene i hverdagen din. Å velge å legge til ekstra grønt, å velge å lage en salat til lunsj eller å velge en sunn snacks i stedet for en sjokolade.

Nettopp fordi jeg ønsker at det skal bli lettere å velge sunt liker jeg at det stadig kommer gode valg i butikkene. Produkter som gjør det lettere å få et litt sunnere kosthold, til og med for deg som ikke ønsker en stor omveltning.

Nye gresk yoghurt fra yoplait er nettopp et slikt produkt. Det er ikke tilsatt sukker, og inneholder ekte frukt og bær. Ikke minst er den proteinrik og ikke mager 😉

Perfekt å kjøpe når du er på farten! Det er jo da vi kanskje tyr til dårligere valg?

Nå skal jeg kaste meg i bilen og hente Maria. Vi skal besøke lille bebisen til Stine, snakk om perfekt søndagsaktivitet <3

25 kommentarer
    1. Elsker disse, så bra du kan stå inne for dem xD
      Jeg lurte egentlig bare på om du annbefaler surdeig for oss med irritabel tarm? Er ny på området… Jeg har hørt at denne surdeigen gjerne skal mates med samme type mel som brødet skal ha, men er dette riktig? Må såfall bli litt vanskelig om man bytter på brødoppskrifter?

    2. vet du har laget hjemmelaget mandelmelk før, så håper du kan svare!
      Kan man bruke hjemmelaget mandelmelk i middager og matlagning generelt? Eller må man ha butikk-melk for å få til ting…?

    3. Jeg blir litt rar i magen når jeg spiser sukkerfri yoghurt. Så må ty til “vanlig” yoghurt fra tine.

    4. Hei.
      Denne inneholder både acesulfam k og sukralose. Og med 0,3 gram fett må den vel kunne kalles mager?
      Jeg må også si meg overrasket over at du velger å promotere et sånt produkt.

    5. Hei! jeg leste innholdsfortegnelsen i dag når jeg var å handlet.. ble ikke imponert og synes ikke den skiller seg noe ut fra andre slike produkter som fins. Magert og med kunstig søtning..

    6. Karianne: Enig med det med mager, jeg tenkte mer at den ikke promoteres som mager, my bad! Men det at den inneholder bittelitt søtning synes jeg ikke er stress, for jeg har aldri sagt at du aldri kan spise det. Tipper du tar deg en pastill i ny og ne eller har tygget en tyggis, da har du fått i deg mer. Litt nyanse hadde vært fint her 😉

    7. Kjære Helene,
      Først ble jeg glad, men så ble jeg skuffet. Jeg følger dine kostråd, og trodde at det endelig hadde kommet et godt produkt på markedet. Jeg ser opp til deg, men nå må jeg være ærlig å si at du skuffer meg og motsier dine egne råd. Du har lært meg å kutte ut disse type produkter, som har hjulpet meg godt på vei. En ting er å vise bakfasaden at du spiser en slik yoghurt en gang i blant som du sier i kommentarfeltet, men ikke lag et innlegg hvor du snakker varmt om et produkt og motsier de rådene du tidligere har gitt.

    8. Glødene kosthold: Vi får bare være enige om å være uenige, jeg anbefaler ikke å spise bare denne yoghurten, men sier at den er et bedre valg enn mye annet når du er på farten og trenger noe, og det står jeg for. Husk at bloggen treffer mange, og kurset er langt mer spesifikt 😉

    9. Det er ikke det at du ikke alltid spiser “perfekt” jeg reagerer på. Synes du har et reflektert og balansert syn på kosthold og hva som er sunt.
      Men at du velger å motta penger for å reklamere for et sånt produkt på bloggen finner jeg noe overraskende ja.
      Alle velger vi nok mindre gode løsninger både når tiden ikke strekker til eller at man rett og slett har lyst på noe ekstra godt.
      Trodde likevel at du la lista høyere når du fremmer et spesifikt produkt på denne måten.

    10. Jeg syns det er fint at du legger det ut jeg. For det viser at vi som 99% av tiden er opptatt av kostholdet, kan også ty til slikt 🙂 Stå på videre. Du skuffer ikke meg, for som du skriver kosthold er ikke firkantet 🙂 Og ja, stor forskjell på at det er et bedre alternativ når man er på farten, enn at dette kan du spise hverdag. Ser heller ikke at du snakker varmt om det, men forteller til folk at er du på farta, er dette en av dem bedre alternativene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg