Jeg orker ikke mer

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle legge ut dette innlegget, egentlig hadde jeg tenkt å legge ut et innlegg om det koselige frisørbesøket mitt i går. Jeg fikk helt vondt i magen av å lese her inne i går. Ikke fordi enkelt var uenig med meg, de aller fleste av dere støttet meg i min reaksjon og sendte masse oppmuntringer. Uenighet er helt greit, det er kritikken som går på meg som person jeg kjenner på.

Det jeg kjente på var en følelse av utilstrekkelighet. En følelse av at jeg ikke kan vinne, uansett. For meg virker det som om noen av dere som kommenterer leter etter feil, og plukker på alt som ikke er perfekt. Jeg burde heve meg over stygge kommentarer. Jeg burde aldri klage. Dette innlegget var kjedelig. Dette er sutring. Kan du ikke bare…Du burde holde deg for god til…osv osv.

Bloggen min er masse jobb, men det er først og fremst en lidenskap for meg. Noe jeg koser meg med, og noe jeg gjør med kjærlighet. Jeg har kledd meg naken på bloggen flere ganger, delt meg og mine innerste tanker. Det betyr likevel ikke at du kjenner meg. Bloggen er ikke hele meg. Og en klippet og limt collage av det jeg legger ut er ikke meg. Husk at vi skaper oss bilder og trekker slutninger i hodet basert på våre opplevelser.

Når du kommer med disse kommentarene . og forteller meg hva jeg skal skrive om, legger skylden for dine følelser på meg og skal diktere hva jeg skal skrive om og ikke. Hva jeg skal føle eller ikke. Da kjenner jeg at jeg ikke orker. Det koster plutselig så mye. Jeg føler at jobben min blir tatt for gitt.

Jeg har lyst til å dele masse med dere – men jeg er også sårbar. Jeg håper dere som kommer hit for å kritisere kan finne dere noe bedre å gjøre. Jeg har aldri sagt at jeg er perfekt, det kommer jeg heller aldri til å bli. Jeg er en helt vanlig jente som skriver en blogg. Jeg håper du kan gå i deg selv og tenke over hvorfor du leser her. Jeg vil så gjerne slippe å sensurere meg, å bli redd for at hver setning jeg skriver skal mistolkes, da blir ikke bloggen bra lenger.

Jeg vet at så mange setter pris på denne bloggen – fordi dere forteller meg det hver dag. Uten dere hadde jeg ikke fortsatt. I går kjente jeg for første gang at jeg ikke visste om jeg ville fortsette. Og det synes jeg er trist. Å skrive gir meg så mye, det hjelper meg å bearbeide tanker og har hjulpet meg gjennom noe av det tøffeste i livet mitt. Ikke minst vet jeg at det har hjulpet andre. Jenter med ME, jenter med et så intenst babyønske at det er en fysisk smerte du bærer med deg hver dag. Da jeg delte at jeg gråt da andre ble gravide – av sorg – var ikke det en pen side av meg. Men den var menneskelig, og det hjalp andre. Jeg er ikke et overmenneske.

Jeg er sterk – men jeg er også sårbar, særlig nå.

Så nå tar jeg noen dager. Jeg vil fokusere på de nydelige kursdeltakerne mine, som har investert for å lære hos meg. De fortjener fokus. Jeg skal være sammen med samboeren min som skal feire 30 års lag i helgen. Jeg skal på høstkonferansen i Sandvika og møte venninner, og jeg skal holde foredrag der på søndag. Jeg skal senke skuldrene og bare være Helene – ikke bloggeren Helene Ragnhild.

<3

Til deg som viser meg omtanke – tusen takk – det er deg jeg gjør dette for.

92 kommentarer
    1. Du er flink 🙂 Du gjør det beste du kan, og det fortjener du all respekt for <3
      Kos deg masse fremover 🙂

    2. Jeg liker bloggen din og du virker som verdens herligste jente,men noe av kritikken synes jeg faktisk du skal ta til deg og tenke litt over.Det att du når du blir kritisert tar skjermbilde og legger ut kommentaren på snap f.eks.Det er i mine øyne LITT barnslig.Reagerte spesielt når du hadde snappen til kostholdsdamene. Har fulgt med på bloggen til Caroline Berg Eriksen ei periode og da kan vi begynne å snakke om kritikk og hets.Men måten hun svarer på er helt genial og får de som hetser til å irritere seg grønne fordi de ikke får den responsen de ønsker.Lykke til videre både med jobb,svangerskap og baby,men lær deg nye måter å takle kritikk på for det kommer bare til å bli enda værre fremover er jeg redd :/

    3. Jeg synes kurset ditt er kjempeinteressant! Du viirker så kunnskapsrik og engasjert! Bloggen din er veldig fin og jeg er ofte innom! Jeg synes det er skremmende hvordan noen voksne mennesker oppfører seg på nett! De kan virkelig ikke ha det bra med seg selv! Ikke at det forsvarer slik oppførsel.. <3

    4. Nå som du skal bli mor og blogger om det, så tiltrekker du deg mammapolitiet vet du. De finner alltid noe å arrestere deg på. Spesielt fæle er de mot førstegangsmødre. Nyt en velfortjent pause. Håper du snart er tilbake på bloggen. Husk at du har mange følgere som ønsker deg godt, men som ikke legger igjen kommentarer 🙂

    5. Bestemor: Jeg synes ikke jeg må tåle å få personhets for min sykdom, og samtlige av kostholdsdamene støttet meg. Bare fordi jeg er synlig på nett, trenger jeg ikke ta imot dritt. Det kommer jeg aldri til å godta. Hvorfor skal du definere når jeg føler at det går for langt, dette er mitt liv. Du kan ha en mening, men du kan ikke definere mine følelser.

    6. Syns du er kjempe Flink,koser meg når eg leser bloggen din.💟
      At enkelte skal være så stygg i kommentarene gjør meg F.B. og lei meg..Du fortjener all respekt.💟
      Kos deg i tiden som kommer.Klæm.

    7. Håper du snart er tilbake! Har fulgt deg en god stund og du fortjener all respekt. Vi er mange som støtter deg og jeg håper for all del at vi er i flertall 💜 Kos deg med deg og dine i helgen og nyt, det fortjener du🌸

    8. Desverre er det en del av det å være “kjent”.. nettroll finnes i stor grad, å du burde heller fokusere på å ikke være så mottakelig for dritt, steng kommentarfeltet om du ikke klarer å stenge det ute.

    9. Hei Helene.
      Jeg har fulgt deg en stund nå gjennom bloggen og kostholdsdamene. Du er alltid positiv og glad:-) Jeg setter veldig pris på deg og det du gjør for andre. Tenk å bruke så mye av sin tid til å gjøre andre bedre med seg selv. Du gir gratis av dine råd og tips som mange bare kan drømme om. Du har gitt mange mennesker ett bedre liv. Husk på det. Ingen fortjener dritt bare fordi de er en offentlig person. Her er det enkeltes oppdragelse som har vært mangelfull på visse områder. Ingen har rett til å si til deg at du ikke er god nok. Gleder med til å følge videre når lille kommer. Stå på Helene!

    10. Du er superflink og et friskt pust i en ellers perfekt bloggsfære. Da du ble gravid, felte jeg faktisk en tåre eller to av glede.
      Du er bare et menneske, og at folk angriper deg som person skjønner jeg er vanskelig. Du er i tillegg gravid nå, som gjerne forsterker følelsene dine (som vi har snakket om før 😉 ). Når det er sagt tenker jeg at du kanskje burde finne andre strategier for å håndtere kritikk på? For som blogger kommer kritikere alltid til å finnes. Det er vel en av ulempene ved det yrket. Kommentaren du la ut på snap var krass, men i forhold til hva jeg har sett på andre blogger var den knapt nok noe å legge merke til.
      Jeg har også de siste dagene reagert litt på hvordan du snakker til de som er uenige med deg. I stedet for å gi høflige svar som godtar at alle er forskjellige, har du faktisk hatt en ovenfra og ned holdning i blant.
      Trekk pusten, tenk deg om og nyt en pause. Gleder meg til du kommer tilbake 🙂

    11. Du er god! Ta deg en pause med god samvittighet, kos deg og prøv å ikke tenke på de som faktisk vier tiden sin til å prøve å bryte deg ned, istedenfor å heie deg enda mer opp og frem.
      Jeg vet ikke, men kanskje det ikke er så lurt å svare på den kritikken du får? Da får kritikerene reaksjonen de er ute etter, og klarer alltid med det å alltid bare finne enda flere feil, som bare gjør vondt verre? Jeg vet ikke altså, bare noen tanker 🙂
      Stå på, og ikke la de knekke deg <3

    12. Kos deg masse med en liten pause! Du skriver iallfall min favorittblogg, så jeg gleder meg til du er tilbake 🙂
      God helg!

    13. Trist! Men holder med deg. Jeg forstår faktisk ikke hvordan du får til alt du gjør. Håper du finner en måte å fortsette på, for jeg blir så inspirert av deg! Heldigvis er jeg med i kurs-gjengen fremover <3 Unner deg en skikkelig god pause!

    14. Stå på ! Du gjør en flott jobb 👍🏼 Vær deg sjøl som du alltid er ! Jeg må si meg helt enig m deg i alt du skriver her !
      Klæm fra meg 😊
      Ha et supert kurs/foredrag og en flott bursdagsfeiring 🎉😊

    15. Ta deg pause med god samvittighet, skjønne, vakre Helene❤️ Kos deg med å være gravid, at du har skapt din egen jobb som går som det suser, med den nydelige leiligheten deres, kjæreste, familie og venninner. Nå er den eneste gangen du kommer til å bære lille i magen (hvertfall denne lille), og jeg er helt sikker på at du ikke kommer på å angre et sekund på at du har tatt avstand fra ting som ikke får deg til å nyte det maks.
      Bloggen er her når du kommer tilbake, og vi som faktisk liker det du skriver fordi du er så ærlig og genuin som du er titter innom uansett. Ikke for å plukke og pirke på alt som ikke er perfekt, men fordi vi liker deg og det du deler, akkurat som du er. Blir litt overrasket over hvor fort folk faktisk glemmer alt du har vært gjennom, og at du faktisk har et helt liv som ikke kommer frem her.
      Det er ingen tvil om at du kommer til å bli en fantastisk mamma, og lille L er verdens heldigste. Tror kommentarene du har fått de siste dagene mer er et uttrykk for folks egen følelse av utilstrekkelighet, som de projiserer over på deg. Det skal du ikke trenge å forholde deg til.
      Ha en kjempefin uke, kjære vakre du, så håper jeg vi sees snart! Stor klem fra meg

    16. Helt enig! Hva med å stenge kommentarfeltet? Vil ikke at de negative skal ødelegge for oss som er positive til deg. Og det gjør de jo nå.

    17. Hvis dere syntes hun krenker, kritiserer osv, hvorfor følger dere henne da? Hva er grunnen til at du søker opp bloggen hennes og legger igjen en kommentar?
      Hun er jo ikke sånn som du vil ha det til? Hun er menneske som deg og meg er hun ikke? Ja hun har valgt å blogge, men du trenger ikke følge den gjør du vel?
      Hun kommer med gratis tips til oss, hvordan vi kan ta bedre valg for oss selv.
      Vi trenger absolutt ikke følge det, det er opp til oss selv. Er det ikke?
      Om hun følte for å gjøre det ene eller andre så er vel det opp til henne? Dere har kanskje gjort det samme ikke sant?
      Håper du får den pausen du trenger og at du kommer tilbake💗

    18. Hei
      Ingen av oss er perfekt og det er så spennende . Du må bare forsetter å skrive og lege ut det du vil dele med oss. De såm ikkje tåler det ha sikkert ett liv de er misfornøyd med og siden de klare å ordne opp selv kritisere de andre. Prøv å ikkje bru deg all for masse 😁

    19. Kjære Helene
      Det er desverre altfor mange som mener at man kan mene og si ting til andre på nett.. ting som man ikke hadde gått bort og sagt til noen når man så dem på gata. Vanlig høflighet blir plutselig borte. Og det er så feil så feil at jeg blir helt matt..
      Som gravid blir man ekstra sårbar og hormonene styrer på og da er det ekstra vanskelig. Ikke tvil på deg selv, du er supergod! Ta noen dager uten blogg og kos deg med magen og 30åringen din 😊💛 Stor klem

    20. Hei Helene 🙂
      Når du er en offentlig person som du, vil du som tiltrekke deg alle typer mennesker, men helt enig med deg i at ikke alt skal aksepteres. Dessverre er det slik at noen drar seg opp med å tråkke andre ned, sånn er det på alle arenaer i livet. Noen ganger må man “møte haien” og stikke den i øynene, det føler jeg at du gjorde her, du setter grenser, sier NOK. Ta deg ett avbrekk, tenk, pust, føl og ta med deg alle de positive kommentarene du får <3 Jeg heier på deg og har all respekt.

    21. ♥️stå på Helene! Du er fantastisk som deler både oppturer og nedturer! Det har hjulpet meg mange ganger!!
      Nyt fridagene og kos deg masse!
      Vi lever bare en gang, og jeg pleier å si at om det er noe som stjeler din energi, gnist og hverdagslykke..kutt det ut fra livet ditt! Det er ikke verdt det! Selv om jeg absolutt håper bloggen fortsetter!☺️
      Gleder meg til å følge kurset ditt videre! ♥️

    22. Du er kjempeflott😃. Tusen takk for flotte tips og oppskrifter😊. Har fulgt bloggen din en tid og Liker den veldig godt. Ta vare på deg selv og den lille som kommer. Jeg ønsker deg alt godt🤓

    23. Hei 🙂
      Ta deg en pause med god samvittighet du ❤ Jeg følger deg først og fremst pga kosthold og helse (Har selv ME) og synes du skriver mye interessant. Barneprat er ikke for meg så det hopper jeg bare over, det går fint. Stor klem fra meg.

    24. Hei Søtnos 😊
      Det er absolutt ikke greit med mobbing på nett 😡 Men dessverre vil det nok fortsette å skje. Prøv å minn deg selv på at det handler ikke om deg; det handler om dem!
      Syns du gjør en fantastisk jobb, med herlig energi 🌸✨
      Du deler så mye kjærlighet og kunnskap som samfunnet trenger så sårt 💖
      Du virker svært oppegående og jeg er helt sikker på at du blir/er en fantastisk mor til lille nurket deres 💖
      Ta deg en pause når du trenger det; vi er her og heier på deg 🤗
      Stooor klem 💖💖💖

    25. Jeg er en helt ny leser, kom litt tilfeldig over bloggen din. Og jeg liker den kjempegodt!! 🤗Håper virkelig ikke du gir deg med bloggingen 💕

    26. Hei fine du.
      Forstår godt at det kan være vanskelig å ikke ta inn over seg det disse nettrollene skriver til deg.
      Desverre er verden blitt slik at man kan sitte i sin egen stue å spy ut all slags ting som man slipper å stå til annsvar for.
      Det er det neggative med at den store verden kommer inn i alles stue.
      Det du skal se på når det kommer en stygg kommentar til deg er,
      Mennesket bak denne kommentaren.
      Dette menneske er mest sansynlig en person som ikke har det så bra. Personen ønsker da å gi den følelsen videre til noen andre som i hans/hennes øyne lever et lykkelig liv.
      Ikke vie disse kommentarene noe tid,lev ditt liv,skriv om det du ønsker og ikke minst kos deg masse i tiden framover ❤️

    27. Heisann 🙂
      Vær deg selv helt og fullt 🙂
      Kritikk og negative kommentarer forteller mye mer om giver enn mottaker, og du bestemmer selv hva/om du vil motta. Du gir så mye glede, kunnskap og inspirasjon men det er viktig å passe på seg selv, spesielt når du snart skal bli Mamma <3

    28. Etter å ha lest innlegget ditt vil jeg bare sende deg en lang og god klem 💗 det er ikke godt å føle det sånn som du beskriver her. Husk at du er mer enn bra nok, og det er veldig mange som forstår deg og støtter deg. Mange flere enn de som må hakke og kritisere 💗
      Jeg er på kurset ditt, og vil si at du er en enorm inspirasjon og et forbilde for meg. Håper du tar det til deg 😘
      God klem

    29. Du er en fantastisk sprudlende jente, og du er utrolig motiverende og med på å gi meg et puff i riktig retning! Du får ting til å se enkelt ut og du forklarer og forteller på en måte som gjør at jeg vil prøve det du gjør!

    30. Uff stakkars deg. Her gjør du det beste du kan og litt til. Og virker som en helt fantastisk jente. Som jobber hardt og ønsker bare alle vel. Er så synd at det er så mange sjalue mennesker der ute som bare er ute etter dritt og ikke tåler og se andre ha det bra og ha suksess. Har man ikke noe fint og si så kan man la vær. For man må jo huske på at du er et helt vanlig menneske med følelser og egen tid som alle andre. Er mange som må skjerpe seg…
      Så bare stå på drit i de idiotene som bare er ute etter og lage kvalme. De kan umulig ha det godt med seg selv. om de må kommentere stygge ting. Vi heier på deg spesielt vi(jeg) som er med på kurset ditt 😁👏🏻❤️ Ha en fantastisk helg❤️

    31. Ingenting blir bedre av å velge offerrollen. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke heller fokuserer på alle de fine kommentarene du får? De få negative kommentarene får du ikke gjort noe med, men du kan gjøre mye med hvordan du takler dem. I de siste månedene har det vært mye “dårlig stemning” både på snap og blogg fordi du velger å gi kritikerene masse oppmerksomhet. Det som du helt sikkert vil at skal være et sted for inspirasjon og glede er ikke lengre det når hvert tredje innlegg handler om hvor kjip den og det er. Man høster selvfølgelig støtte og omsorg på denne måten, men er det verdt negativiteten som spres?:/

    32. Synes det er så gøy å lese bloggen din nå som jeg er gravid selv, er bare noen få uker bak deg. Merker på meg selv at jeg er ekstra følsom for tiden og har en tendens til å ta ting negativt. Det er mye hormoner i sving hos oss gravide, ta deg en pause med god samvittighet du 🙂 opplever ikke at du har fått så mye kritikk, hvert fall kun litt konstruktiv kritikk, men skjønner at du kan oppleve det annerledes nå. Slapp av og kos deg!

    33. Stå på, Helene! Du er veldig dyktig og gir mye av deg selv. Heier på deg og sender en stor støtteklem ❤️

    34. Hei du varme gode herlige du <3
      Jeg kjente jeg ble ordentlig lei meg på vegne av menneskeheten når jeg hører om hvordan folk skriver. Det er ikke slik at selv om du velger å dele på nett og forsøke hjelpe andre så takker du ja til at folk kan skrive hva de vil om deg.
      Vi jenter burde heie på hverandre, støtte hverandre og oppføre oss som søstre som er glade i hverandre og ønske hverandre vel <3 Dette er min personlige mening.
      Det er så klart helt ok å være uenig i ting, men da kan det skrives på en ordentlig måte med respekt og på en slik måte som man vil bli møtt selv.
      Jeg støtter deg og heier på deg og ikke minst elsker kurset ditt allerede. <3
      Stoor klem

    35. Så viser du også her vei. Så veldig synd at det trengs, for det gjør det. Nettet er ikke et fristed for drittslenging, om man er enig eller ikke. Synes ikke du eller andre skulle måtte tåle og regne med dritt, fordi man blir mer offentlig. Man må kunne forvente folkeskikk og høflighet, også på nett.
      Vi er mange, ofte stille, som er takknemlige og heier. Håper du får slappet av og kost deg 🙂 Stor klem Monika

    36. Vil bare si at du inspirerer flere end du irriterer, og de som skal hakke og pirke på alt må ha det fryktelig dårlig med seg selv. Du er en stor inspirasjon og er så glad for at min mor introduserte meg for din blogg! Du har hjulpet henne og hun er med på ditt kurs, du virker som en veldig omsorgsfull person som setter stor ære i å hjelpe andre. Skulle vært flere som deg. 🙂

    37. Vil bare si at jeg setter veldig pris på bloggen din, og er nesten innom hver dag å sjekker. Skjønner at negative kommentarer kan såre. Som de andre sier, et alternativ er jo å stenge kommentarfeltet, da slipper du negativ dritt, mens vi andre fortsatt får høre fra deg!

    38. Skjønner godt hvordan du reagerer, så litt tid er fint <3
      Men igjen, så må jeg si meg litt enig i de enkelte kommentarene ovenfor, at å stenge kommentarfeltet kan være en ide. Du deler innleggene på facebooksiden din, så leserne dine kan jo kommentere hyggelige meldinger der isteden 🙂 Skjønner det er et stort valg å ta, men det er heller ikke hyggelig å måtte ta pauser fra bloggen for noen dager, når man får slengt dritt. Noe jeg selv ikke syntes hadde vært moro!
      Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok stengt kommentarfeltet, som mange av de større bloggerne gjør, grunnet denne hetsen som kommer. Det er lett å si "ikke ta det til deg", men forstår godt du tar det til deg. Vanskelig å være blogger når noen kommenterer om private og personlige ting. Ønsker deg likevel alt godt, heier på deg og håper du finner en løsning som passer deg <3 Skulle du ikke stenge dette feltet, så kan du sette alle kommentarer på godkjenning, og merker du noe negativt, kan du slette dem 🙂

    39. Okei, men bare vær i din egen boble og tro du klarer å utvikle deg selv. Det går ikke ant å utvikle seg selv helt alene. Dersom du opplever dirkete mobbing og annet krenkende, anmeld det. Men å tørre å høre på mennesker som er uenig, må du kunne når du er såpass voksen. Kritikk kommer i alle former, noen er gode, dårlige og andre ikke Okei. Du må klare å høre tilbake meldinger, når du deler noe. Men anmeld mobbin, dersom det er det du opplever, om det ikke er der ser du bare innover i deg selv. Orker ikke mere av deg og din blogg, ass.

    40. Så trist å lese! Skjønner veldig godt at det er vanskelig å ikke ta til seg de negative kommentarene! Men du må ikke gi deg med å blogge så lenge det betyr noe for DEG 🙂 Jeg synes hvertfall at det er en glede å lese bloggen din! Både fordi du virker som et utrolig herlig vesen, men også fordi du er menneskelig og ærlig! Du skal vite at de som kritiserer deg er et mindretall av leserne dine, men det er som oftest også de som skriker høyest.. Håper du klarer å heve deg over dem og se oss som støtter deg og liker å følge deg 🙂
      Håper du får en strålende «frihelg» og at du kommer sterkere tilbake til uka! 🙂

    41. Jeg heier på deg, Helene! Setter så stor pris på bloggen din. Blir så glad hver gang det har kommet et nytt innlegg. Ta deg noen velfortjente dager fri, pust med magen og kjenn sparkene fra lille babyen din <3

    42. Så lenge man er snill og grei mot andre skal det mye til før jeg reagerer, kan ikke si jeg hang meg noe opp i lue saken, men å henge ut personene som er med i bloggerne gjorde desverre at jeg mistet litt respekten for deg. Å skjule det bak at det er programmet som har skylden, gjør det ikke greit for det. Kanskje det er nettopp slike tilbakemeldinger du ikke ønsker, og da beklager jeg for bloggen din er SÅ mye bra (dette blir jo bare en liten brøkdel av alt som ellers er bra), men jeg er redd du mister lesere på samme måte som ved meg, og det er kanskje greit å være obs på, så du ikke tapere på det selv?

    43. Haters gonna hate! Dessverre… Ta deg noen velfortjente fridager, gleder meg til du kommer tilbake med ny inspirasjon! Er så glad du deler av deg selv, dine erfaringer og din kunnskap ❤

    44. Du er en god person som ikke fortjener noe vondt.❤ som du sier så kjenner vi deg ikke, men jeg synes det er veldig lett å se at du aldri mener noe vondt med noe og at du genuint ønsker at alle skal ha det bra .

    45. Du er ei så blid, sprudlande og kunnskapsrik jente, blir i godt humør av å høyre på deg 😄 hev deg over all denne kritikken . Kjempebra kurs du har 👍👏

    46. Sender styrkeklem til deg. Heier på deg! Er virkelig lov å ta seg en pause. Blir bare helt sjokkert når jeg ser hva folk får seg til å skrive. Off a meg! Du fortjener ingen ting av det. Prøv ikke la det gå inn på deg for det er virkelig ikke sant det vonde som blir sagt! Synes du er helt fantastisk og du har en super blogg og er virkelig et godt forbilde! Og wow du kommer til å bli en helt fantastisk mamma det er jeg helt sikker på! Stå på og heh deg over de fæle folka! Du er ei super dame som det bor mye bra i! Prøv å slapp godt av så gleder jeg meg til du kommer tilbake på bloggen. Stor klem fra malene

    47. Du er kjempe flink! Veldig fin og inspirerende blogg du har:) Ønsker deg en fortsatt strålende dag. Klem

    48. Hei Helene,
      Nok en gang takk for at du tørr, orker og vil dele litt av livet ditt. Takk for at orker å stå i mot mammapolitet og takk for all glede du gir til leserne dine. Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg er sikker på at vi er mange der ute som gleder oss til nytt innlegg på bloggen og over alt som skjer i livet ditt. Du er et fantastisk menneske som gir så mye av deg selv!💓 Takk 💓

    49. Hei!
      Jeg må bare fortelle deg noe.. Jeg har selv vært gjennom ivf karusellen, ligger noen mnd etter deg og har en liten spire som jeg tviholder på og hååååper at blir der inne hele veien. Jeg har hatt så masse angst og frykt for å miste og en del av min faste trøst og et slags “mantra” for meg har vært å tenke at det gikk på ditt første forsøk!! Det er faktisk mulig! Ikke mist håpet! Se på magen til Helene, din skal også bli sånn! Jeg kunne nesten ikke tro at det gikk bra på første forsøk (var forberedt på en laaang prosess) og det har vært så utrolig viktig for meg å følge deg og din prosess for å gi meg selv håp!
      Så jeg blir forbanna og lei meg når folk er slemme med deg og du må logge av for å slippe unna idiotene. Det er så unødvendig og odskapsfullt av folk og være sånn. Håper du klarer å heve deg over det og fokusere på at du er viktig og inspirerende for feks sånne som meg <3
      Men jeg unner deg en pause altså 🙂
      Stor klem til deg!

    50. Håper du fortsetter å blogge, synes bloggen din er kjempe flott 🙂
      Tenker at dette er vel bare virkeligheten, desverre går man ikke sammen med alle, alle er ikke spesielt hyggelige og spesielt ikke mot de man ikke deler samme meninger med – også er det så utrolig lett å pøse det ut i kjipe kommentarer – noe man ikke gjør i real life liksom, samtidlig får du også muligheten til å velge akkurat hva du deler med oss lesere. Håper du klarer å heve deg over det, ikke ta det til deg og fortsetter bloggen 😀

    51. Det vil alltid være raringer på nettet. Ikke bruk energi på dem 🙂 bloggen din er fin og du er tøff 🙂 du er også ekstremt god på å svare leserne dine. kan skjønne at det kan bli slitsomt til tider.

    52. Heier på deg! Jeg digger bloggen din! 😊 Uansett hva man gjør vil det alltids være noen som reagerer negativt. Du får heller gjøre ditt beste for å fokusere på de positive tilbakemeldingene 😊 Se bare all støtte du har mottatt på dette innlegget 😊

    53. Va en lege som sa til meg engang:
      Forskning viser at 80% av menneskene du møter/ kommer i kontakt med liker deg. 20% gjør ikke det. Så da må du velge om du skal være glad for de 80%’ene. Eller ergre deg over de 20%’ene som ikke liker deg…
      Ps. Æ e en av de 80%ene. Ståpå!! Du ruule😍

    54. Det er lov å være uenige, men jeg kan ikke skjønne hvordan folk får seg til å si så mye stygt til andre! Har man ikke noe pent å si får man la være å si det! Skjønner godt at stygge og negagive kommentarer gjør deg sliten og lei. Ta deg en velfortjent pause. Gleder meg til du kommer tilbake 🙂 Jeg heier på deg!

    55. Ikke noe å bry seg om, jeg liker å følge deg og har brukt oppskrifter du har delt.
      Veldig glad for deg … du er ei flott jente med ståpåvilje … det kan ingen ta fra deg 😄

    56. Hei Helene. Jeg er av de som går inn på bloggen din nettopp fordi du er du. Jeg pleier aldri å legge igjen noen kommentarer, hverken her eller der. Men i dag ønsker jeg bare å sende deg en klem og si at du er god nok akkurat som du er, og at de aller fleste av oss setter stor pris på alt det du deler. Ha en strålendes flott helg og kos deg med de du er glad i, det skal i all fall jeg 🙂

    57. Hei Helene, er ikke ofte jeg legger igjen en komentar. men dette innlegget synes jeg at fortjener det. Først og fremst vil jeg si at du er en helt fantastisk person, du er åpen, omsorgsfull og sårbar. Det er ikke mange bloggere som våger å være. Du er et godt forbilde som blogger. Du har også hjulpet meg på en måte som jeg ikke kan beskrive. for 1 år siden, klarte jeg neste ikke å gjøre noe. Nå er jeg 100 % student og med rådene dine, klarer jeg meg mye bedre nå. Jeg har fortsatt en lang vei å gå, men hverdagen min er mye bedre.
      Ta vare på deg selv, vær den du selv ønsker å være og ikke bruk energi på dem som ikke ønsker deg noe godt! Ønsker deg ei nydelig helg gode Helene <3
      Klem

    58. Jeg skjønner godt at du reagerer, og at det ikke føles godt med en del av kommentarene du får. Jeg får inntrykk av at enkelte vil krangle og kritisere, og leter etter årsaker så de får mulighet til det. Det er veldig dårlig gjort. Og det er én ting å være uenig og stille spørsmål, men det er bare feigt å komme med lite konstruktiv kritikk og angrep mot deg som deler fra ditt liv. De som gjør det er gjerne anonyme, og det må være ugreit for deg.
      Jeg leser bloggen din fordi jeg har slitt med å bli gravid selv, og nå syns jeg det er veldig koselig å følge med gjennom graviditeten din! Jeg er ikke så interessert i kosthold, og unngår nok delvis å lese om temaet, litt fordi jeg har hatt et veldig usunt og anstrengt forhold til det da jeg var yngre. Men når jeg har vært innom dine kosthold- og helseinnlegg, har jeg merket meg og satt pris på formidler med ballanse. At du ikke legger opp til et bilde av at det alltid skal være perfekt, og aldri finnes lettvinte løsninger. Jeg er helt sikker på at veldig mange flere setter pris på det! Og når det gjelder dette med kjønnstereotypier, så tenkte jeg at lua ville vært fin på ei jente også da jeg leste det innlegget. Men det var jo ikke det innlegget handlet om i det hele tatt, og jeg klarer ikke å forstå hvorfor folk klarer å finne så mange problemer der. Igjen, jeg tror det er alt for lett å sitte bak datamaskinen sin å rakke ned på andre. Og jeg skulle virkelig ønske de som gjør sånt kan tenke litt over hva det gjør med den de skriver til.
      Så bra at du tar vare på deg selv, og skjermer deg litt nå! Og takk for alle de fine blogginnleggene du har delt med oss til nå <3

    59. Trist å lese, du er en sprudlende og motiverende jente. Nyt noen dager med litt avkobling! Så venter jeg i håpet på nye blogginnlegg 🙂

    60. For meg er dette veldig enkelt: Liker du ikke noe en blogger skriver, så IKKE GÅ INN OG LES DEN BLOGGEN DA VEL!!! Dessverre er ikke det like enkelt for alle. Jeg for min del har funnet masse gode råd og inspirasjon på bloggen, og vil gjerne si tusen takk for det 😀 Ta deg noen dager fri, til og med bloggere fortjener fri innimellom. Også håper jeg du får det gøy og koser deg med de tingene du skal gjøre i helgen. Stooor klem. Du er god!

    61. At vi damer skal være så fæle med hverandre, har litt å lære av gutta. Ta en liten pause du, så kommer du nok bare sterkere tilbake! 🙂

    62. NÅ renner det litt over for meg også her gitt!
      Synes alle som babler om å “heve seg over” “Svare med høflighet” og “ikke bry seg”, skal ta seg en bolle og tenke seg litt om.
      Har dere noen gang fått kritikken Helene får på bloggen, over nett?
      Hvis ja: har dere fått den flere ganger daglig, over en lengre periode?
      Om dere svarer ja på det siste også så vet jeg dere ikke hadde uttalt dere slik det er gjort (eksempler over). Og Når svaret da er nei, SÅ ER DERE IKKE RETTFERDIGGJORT TIL Å UTTALE DERE, fordi dere aldri har kjent på følelsen det gir.
      “Jeg kjenner min historie best. Jeg er den eneste som har rett til å dømme, og kritisere meg selv”
      “du kjenner din historie best. Du er den eneste som har rett til å dømme, og kritisere deg selv” Tenk litt på den alle sammen. Mitt livsmotto
      Helene, Du er et fantastisk menneske, og de som finner noe å kritisere på, de leter etter det, og lager det selv. Jeg finner ingenting som er mulig å mistolke i den grad at det fortjener en kommentar.
      <3

    63. Jeg har termin ca samtidig som deg og venter også ei jente. Jeg er så lei av at alt skal være så kjønnsnøytralt. Klart lillejenta skal ha rosa. Skjønner ikke hvorfor det er så galt. Jeg kommer til å kle min datter i rosa. Evt blå kjoler etc. Men små babyer er det ikke alltid så lett å se kjønn på og da synes jeg det er helt greit å «prakke» på dem jenteklær. Synes vi skal være stolte av å være jenter. Bruke masse fine farger og kjoler. (Trenger ikke se ut som en liten prinsesse av den grunn). Men det er tydligvis blitt så galt i dagens samfunn.

    64. Ingen skal måtte finne seg i å bli mobbet på nett. Stygge og krenkende kommentarer og latterliggjøring skal vi ha nulltoleranse for. Når det er sagt så var jo mange av kommentarene du fikk i forrige innlegg konstruktiv kritikk. Grunnen til at jeg sier det er fordi flere av de som støtter deg her, sier at du blir utsatt for nettroll og mobbing. Det synes jeg er trist, for da utvanner vi mobbe-begrepet. Du sier jo selv at “krenke-kulturen” har blitt alt for utbredt, men du framstår jo ofte voldsomt krenket/fornærmet selv i svarene du gir leserne. PS: jeg digger bloggen din og synes du kommer med supre kostholdsråd.

    65. Synes ikke det er greit å komme med sure kommentarer og kritikk hele tiden, men husk at vi er mange som støtter deg 🙂 Har du sett hva som skrives om deg på Rampelyset-kategorien på Kvinneguiden? Litt urettferdig. Ønsker du at vi som støtter deg skal skrive noe?
      Sender en god klem<3

    66. Celina: Hei Celina <3 det er ingen vits å skrive tilbake, hev deg over det! Dette er mennesker som ikke har det godt med seg selv, som skriver anonymt og de trenger vi ikke slippe inn. Takk for støtte <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg