Barnevognen vår

Sponset vogn fra barnas hus

Jeg tror aldri at jeg har fått så mange snaps og spørsmål om noe som hvilken vogn vi har valgt til vår lille. Vogn virker å være et tema som engasjerer mange, og det ligger mye tanker og følelser rundt valget av vogn for nybakte mammaer.

Før jeg ble gravid hadde jeg allerede sett meg ut hvilken vogn jeg ønsket meg. Denne har jeg også trillet mye da to nære venninner har den samme. For meg er bugaboo buffalo den perfekte vogn for meg som både bor i by, men også vil ut i marka. den er stabil, god å trille, av svært god kvalitet og lett å ha med seg. Den tar ikke mye plass i bilen, eller i gangen, den er lett å slå sammen og den er lett å ha med på kafé. Jeg vil gjerne kunne smyge meg gjennom butikker og bykjernen.

Designet er også helt perfekt i mine øyne, moderne og minimalistisk.

En annen fordel med bugaboo er at vi kan justere høyden på håndtaket. Det er jo ikke så lett når Jonna er hele 30 cm høyere enn meg.

Denne vognen har vært med i min visjon av å bli mamma, jeg har sett for meg hvordan det skal bli å trille rundt på den. Kall meg gjerne teit, men jeg er veldig visuell og elsker å bruke bilder til å drømme.

Jeg måtte bare bli en bugaboo mamma rett og slett <3

Her er en liten film fra da jeg skulle hente vognen. Tusen takk til barnas hus som har vært med og gjort drømmen min til virkelighet! Jeg er så heldig å få bli deres ambassadør, noe jeg er veldig stolt av. De har fokus på å vise frem ekte mammaer, og hvordan det faktisk er å være småbarnsforeldre.

Nå er jeg jo fortsatt gravid, og da er det lite gulp og slitenhet, men det kommer nok skal du se, hehe 😉

Jeg kommer også til å bære masse, så her blir det en god kombo regner jeg med.

Nå begynner jeg virkelig å lengte etter å treffe henne. Alle de små sparkene som jeg kjenner hver dag, minner meg på alt som snart skal komme. Tenk, bare tre måneder igjen <3

Hvilken vogn har du valgt til din lille skatt??

52 kommentarer
    1. Har ikke fått barn enda og kommer nok ikke til å skje på lenge enda :p men syns emmaljunga sine vogner er så fine! 🙂 så tror det hadde blitt min. Gleder meg til å følge deg fremover 🙂

    2. Hei så fin vogn du har kjøpt til den lille. Jeg meg så igjen i deg. Jeg og har drømt om å bli mamma så lenge jeg kan huske men den tonge sykdomareisa har stansa meg og min kjære. Lengter til det blir vår tur en gang. Det er største drømmen i livet mitt så den håper jeg blir virkelig nå etter jeg har begynt på kurs hos deg. Ha en fin søndag og kos deg med gravid magen skikkelig misunlig. Stor klem til deg.

    3. Jeg har akkurat samme vogn! Veldig fornøyd med den! Godt valg 😊 anbefaler lammeskinn ig voksipose nedi 😊

    4. Godt valg!! Vi har akkurat lik vogn. Helsvart bugaboo buffalo. Både jeg og samboeren min elsker den. Helt perfekt for oss som også bor i Oslo:)

    5. Vi har også kjøpt bugaboo til vår første, venter en liten jente, termin Januar 2018 🙂 Kan jeg spørre hvor den fine kjolen din er fra? 😀 God Søndag <3

    6. Gratulerer med vogn! Den var skikkelig fin. Jeg vurderte selv den modellen, men vi valgte å gå for stokke trailz. Vi kjøpte vognen i går og det var så stas. Akkurat som du sier så ble det med ett litt mer virkelig at vi snart skal bli foreldre 🙂

    7. Det var vognen jeg så for meg i min mammadrøm å. Men dessverre gikk jeg gjennom en døfødsel. Nå føler jeg meg bare trist når jeg ser den vognen og tenker på alt som ikke blir.

    8. Gratulerer så mye med vogn. Den er lekker. Jeg har i utgangspunktet tenkt meg en Emmaljunga vogn, men ikke bestemt meg 100 % enda. Bor på landet, så trenger noe med litt solide hjul. Gleder meg til den dagen jeg kan hente vogn hjem.

    9. Her har eg vingla veldig mellom Stokke Trailz og Buffalo. Trur ikkje det finst ei vogn som er 100 % perfekt uansett, så førebels står Stokke høgst i kurs. Var nokon som meinte buffalo tok større plass samanslått, men det kan godt hende det ikkje stemmer? Ikkje så nøye eigentleg, vil tru dei fleste vognane er heilt fine og funksjonelle uansett. Kor herleg fin mage du har, forresten 😀 Eg har funne ut at babymagar er det trivelegaste som finnest i heile verda! Eg går og klappar på min heile tida. Det blir rett og slett himla stas å bli mamma <3

    10. Gratulerer 🙂 Fin vogn du har fått. Jeg har en Simo kombivogn, med fire faste hjul. Tar litt stor plass i bilen. Men liker disse “klassiske” vognene best personlig:)

    11. Hei 🙂 Håper du får stor glede med vogn og bæring 😀 Vil legge inn en anbefaling om å IKKE bruke saueskinn fra Ikea eller andre steder som ikke er ment for baby. Babyen trenger en skinnfelle som er kort og jevnt klippet. Slik det ikke er noe fare for å puste inn hårene om hun skulle snu seg <3 Ha en fin kveld 🙂

    12. Gratulerer med fin vogn! Jeg er like langt på vei som deg med ei lita tulle 🌸💕 Vi har valgt Emmaljunga DeLuxe i marineblå 😃 gleder meg så til vi skal hente vår også!

    13. Så fin vogn! Jeg ser på bugaboo donkey nå, mulig jeg lander på den 🙂 Jeg så nettopp noen videoer på YouTube kanalen din, likte veldig godt videoen om hjemmelaget hudpleie. Jeg lurte på hva bruker man mens man er gravid som er naturlig. Hva bruker du? 🙂

    14. Kjempe fin vogn <3
      Jeg kommer nok til å gå for TFK sin. Den er stabil selv med 3 hjul, kjempe lett å styre, blir helt flat når du slår den sammen og når du ikke bruker bag lenger, men bortsdelen er den svær. Til og med jeg får plass til rumpa mi i den 😉

    15. Gratulerer så mye kjempe fin vogn😍 Her står det en donkey og venter på tvillingene😀 Gleder meg veldig til trilleturer, men blir nok ikke like lett å komme frem med dobbelvogn i byen🙈

    16. M: Det tror jeg ikke altså, ikke i følge venninner som har hatt begge 😀 Babymage er virkelig det aller beste, er så koselig nå som den har blitt så stor <3 tusen takk <3

    17. Fin vogn! Vi har gått for Babyjogger City Elite etter mange anbefalinger. Den kan brukes veldig lenge og er enkel og solid – også på vinterføre. SPENT på både vogn og livet med bebs!! <3

    18. Du er så herlig, jeg unner deg dette sånn skikkelig!!
      Har du noen tips til hva man kan gjøre når man er så babysyk at man sprekker, men samboeren ikke er klar enda/redd for å hoppe ut i noe så stort? Vi er 26/27, men jeg har virkelig ikke lyst til å vente lenger med å begynne å prøve. Er også veldig visuell av meg og har sett for meg mye av hvordan “jeg vil ha det”, har aldri tenkt på eller sett for meg at det er mulig å ha så ulike meninger om NÅR man skal lage seg en liten familie med den man elsker.
      Tror jeg er litt mer klar over at dette ønsket og drømmen kan ta tid å få oppfylt, ahh jeg blir gal. Hvordan ble dere enige, var det et ønske fra begges side med en gang?

    19. Og veldig fin vogn forresten 🙂 Har alltid tenkt at jeg synes den vognen ser litt lav ut når jeg ser andre har den, men til deg ser den helt perfekt ut! Har også tenkt at bøylen over kan være litt i veien (selv om jeg vet at man kan ta den av på den ene siden eller begge). Dette sier kanskje litt om hvor babysyk jeg er når jeg allerede har drevet og vurdert og observert ulike vogner!

    20. Ellie: å, det er ikke så lett å svare på. Det er jo noe dere må være enige om, samtidig som det er greit å være klar over at en aldri blir helt klar. Det viktigste er at dere snakker om hvorvidt dere ønsker dere barn, sånn at dere vet at dere begge ønsker dere det. Også kan du heller pushe litt på tidspunktet i forhold til hvor lenge det er lurt å vente. Noen vil gjerne ha et sted å bo og faste jobber, for andre er det mindre viktig. Vi var veldig enige om at vi ville ha barn, men jeg var nok tidligere klar enn ham, er kanskje ganske vanlig <3

    21. Bugaboo buffalo her også, kunne ikke vært mer fornøyd! Elsker at den er så lett å ta fra hverandre og at den tar så liten plass sammenlagt. Og så er det lett å trille, men stabil. Gled deg til du og mini skal trille med den <3

    22. Hei Helene 😀 Super stilig vogn du har valgt ut til lille jenta deres! Det er så herlig å se de videoene du legger ut om graviditeten og alt som følger med. Blir veldig smittet av den gleden og kjærligheten du uttrykker rundt graviditeten <3 JA til flere! 😀 Jeg går kurset ditt, og digger det! Du er virkelig en inspirasjon på så mange arenaer. Klem

    23. Ulrikke: Tusen takk Ulrikke <3 dette er jo noe jeg har gledet meg til i så mange år, så lenge jeg kan huske egentlig! Så koselig å høre at du koser deg på kurs, ingenting gjør meg mer glad <3

    24. Jeg digger bloggen din, men akkurat dette med merking av reklame må du bli bedre på. I dette innlegget synes jeg ikke det kommer godt frem at vognen er sponset. Teksten øverst i innlegget er høyrestilt og i tillegg i en lys farge..
      Fra Forbrukerombudet sine sider:
      “For at det skal fremgå klart at det er reklame må merkingen ha: fremtredende plassering, tydelig skrift og stor nok skriftstørrelse.”
      https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some

    25. Hei og gratulerer.
      Vil gjerne komme med to tips til deg ang vognen som jeg fikk da jeg hadde en liten en.
      1) Refleks! Fest reflekser på vognen, mange, så den er god synlig i mørket.
      2) Ser at det er en håndleddsreim festet til styret. Ikke bruk denne. Om du skulle falle/snuble med den rundt hånden vil du kunne dra vognen med deg ned/velte vognen. Gå heller for en håndleddsreim som er festet på akslingen mellom bakhjulene (TFK har ofte disse) på denne måten vil du ha vognen festet til deg men faren for å velte den ved ett fall er betylig mindre.
      Lykke til videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg