Dilla på juice

Hei hei <3 jeg håper du har en fin helg?

I dag har jeg jobbet litt, og vært på graven til Morfar. Nå skal vi straks på middag hos svigers, så her går det unna i svingene. Heldigvis koser jeg meg med alt!

Etter at jeg ble gravid har det vært vanskeligere å få inn så mye grønt som jeg elsker. Det kommer vel både av at matlysten min har endret seg og at det stadig blir mindre plass i magen. Jeg opplever å bli veldig stinn i magen selv etter ganske lite mat, og da er jo volumet av grønnsaker jeg spiste før litt vanskelig.

Derfor var det så godt å endelig få ut fingeren og komme i gang med juicing. Dette var det så lenge siden jeg hadde gjort, men gud så godt det gjør. De siste dagene har jeg drukket masse grønnsakesjuice og det har føltes herlig!

Favoritten er gulrot, agurk, sitron, ingefær, et lite eple, brokkolistilk, stangcelleri og litt rødbete. Sitron og ingefær er utrolig viktig for å få god smak, da blir den så frisk og god!

Jeg har faktisk kjøpt meg helt ny juicepresse, en slowjuicer, som jeg gleder meg til å ta i bruk.

En stor fordel med juicing er at jeg får brukt opp rester av grønt som ligger og blir dårlig. Jeg får i meg mer grønt og det takker virkelig kroppen min meg for. Til vanlig liker jeg best å få i meg alt fiberet også, og ikke minst tygge maten min, men når lille tar mye plass er dette en god nr to 🙂

Juicer du? Har du en favorittjuice??

11 kommentarer
    1. Åå den så fristende ut! Har virkelig lyst til å kjøpe meg en sånn maskin, men det er så mange ute på markedet så jeg vet sannelig ikke hvem jeg skal velge. Har du noen tips til en god juicepresse/maskin? 😀

    2. Hei! Jeg er på utkikk etter en juicemaskin selv, som ikke er alt for dyr i pris. Hvilken gikk du for, og er du fornøyd med den? 🙂
      xoxo

    3. Hei !
      Jeg leste ditt innlegg om søtningstoffer o bruker selv sukrin! 🙂 Men strever helt sykt med at det blir stein hardt! Hadde håpet det skulle hjelpe når jeg hadde det oppi en luft tett krukke, men blir forstatt stein hard…. Har du noen tips? kanskje noe merke du foretrekker? Hadde blitt utrolig takknemlig !

    4. Jeg har faktisk akkurat “tatt opp” juicingen igjen jeg også! Jeg fikk det liksom aldri helt til forrige gang, enten ble juicene for søte, eller så ble de for grønne. Jeg slet veldig med å få til en mellomting 😊 Nå som jeg så vidt har startet igjen bruker jeg en mandarin, et grønt eple, en kvart sitron og to never spinat. Jeg vil gjerne få til juicer med litt mer grønt, så jeg prøver meg frem 😋 Og mottar gjerne tips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg