Næringsrik frokost og crazy drømmer

De siste ukene har jeg som skrevet før fått skikkelig dilla på grønnsaksjuice. Ikke bare smaker det kjempe friskt og godt, men det er en super måte å få inn masse ekstra grønt. Jeg har stort sett laget juice hver morgen, men jeg kan jo ikke leve på det. Etter juice har jeg laget meg denne enkle frokosten, for å få i meg fett og proteiner. Dette er rett og slett to egg som er stekt i smør og servert på hjemmelagede, bløtlagte frøknekkebrød. Som tilbehør har jeg hjemmelaget surkål som gjør det lettere å fordøye maten og gir tarmen masse gode bakterier.

I dag forsov jeg meg en time og rakk ikke juicing før vi måtte løpe i bilen. Jonna skulle nemlig gi blod, og etter det tok vi en runde med ærender sammen. Jeg har sovet så dårlig i det siste, plutselig har jeg begynt å drømme helt bisarre drømmer. Jeg drømte først at jeg var på en slags samlebånd ultralyd undersøkelse med masse andre gravide. Der fikk jeg vite at det faktisk var to små i magen, og dessuten to gutter. Det var så overveldende, plutselig skulle jeg ikke få møte den lille datteren jeg har tenkt så mye på de siste ukene.

Natten etter drømte jeg at jeg hadde fått en sønn og at jeg ikke hadde noe utstyr. Ingen klær, ikke bilstol osv. Ikke minst visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre med babyen, jeg var rett og slett helt lost!!

Så var det natt til i dag. Da hadde vi ikke fått babyen men jeg måtte amme Jonna, haha?? Utrolig slitsomt å amme noen på 194 cm som veier 90 kg, herregud, kan dere se for dere? Litt flaut, men jeg har hørt fra flere venninner at de også drømte masse rart da de var gravide. Etterhvert fikk vi jo babyen vår, en liten jente. Det hele var så ekte at det første jeg tenkte da jeg våknet var hvor er hun?

Krysser fingrene for en rolig natt nå, om ikke blir den vel i hvert fall underholdende!!

8 kommentarer
    1. Hehe, rart det der med drømmer altså! 😀
      Da jeg var gravid med førstemann drømte jeg at jeg fikk babyen, men at jeg glemte at jeg hadde ham. Da jeg omsider huska at jeg hadde blitt mamma løp jeg opp på soverommet for å sjekke om han fortsatt levde, og der lå det en enorm, forvokst baby. Jeg tenkte at “jaja, jeg får amme ham nå da, han har jo ikke fått mat på noen dager”, og da han tok brystvorten holdt han den mellom tommel og pekefinger (som en joint) og blunket lurt til meg med ett øye. I tillegg hadde han et svakt leopardmønster i ansiktet … man kan jo lure på hvor alt kommer fra? 😛

    2. Jeg har drømt mye rart i løpet av forrige svangerskap og dette… Drømte for noen uker siden at jeg fikk en kattunge som baby som jeg skulle amme, og jeg var skuffa siden jeg forventa en baby.. også drømte jeg at jeg fødte en gutt for mange uker siden, og dette var før ultralyden vi fikk vite kjønn, akkurat der var det morsomt at jeg sanndrømte angående kjønn 🙂
      men du er ikke alene om å sove dårlig 🙂

    3. Haha dette kjenner jeg igjen ja. Drømte alt mulig rart. At jeg fødte, at jeg fødte bare få uker etter jeg ble gravid men babyen var normal.. og jeg hadde jo ikke gjort klart noen ting, at jeg glemte barnet et sted/glemte at jeg hadde barn, at jeg ikke var gravid likevel og div andre greier som jeg ikke husker nå. Men ja det var veldig mye rart. Drømmer rare ting ellers også jeg da.. men ikke så mye og så ofte som da jeg var gravid. Det tok jo helt av hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg