Fall på isen og en tur på ABC

God morgen fine du <3

Tusen takk for så mange koselige kommentarer om rommet til lille! Nå er som skrevet alt på plass her, og jeg føler meg så utrolig klar til å treffe henne.

I går startet jeg dagen med litt regnskap på kafé før jeg var hos Anette på Frøyaklinikken. På vei til henne var jeg så uheldig å sli og falle hardt på isen. Det er jo ikke så lett å ta seg for, så jeg følte jeg falt litt på magen på den ene siden. Jeg er ikke veldig bekymret av meg, men når sånt skjer så blir jeg jo redd for at det kan skje noe med lille. Selv om det som regel går helt fint, så tok jeg en telefon til ABC.

Processed with VSCO with a6 preset

Jeg la også ut det som hadde skjedd på snap, og fikk masse støtte på at jeg burde ringe. Jeg synes det er veldig lett å føle at jeg er til bry for føden, men de sier jo selv at det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Jeg synes det er så supert at dere støtter  meg på det. Er det en gang i livet vi skal få være litt ekstra bekymret så er det når vi er gravide, så får vi heller ignorere den følelsen av å være til bry. Vi skulle uansett inn på ABC i går for kurs, derfor bestemte vi oss sammen for å avvente og at jeg skulle kjenne etter om det ble noen forandring. Da vi kom inn senere hørte vi på hjertelyden og den var helt perfekt <3

Jeg fikk tatt turen til verdens søteste og flinkeste frisør Karianne hos perfect hair, alltid like koselig! Jeg skal innrømme at det var deilig å få tatt etterveksten før lille kommer, da blir det ikke så mye tid til slikt. Jeg kommer sikkert til å prioritere å stelle meg, for det har jeg alltid gjort og det er viktig for meg. Men jeg orker ikke drasse en bitteliten baby rundt på frisør- og vippetimer.

Jeg kommer aldri til å bytte ut Karianne – hun er så utrolig flink og får håret mitt akkurat slik jeg vil ha det. Anbefaler henne til alle jeg møter, og nå har mange venninner begynt hos henne fast. Jeg er ikke sponset, bare så det er nevnt igjen. Hun skal også klippe lille den dagen det blir aktuelt 🙂

I går var vi som sagt på kurs hos ABC og det var utrolig nyttig. Ikke bare fikk vi gjennomgang av fødsel, vi fikk også masse info om hvordan ting gjøres der. Det har jeg ikke spurt så mye om på kontroller, så det var betryggende å få masse info om. Det er også nyttig å snakke om og sammen med partner om hva vi gravide ønsker av dem. Jeg vil gjerne at Jonna skal være tilstede, hjelpe meg å fokusere, få meg til å le (noe han alltid klarer!), massere litt og telle litt rier kanskje. Forskning har vist at bare det å ha med pappa (eller noen andre du er glad i selvfølgelig) gjør at fødselen går lettere!

I dag blir det en hjemmedag for rygg og bekken er virkelig ikke gode. Hjalp liksom ikke med det fallet heller, uff!

Håper du koser deg i. dag, og kommer frem i snøværet <3

PS. er du nysgjerrig på hvordan du skal trene etter fødsel? Det vet jeg at jeg er, for det gleder jeg meg til! I kveld skal jeg på foredrag over nett med min osteopat Mona, påmelding finner du her!

19 kommentarer

Siste innlegg