Modningstegn og newbie love

Inneholder reklame/sponsede produkter

God søndag fine du <3

Jeg må få takke for alle fine kommentarer og tips på innlegget mitt om fødebagen, det var helt topp! Jeg gikk på apoteket dagen etter og kjøpte Mam kompress, så nå er bagen helt klar. Det ble visst stille her noen dagen, energien svinger veldig, men er stort sett ganske lav fordi jeg har mye smerter i rygg og bekken og sover dårlig. Jeg har så mye menssmerter, nedpress og stikk, modningstegn! Jeg håper det betyr at det blir fødsel om noen dager, krysser fingrene!

Jordmor Tone sier det er lov å være sliten og litt lei på slutten, lov å gråte litt og bare ta det med ro. Det er likevel nok ting å ta tak i, og med eget firma kan du ikke ta helt fri. Det er alltid mailer som skal svares, papirer som må være i orden osv. Permisjonen har det blitt litt rot med på grunn av sykemeldinger, men nå ser det ut som ting endelig faller på plass. Hun kan jo plutselig komme og da føler jeg at ting må være på stell.

Ellers sier alle at førstegangsfødende går over og at jeg må regne med det, men jeg har mest lyst til å slå de som sier det, haha. Heldigvis hjelper det veldig med så mange søte meldinger fra dere. Her om dagen fikk jeg en melding fra en jeg snakket med for noen måneder siden. Hun hadde blitt gravid med IVF, og det minnet meg på den enorme takknemligheten jeg kjenner på! Plutselig var det ikke så stress med noen uker til <3

Jeg fikk verdens koseligste mail fra newbie her om dagen, de hadde lyst til å sende lille en gave! Herregud, så heldig hun er! Denne jenta er bortskjemt før hun i det hele tatt har kommet til verden, det er helt sikkert <3

Som jeg gleder meg til å kle på henne disse klærne, tenk at om bare noen dager eller uker er jenta vår her. Da blir ingenting som før kan jeg tenke meg <3

Denne luen er nesten helt lik som de jeg strikker, perfekt til vår og sommer <3

Nå skal vi ned til mamma og pappa en tur på lunsj etterhvert. Mamma og jeg har en overraskelse til Jonna som jeg gleder meg til å gi ham, og til å vise dere!

Jeg lurer veldig på om dere hadde noen tegn til at fødselen var i gang før det skjedde? Jeg vil så gjerne høre!!

Ha en nydelig søndag <3

73 kommentarer
    1. Jeg tror de fleste er mer eller mindre lei på slutten av graviditeten, bare utålmodig etter å møte lille vidunderet . Jeg har ett barn på 3 år og med henne gikk jeg ei uke over termin. Var så lei/oppgitt over å våkne hver morgen og at “ingenting” hadde skjedd. Opplevde det som “psykisk terror” å gå å vente 😀
      Jeg hadde løs mage to dager før fødsel. Ellers gikk slimproppen ca kl 21 på kveld og jeg hadde jevnlige murringer i korsryggen. 8 timer senere var babyen født 😊 4 timer fra første rie til baby var født . Litt komisk at hun ble født 3,5 timer før vi hadde time til “overtidskontroll”. Unner alle en like enkel fødsel som meg.
      Masse lykke til med alt du har i vente 😊
      Faktisk savne jeg spenningen det var å være gravid, også tiden jeg gikk over termin faktisk 😉

    2. Så fine klær! Newbie er en favoritt her også.
      Jeg husker jeg hadde litt nedepress og “rier/murringer” og lurte på om fødsel var i gang. Dette skjedde et par tre ganger, men gikk over igjen. Var vel 1-2 uker før, og igjen noen dager før tror jeg (perioden er litt tåkete). Også mener jeg å huske at jeg fikk slim, ingen propp eller noe sånt, men mer/slimete utflod, men det var også en stund før. Ellers merket jeg ikke noe før vannet gikk.
      Min jordmor sa forresten at det med at førstegangsfødende går over ikke er riktig. Begge deler er like vanlig 🙂

    3. Med første gikk vannet helt ut av det blå to dager før, også begynte riene noen timer seinere. Med andremann kom riene omtrent bare kasta på meg med et par minutters mellomrom to dager før termin og han var ute noen timer senere. Heldigvis sluppet å gå på overtid, krysser fingrene for deg også!

    4. Eg trur eg slektar på mamma og går over tida, men håper at eg tar feil 😉 Har ein haug venninner som fekk sin første før tida, og det høyrest jo ut som kroppen din gjer seg klar 😀 Eg trur vi er laga sånn at vi skal vere litt leie på slutten, sånn at fødselen kjem som ein lettelse. Det følast iallfall sånn akkurat no. Når ein veit at babyen ligg der inne, lubben, deilig og klar for verda, håper eg ikkje kroppen min synest det er ein god idé å gå langt over termin, iallfall 🙈

    5. Hei Helene
      Masse lykke til med innspurten. Du har en magisk tid i vente. Det er så individuelt hvordan alt forløper, men for min del merket jeg at riene startet i det små som mensmurringer som kom systematisk hver halvtime for så å ta seg opp utover dagen. På kvelden var hun født. Anbefaler deg å laste ned en rieapp. Jeg fikk masse bruk det. Bare tull at de fleste førstegangsfødende går over. Selv fødte jeg dagen før, og det samme har mange andre førstegangsfødene gjort. Masse lykke til😘

    6. Jeg gikk 6 dager over tiden, og ble satt i gang 3 dager over tiden. Jeg merket egentlig at jeg fikk tegningsblødning dagen før fødsel og at riene begynte å komme. Hadde da rier hele påfølgende natt uten å vite at det var rier, vannet gikk på morgenen, og 4 timer senere var hun ute 🙂
      Er spent på denne babyen nå, men jordmor sier at babyen har lagt seg med hodet langt ned allerede, så blir spennende å se hvor lenge jeg går 😉

    7. Newbie har såmye fint! Føler du deg trygg på at det blir jente etter lege/jordmor indikerte det på ultralyd? Jordmor sa at vår baby så uten tvil ut som en jente på ultralyd i uke 19, men jeg er så redd for å innstille meg på et kjønn og bli overasket ved fødsel. Egentlig helt uviktig så lenge alt annet går fint, men allikevel en kilde til bekymring 😉 lykke til siste ukene/dagene, førstegangsfødende trenger overhodet ikke gå over tiden 😉

    8. Jeg gikk 11 dager over med førstemann. Var slitsomt og tunge dager, men så verdt det når de endelig starten fødselen og lille jenta mi kom. Hadde masse sterke kynnere på slutten og slimproppen gikk 3 uker før hun kom. Så veldig individuelt. Masse lykke til når tiden er inne 🙂

    9. Når er termin igjen?:)
      Modningstegn kan man ha leeeenge. Husker jeg ble overlykkelig da jeg hadde litt åpning og alt var flata ut og klart. Tok likevel nesten 2 uker til før ho ble født (på termindagen) xD er KJEMPELOV å være lei nå. Og selvom det er så sykt klisje å si det sier jeg det likevel: sov mens du kan!! 😀 kan så klart hende du får en sovebaby da. Men ja, sov ordentlig og lat deg skikkelig mens du har tid til det <3

    10. Med førstemann ble jeg satt igang 10 dager på overtid. Med andremann ble jeg satt igang 7 dager før termin. Hadde i begge svangerskap betydelig nedpress, stikking og murring i 2-3 uker før fødsel. Jeg var i begge svangerskapene nærmest deprimert, høyst ukomfortabel og drittlei mot slutten. Og jeg husker jeg kunne kvelt hver og en som spurte om det hadde skjedd noe ennå, eller de som sa «han kommer når han er klar, ta det med ro».

    11. Jeg tenkte også som deg da termindato nærmet seg, «jeg går sikkert over tiden», men vår sønn kom en uke før tiden. Pga ivf burde jo termindatoen være ganske riktig og. 🙂 Jeg hadde hatt litt små-murringer lenge, men hadde ingen tegn på at det var igang før riene begynte så smått rundt kl 02 og tok seg opp. I etterkant har jeg tenkt på at jeg hadde mye energi dagen/kvelden før riene startet. Klippet plenen og bakte brød:-) Lykke til med siste innspurt!!

    12. Jeg hadde ingen tegn før kvelden før hun kom.
      Jeg våknet kl 05 på morningen og måtte på toalettet og klarte ikke sove igjen etterpå.
      Følte noe var rart med kroppen min, men klarte ikke å forklare hva det var.
      Det var vel ikke før kl 23 den samme kvelden, etter timer med det jeg trodde var sliten rygg, at jeg skjønte jeg hadde rier. Kl 1012 dagen etter var hun ute 😊👏🏼
      Det er vanskelig å forklare hvordan det kjennes ut når det begynner, men man skjønner det for man kjenner sin egen kropp 😊

    13. Jeg er såå spent på når lille kommer! Når det plutselig er litt stille fra deg så tenker jeg at nå er det noe på gang. hehe. Men hun kommer når hun er klar, og det er ikke fasit at førstegangsfødende går over termin. 😉
      Her gikk den berømte slimproppen tirsdag kveld (12 dager før termin). Det føltes som deler av den fortsatte å komme hele onsdagen (så jeg hadde på et bind), natt til torsdag kl 01 på natten hadde jeg en rar følelse i magen, som kom brått, jeg fortet meg opp av sengen og da følte jeg at en ballong sprakk, inni meg. Helt merkelig følelse. Da gikk vannet og han kom torsdag morgen (10 dager før termin).
      Men nr to hadde jeg mye menssmerter fra ca uke 35. Jeg gikk rundt og trodde han skulle komme HELE tiden, slitsomt. Så endelig (9 dager før termin) begynte jeg å kjenne regelmessig ubehag, ca hvert 8. minutt. Turte nesten ikke tro på det, men da var det endelig igang. Ingen forvarsler, ingen slimpropp denne gangen. Han kom ut rett over midnatt, så det ble 8 dager før termin.
      Husker jeg var såå frustrert mot slutten denne gangen, jeg ville bare ha et svar på når det skulle begynne. En fasit liksom. Man venter jo på det ukjente (selvom man har født tidligere, så er jo ingen fødsler like).
      Lykke til nå på tampen! Gleder meg sånn til å høre om hvordan fødselen din blir. også håper jeg på at du vil vise litt bilder av henne når hun kommer. Men respekterer selvfølgelig om dere ikke vil legge ut bilder i sosiale medier.

    14. Vibeke: Takk for at du delte! Så koselig at mange er spente med meg! Jeg går jo og tripper her hjemme, mens Jonna tar livet med strålende ro, haha! Men tror det er en bra egenskap i fødepartner da! Gleder meg veldig <3
      Jeg har lyst til å vise bilde, men må liksom kjenne på det når hun kommer <3 stor klem <3

    15. Marie: Jeg synes også det er rart å gå lenge over tiden med IVF, vet jo eksakt når egget ble befruktet og det stemmer godt med ultralydtermin. Det vil si at i Danmark regner de i hvert fall 38 uker fra uttak og da blir det 1. februar. Det var også den terminen vi fikk på UL i uke 18, men de ville ikke flytte den. Så spent jeg nå! Har hatt masse mer energi de siste to dagene faktisk, ææ <3

    16. K: Ja, jeg har hatt tre ultralyder der vi har fått vite at det er jente hver gang 🙂 Vi var hos dr Lundring på Jessheim, og som jordmor på Ullevål sa; “han tar aldri feil om kjønn”. Også fikk vi høre samme i uke 31 da jeg var på ekstra pga morkaken. Skjønner veldig godt at du tenker sånn, jeg har drømt at det ble gutt og det er jo plutselig så fjernt. Jeg hadde like lyst på gutt og jente, men nå har jeg et forhold til den lille jenta i magen. I drømmen hadde jeg panikk for hadde kun rosa ting og ingenting å kle på den lille, så teit! Tusen takk <3

    17. Marte: Det er ikke en dum tanke nei!! Håper du ikke slekter på din mamma, men at jeg ligner på min. Hun fødte raskt og ca en uke før hver gang! Heldiggrisen!! stor gravideklem til deg <3

    18. Hei:) jeg har nettopp fått mitt første barn:) hadde samme tegn som deg, stakk, menssmerter osv, å veldig kranglete bekken… følte på meg at det ikke kunne være lenge igjen, men siden alle sa at de fleste førstegangsfødende gikk over så feiet jeg bort tanken! Hadde så vondt på slutten, masse ødem, klarte kansje gå 3-4 steg før jeg måtte stoppe opp og holde meg fast pga stikkninger/strålinger der nede. Sov maks 3 timer PR natt de siste 2 mnd pga bekkenløsning! Plutselig en morgen 38+4 gikk vannet og jenta ble født i en fæl fart:) 12 dager før tiden! Var ganske i sjokk for å si det sånn, forstod ikke hva som hadde skjedd før jeg plutselig hadde babyen i armene! men nå etterpå ser jeg alle tegna jeg fikk, men overså når jeg gikk gravid:0
      lykke til, tror snart du føder jeg <3 gled deg til opplevelsen!

    19. Helena: musikk i mine ører det siste! Og godt du fikk slippe å gå over med så vondt, det er ikke godt! Beina mine ser seriøst ut som om jeg ikke har ankler, eller anklene til min oldemor haha!! Tusen takk <3

    20. Jeg elsker også newbie sine klær og de er helt vinduerlige. Alle er vel lei på slutten og håper det virker som det er slutten for deg også. I mine siste fødsel før jeg fødte, sov jeg ikke natten før. Hadde veldig mye ryggsmerter og klarte ikke å sove. Lykke til med fødselen og føde på ABC. Verdens beste sted å føde synes jeg etter å ha født på vanlig avd første gang.

    21. Jeg hadde et klassisk «fødeansikt» den dagen riene begynte. Var skikkelig pløsete i ansiktet.
      Pluss at jeg var ganske dårlig i magen . Masse lykke til. Veldig spent på dine vegne og håper du får en fin opplevelse av det å føde 🙂 Det er så vakkert, mektig og stort!

    22. Her gikk slimproppen på en onsdag, mye nedpress og maserier de neste dagene og magen sank veldig langt ned😊 Lakk litt fostervann den lørdagen etterpå, og riene startet ca kl 03 natt til søndag og frøkna ble født mandag morgen😊

    23. Her gikk vannet 17 dager før første gang. Riene begynte etter noen timer og tre timer etter det var jenta ute. Jeg opplevde at det var mye snakk om at “alle” går over første gang og at fødselen tar tid. Heldigvis ble riene så intense at vi valgte å reise på føden, selv om jeg tenkte at det var altfor tidlig.
      Andre gang reiste vi med en gang riene begynte og da rakk jeg akkurat inn på fødestua før gutten var ute. Intense opplevelser, men så mye mindre sliten i etterkant enn de som holder på lenger.
      Lykke til! Nyt så godt du kan – kvinnekroppen er rå

    24. Jeg hadde akkurat som deg, med mensmurring osv.. Kvelden før vannet gikk neste morgen og neste kveld var hun i armene. Masse lykke til! Heier på deg og den lille. Du har så mye fint i vente <3

    25. Tror jeg hadde mensmurring allerede tre uker før termin, og en uke på overtid var vi på overidskontroll…. da strippet legen kl 1030. Riene startet kl 16 samme dag, vannet gikk kl 1830 og kl 0005 var hun ute 😊 Ble akkurat 8 dager overtid før hun kom. Lykke til, hun kommer når du minst venter det 😉

    26. Eg sjøl fikk ei uke før termin! Eg var førstegangs:) Sjukt kjipt å høre alle som seie at det er vanlig å gå over termin..når man er så lei og sliten, og veldig klar for å møte den lille mageboeren. Det er mange som får før termin og! Eg har trua på at det skjer noke snart😀 masse lykke til!! Det er den mest fantastiske opplevelsen å føde barn!❤️ Ingenting å grue seg til! Det er uansett forseint å grue seg, fordi ho må jo ut😍

    27. Spennende 😀 det er en fryd å følge deg, kan kjenne den gode energien gjennom skjermen. Herlig at det nærmer seg! Du blir en fantastisk mor, noe du allerede er for lille i magen.
      Hadde mye vann i kroppen 1-2 uker før fødsel med begge to. Med første gikk vannet og riene kom et par timer etterpå. Setefødsel. Med andre kom det blod i 3 dager før riene bygget seg opp som perler på en snor og fødselen gikk i full fart. begge kom før termindato.
      Tror andre tegn (mye på toalettet) osv var litt tilfeldig.

    28. Hei 🙂
      Har akkurat funnet bloggen din, og liker den veldig godt 🙂 Masse lykke til med innspurten og fødsel 💕 Gleder meg på dine vegne, og synes det er utrolig flott at du har delt hva du og din samboer har vært igjennom selv om det har vært tungt 💕
      Det er ganske umulig å vite på forhånd når det skjer, førstegangsfødende eller ei.. 🙂
      Min lille kom en uke før termin 🙂 Det begynte med vage magesmerter som kom i bølger to dager før dette. Skjønte ikke helt hva det faktisk var, siden jeg har hatt mye vondt i magen nesten hele livet. Men siden det pågikk over flere timer og ikke ga seg utover kvelden, forstod jeg at noe var på gang. Litt av en opplevelse!<3 Nå kom jeg plutselig på at vi dro innom butikken mens jeg hadde åpningsrier. Ble noen pauser, rare blikk og omsorg fra ukjente 😝 Hadde helt glemt dette. Jordmor sendte meg opp på fødeavdelingen denne dagen, men det var for tidlig. Tok lang tid før selve fødselen var i gang. Men har bare gode minner 😊
      Klem!

    29. Med første så våknet jeg midt på natten av at vannet gikk, trodde jeg tisset på meg og skjønte ikke hvorfor det ikke stoppet når jeg knep igjen, Hehe;) med lillemor våknet jeg tidlig om morningen av kynnere som varte Hele dagen, i tillegg hadde jeg veldig lyst på sjokoladekjeks. Cravet litt karbs kan man si:) dette var starten, men skjedde ingenting før 12-24timer etter disse tegnene.

    30. Fikk førstemann nå i November, han kom 3 dager på overtid! Om ikke den siste mnd gikk sakte så var gjor iallefall de dagene det 😅 Var plaget med nedpress i godt over en mnd før fødsel! Var ingen tegn til fødsel, før jeg våkna på morgenen med vondt i magen, sto opp å la meg på sofaen, et par timer sener innser jeg at nei det her er nok rier da ubehaget kom å gikk. Vekte mannen, så brukte vi dagen hjemme, før vi ringte føden i 4 tiden, kom inn med 4cm å aktiv fødsel, litt over midnatt var prinsen ute 💙
      Fødsel er så sterkt å litt av en opplevelse, klarte det helt uten smertelindring (akkurat som jeg ønsket) å for en mesteingsfølelse en sitter igjen med i etterkant 😄 Gleder meg allerede til neste gang!

    31. Kjempe fint innlegg 🤗 lille er heldig, så utrolig mye fint. Går mye i newbie på snuppa her og. Hehe så enig med deg. Alle sa jeg kom til å gå over fordi jeg var førstegangfødende ble så lei så veldig enig med deg. Men jeg fikk på termindato. Slimproppen gikk dagen før også kom hun på termindato så det var digg. Ønsker deg masse lykke til med fødsel. Du kommer til å bli en fantastisk mamma ❤️ Klem fra malene

    32. Jeg gikk «bare» to dager over med første, så krysser fingrene for at det skjer noe for deg snart! Masse lykke til ❤️❤️

    33. Min første ble født 11 dager over termin. Begynte med tegningsblødning og slimpropp som gikk en fredagsmorgen. Fikk rier etterhvert og han ble født 00.01 natt til søndag.
      Har nå 6 barn og alle er født på overtid.sååå kjedelig å gå å vente men man blir hvertfall klar for å bli ferdig😅

    34. Lykke til med fødsel – før eller etter termin har ingenting med om det er første- eller andremann å gjøre. Baby kommer når hun er ferdig. Det er moro å følge deg, selvom jeg er godt voksen og både mamma og mormor. Klem fra Cecilie

    35. Juliane: Ja, heldigvis føler jeg de siste dagene har vært lettere! Det er bare en vei å gå som du sier, hehe 😉 gleder meg veldig og er ikke redd, men vi får nå se hvordan jeg takler dette! Klemmer <3

    36. Kari Åshild Bjering: Har venninner som har hatt veldig raske fødsler første gangen, så kan aldri si aldri nei. Veldig bra du stolte på magefølelsen! Gleder meg skikkelig til å oppleve fødsel og det å bli mamma!! <3

    37. Ann: Sover nesten ikke, men i natt var jeg i tillegg så kvalm. Skjønner ikke hvorfor vi ikke skal få lov å sove litt før fødsel, trenger jo det :p jeg krysser fingrene for at alt fungerer og jeg får ABC, trives så godt der og har gledet meg til å føde der så lenge nå! Spent <3

    38. Jeg fødte to uker før med første og da hadde jeg hatt vonde(så vonde at det ble minimalt med søvn) modningsrier/maserier i 3 døgn før det kom skikkelig i gang, så jeg var utslitt før fødselen hadde begynt og det ble en tung fødsel, men alt gikk veldig fint likevel. (Skulle så klart aldri føde igjen da jeg var midt i det, men det var glemt ganske så fort etter at hun var ute)
      Nummer 2 kom en uke før termin, da gikk slimproppen rett før jeg la meg på kvelden, så våknet jeg med rier tidlig på morgenen, trodde jeg hadde god tid i og med at jeg gikk så lenge med rier første gang, men da jeg kom på sykehuset hadde jeg alt 8,5 cm åpning og hun var ute en god time senere 🙂
      Jeg håper jeg får oppleve en fødsel til, og er nesten misunnelig på alle som skal føde, fordi at det for meg var en helt fantastisk opplevelse!
      Masse lykke til 😄

    39. Jeg vil ikke si at jeg hadde noen spesielle antydninger til at fødselen nærmet seg. Hadde litt verking i korsryggen, men det var de siste par ukene før. Vi la oss for kvelden og etter 1,5 timer våknet jeg og måtte tisse. Kom aldri til toalettet for å si det sånn 😉 i det jeg gikk ut av sengen gikk vannet helt spontant – som på film. Det fosset ut. Jeg var førstegangs og dette var to og en halv uke før termin – det kom dermed som et sjokk på oss begge 😉
      Rett etter (!) dette merket jeg at det begynte å «skje» noe i livmoren, og jeg skjønte at det måtte være rier. Dette kjentes dog ut som lette/moderate menssmerter første 45 min/første timen. Kom på sykehuset 45 min etter vannavgangen og hadde da allerede 5-6 cm åpning – altså uten særlige smerter. Utrolig! Skal sies at riene brått ble mer smertefulle rett etter dette 😉
      Fra vannet gikk til hun var ute tok det akkurat fire timer 🙂 jeg hadde på forhånd gruet meg litt til fødsel og var litt pessimistisk. Så ikke på meg selv som noen typisk «fødekvinne» og så vel egentlig ikke for meg at jeg skulle fikse fødsel på noen bra måte. Tenkte vel litt sånn at «dette får jeg sikkert ikke til, typisk meg». Det er dermed så stas at jeg sitter igjen med en så (!) positiv og fin fødselsopplevelse. Ja, det var så klart veldig smertefullt – men samtidig gikk det så fint 🙂 kommer helt klart til å grue meg mindre til en evt neste gang (og det er vel egentlig litt sjukt, etter å ha født, haha).
      Jeg synes hvertfall det er så viktig å få frem til folk at det å føde ikke MÅ være en traumatisk opplevelse for alle 🙂
      Masse lykke til 🙂

    40. Her var det mye nedpress og stikking/lyning i ukene før fødsel. 11 dager før termin merket jeg at noe var i ferd med å skje. Da økte kynnerne veldig på. Slimproppen gikk 9 dager før termin. Da ble jeg skikkelig gira! Latensfasen startet 7 dager før termin, aktiv fødsel startet 6 dager før termin, og han var endelig ute 5 dager før termin. Det var fine og utrolig spennende dager. Skulle gjort mye for å få oppleve akkurat disse dagene på nytt ❤

    41. Ikke for å dra deg ned, men for å forberede deg i tilfelle..
      Jeg hadde mange modningstegn. Slimproppen gikk, murring i rygg og mage, hyppige kynnere, økt utflod, ja egentlig alt som sier at noe er i gang. På terminsamtalen var baby ikke født, jordmor mente at med alle de tegnene så burde babyen komme ila uken. Jaja, det ble overtidssamtale på dag 9. Baby koste seg fortsatt i magen og de ba meg gå hjem. Ble satt opp til igangsetting på dag 12 (normen på vårt sykehus). Det ble igangsetting… Da de satt inn ballongen hadde jeg 1 (EN) cm åpning! Og jeg som trodde ting var litt mer igang😑
      Altså, vi førstegangsfødende kan bli ‘lurt’ av kroppen vår😕 Håper jeg slipper å gå så lenge hvis det blir en nestegang…

    42. Anonym: Wow!! SÅ kul fødsel! Og så gøy at du fikk en god opplevelse, det er jo faktisk det eneste som er viktig 🙂 jeg er så enig med deg, så får vi se om noen uker om jeg fortsatt er enig, haha! men satser på det altså <3 tusen takk!

    43. Alltid veldig hyggelig å titte innom bloggen din ! Jeg fikk min første i vinter, og må bare si at det var en helt utrolig opplevelse å føde. Jeg gruet meg ikke på forhånd, fødte uten smertelindring og hadde en super opplevelse! Selvfølgelig var det vondt, men det er jo så verdt det!!
      Masse lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg