4 magiske uker

På fredag klokken 18.20 var det akkurat 4 uker siden pappa hørte skriket ditt for første gang <3

Nå er lillemor blitt 4 uker og jeg vil bare stoppe tiden litt! Hvor blir dagene av? Tenk at det var denne lille skatten vi ventet så lenge på. At det var akkurat du som ble skapt i mai på fertilitetssenteret. At det var du som vokste inni magen min, dine små føtter jeg kjente <3

Å bli mamme er bare enda mer fantastisk og stort enn jeg kunne forestille meg!

Vi har brukt de siste ukene på å bli kjent med lille Lykke. Jeg synes alltid det hørtes så rart ut før, å bli kjent med babyen. Men nå begynner vi å forstå signalene hennes, vi vet at hun elsker å sove oppå mamma, vi ser når hun er sulten og når hun vil kose. Jeg er helt besatt av henne, det lille ansiktet, den milde duften av søt melk og det lille smilet som begynner å skimtes.

Tenk at hun er vår, halvparten deg, halvparten meg <3

 

44 kommentarer
    1. Nydelig jente! Et spørsmål som jeg tror mange lurer på: hva er din mening om vaksiner? Har du tenkt å følge programmet?

    2. ❤️❤️ Denne vil jeg lese om ijenn og om ijenn når lille gutten vår kommer til verden i Juni. Godt å bli minnet på å stoppe opp, å bare nyte det som er. 😍

    3. Hadde vært spennende å høre om hvilke produkter og klesplagg du føler har vært de viktigste i starten, og om det er noe du har eventuelt savnet eller tenkt helt motsatt på – at har ikke vært så viktig til nå.
      Ønsker deg en fin uke og husk – lille er viktigst <3

    4. Så vakker liten tulle!! <3 Nyt tiden videre! Det er så fantastisk at man skal bli bedre kjent for hver dag. Vår sønn er straks 7 mnd og jeg lærer noe nytt om han hver dag. Vi er heldige!

    5. For en heldig og herlig liten jente, forstår godt at du er besatt <3 hun er jo så nydelig! Føler også at vi lesere er heldige som får følge dere og se små glimt av henne <3 hun kunne ikke fått en bedre mamma enn akkurat deg!

    6. Jeg lurer også på hva dine tanker rundt eksponering av barn er? Tenker du noen gang på om Lykke senere i livet kanskje ikke synes det er helt greit at du har delt bilder og informasjon rundt hennes liv som liten på en blogg? Da mener jeg ikke skadelig informasjon men rett og slett generell informasjon. Det er jo ikke sikkert hun syns det er så kult at hele Norge og verden vet at hun har slitt med magen for eksempel som liten.

    7. 09:57 Hvilket barn sliter vel ikke med magen? Det er jo et helt nytt system som skal i gang. Det får bli opp til Helene hvor mye hun vil dere. Tenkt å kunne lese så mye koselig om seg selv og hvor ønsket man var når man bli eldre, det må jo også være veldig stas. Det er jo noe de færreste får oppleve. Så det er vel fordeler og ulemper med å blogge, som med det meste i livet. Men jeg tror ikke å nevne vondt i magen i en alder av en måned er på ulempesiden 😉

    8. Datteren min ble født 2 dager etter din <3 Kjenner meg godt igjen i hva du skriver.
      Venter på dem i 9 måneder, og plutselig går tiden. Synes det er rart at datteren min er 1 mnd gammel, fordi det er ikke lenge siden hun lå i magen og vi ikke visste hvem hun var. Nå føles det ut som om hun alltid har vært her <3 og det er en stor ære å få bli bedre kjent med henne
      Nydelig jente du har <3

    9. Termindatoen min er i dag og sønnen min er nå 11 dager gammel 🙂
      Dattera mi kom 6 dager på overtid for 4 1/2 år siden.. Tiden går utrolig fort 🙂

    10. Gratulerer så mye <3
      Tok du folat før/underveis i svangerskapet, og har du evt. et tilskudd å anbefale?

    11. Anonym: Jeg ser ikke på det å skrive tips på en blogg som å eksponere henne. Det hadde vært annerledes om jeg hadde delt masse om henne som person når hun blir eldre. Ting som er flaut! De aller fleste små har mageknip innimellom, og det å kunne hjelpe andre mødre, fedre og barn synes jeg er topp. Jeg trenger ikke forsvare meg ovenfor anonyme

    12. Anonym: Jeg synes foreldre selv må bli enige om hva de vil dele og hvor grensen går. Jeg har valgt å være synlig på nett, og så langt er Lykke så liten at jeg fint synes jeg kan dele litt om hverdagen vår hjemme. Jeg kommer også til å dele hva hun spiser når hun skal begynne med mat. Når det er sagt har jeg aldri delt et direkte nærbilde av ansiktet hennes, enda jeg har tusen bilder av henne. Ingen kunne kjent henne igjen på gaten nå for å si det sånn…

    13. Vel, vondt i magen er jo et eksempel her som sikkert ikke er det verste. Men hele fødselshistorien er jo her ute på nettet.

    14. Jeg håper virkelig virkelig du vaksinerer, Helene! Dette bør være påbudt. Jeg håper jeg misforstod din forrige kommentar om dette.

    15. Mari: Jeg vet bare ikke om jeg vil diskutere saken, men du hadde ikke blitt skuffet. I mitt miljø er det mange ulike meninger, så jeg vet ikke om jeg skal ta på meg den diskusjonen….selv om jeg mener det de fleste mener, vet jeg ikke om det er her den hører hjemme. Håper det var oppklarende 🙂

    16. Du, vennlig slett forrige kommentar. Jeg ønsker ikke å være mammapoliti og syntes det er egentlig tragisk og skrive slike innlegg, spesielt på et så nydelig innlegg om datteren din. :/ unnskyld, ble altfor revet med

    17. Håper du skriver om dette temaet, Helene! Du når nok ut til ganske mange og har stor påvirkningskraft i dette miljøet – og det er jo et veldig viktig tema, og ikke noe eventuelle motstandere egentlig behøver å bli skånet for. Synes absolutt ikke du skal være redd for å si meningen din, noe jeg ikke har fått inntrykk av at du er på andre områder 🙂 Dette ligger jo også helt i kjernen av det du blogger om – nemlig helse/livsstil/barn.
      Keep up the good work, du gjør en kjempejobb med bloggen! 🙂

    18. Føler mange er alt for hysteriske ang eksponering av barn, nå i denne “data” verden med blogger, Instagram ol er det så vanlig å dele bilder avbarna sine.. de fleste foreldre vil jo det beste for barnet sitt, å ville vel ikke lakt ut noe som snakket ned barnet eller viste barnet i situasjoner som er upassende! Tenker at hver enkelt gjør det som føles rett, å deler det som føles rett, uten at andre (les: mammapoliti) burde legge seg i dette:) syns det er veldig kjekt at du deler litt av den nye hverdagen <3 alt for mange føler de har rett til å kritisere andres valg, syns du er tøff jeg:) stå på!
      Har forresten en liten selv, å hadde vert kjekt med oppskrifter til babymat etter hvert viss du har tenkt å lage:) i dag kokte jeg kraft som jeg bruker i grønnsaksmos osv, det er så gøy:D

    19. Helena: Tusen takk for støtten Helena <3 Jeg ville helst legge ut nærbilder av det vakre ansiktet hennes tatt med superkamera, hehe. Men Jonna vil ikke det, så jeg må respektere det. Jeg har mange følgere, men samtidig er det såååå mange som har hundretusenvis flere enn meg også. Jeg møter stadig oftere lesere, og det er som regel jenter som synes det er koselig å følge meg. Jeg føler virkelig at dere unner meg dette, og mange har fulgt meg hele veien. Det føles helt naturlig å ville dele det vakreste jeg vet, som tross alt nå er hele min hverdag <3 samtidig er jeg opptatt av å ikke eksponere (dramatisk ord) mitt barn. Jeg har sett mange dele bæsjebleier, stygge spisebilder eller bilder uten klær, det ville jeg ikke gjort. Men jeg dømmer heller ikke disse menneskene <3 klem

    20. Det er helt hull i hodet og dele slike bilder av barna som du nevner over. Politiet er også ute og advarer. Etter Dark Room og allverdens på nett bør folk vite bedre! Og sånn er det med den saken. Barnas sikkerhet først og mange barn syns ikke dette er greit. Foreldres oppmerksomhets behov er i disse tilfellene helt syk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg