Du er den beste mammaen for ditt barn

De siste dagene har jeg lagt bloggen helt bort og kun fokusert på det å være mamma. Jeg kunne sikkert delt mer om ting som skjer her hjemme, men det føler jeg ikke er nødvendig. De fleste som har barn vet at det kan være mye i starten, og som nyklekket mamma føler jeg meg til tider hudløs. Det som er viktig for meg er da å minne meg selv på at det er jeg som er hårsår, andre mener ikke nødvendigvis noe vondt. Jeg har ansvar for mine følelser, og for å fylle dagene mine med ting som gjør meg glad!

Processed with VSCO with kp2 preset

Det er nydelig vær i Oslo i dag og jeg ligger på sofaen med lille sovende oppå meg. Noen dager sover hun godt alene, noen ganger er kun mamma bra nok. Sånn er det bare. Jeg leser hennes behov, og jeg vet når hun trenger å bare være hos meg. Mamma har alltid lært meg at jeg er den beste mammaen for mitt barn, det sa hun nemlig til seg selv da hun fikk oss <3

Tusen takk for alle dere fine som følger meg. Som vet at jeg mener godt, skriver sårbart fra hjertet og kun vil dele. Alle mine fine venninner på nett som jeg aldri har møtt, men har så mye til felles med. Dere er gode som gull <3

P.S. Jeg lover å poste brownie i morgen så du kan lage den i påsken om du vil!

25 kommentarer
    1. Kos deg masse med din skjønne! Jeg ligger bare ruuuuuuuger, håper på en påskebaby selv om det er to uker igjen til termin 😀

    2. Så godt å se du er tilbake på bloggen, Helene 😊 og så godt at du har fått kost deg masse med nydelige Lykke! Dere er flotte begge to 😊
      Ønsker hele den lille familien din en fantastisk påske 😍

    3. 💕dere er vakre, det er dere som spiller hovedrollene i deres liv! Lev det sammen, du Jonna og lille ! Du er sterk og en inspirasjon på mange måter Helene! Håper å møte deg en dag, klem fra kursdeltager Beate som var med deg i fjor.

    4. Så godt at du er tilbake❤️ Så fint sagt! Jeg forstår såå godt at du ikke vil dele alt😘 kunne du skrevet et innlegg om de innkjøpene du gjorde før lykke kom, har vært nødvendig og om du har gjort deg noen erfaringer om hva du trengte/ikke trengte? Tenker på alt fra klær,ammepute++
      Stor klem fra fast følger☺️

    5. Camilla: Tusen takk <3 jeg har delt det gjennom graviditeten og vet ikke om jeg får til et helt innlegg med alt..er jo veldig mye. Det er egentlig ingenting jeg ikke har brukt, unntatt brystpumpen. Den skal jeg nok bruke etterhvert 😉 når det gjelder klær er vår erfaring: kjøp lite 50, det brukte vi veldig kort. Lykke bruker fortsatt 56, men jeg bare brettet ermer osv litt da hun var mindre 😉 klem <3

    6. Victoria: Da håper jeg for deg!! Hadde lyst å få tidlig jeg og, men veldig glad Lykke kom til termin når fødselen først ble som den ble, haha. Nyt den siste tiden med masse egentid, les, lakk negler og gå på shopping alene! <3

    7. Så godt å se innlegg fra deg igjen! Jeg støtter deg 100% bak de siste innleggene, og synes du skriver veldig bra💕
      Har fulgt deg oppigjennom graviditeten og til nå, og synes det er veldig spennende å lese!
      Her skal vi snart prøve å få ett lite mirakel, og synes innleggene dine har vært til stor inspirasjon! Vil bare at du skal vite det😊
      Riktig God Påske til deg og din lille familie🐣

    8. Som nybakt mamma så skal ein tåle å høyre mykje, med eller utan blogg. Det vil alltid vere nokon som veit betre og vil påpeke feil og gjere ein fyrstegongsmor enda meir usikker enn ein allereie er. Ein opplever det i nær krets og, men eg har valt å distansere meg frå det. Eg tek gjerne imot velmeinande gode råd, men når eg får “ferdig oppskriftar” eller små stikk som eg ikkje set pris på så bryr eg meg ikkje. Så klart er det sårande, eg tenker at eg vil ikkje bli slik mot andre sjølv. Framstille meg sjølv som ein besservisser. Kloke ord frå deg, DU kjenner barnet ditt best, du er uerstatteleg for dotter di og du gjer ein kjempe god jobb.

    9. HERLIGHET så nydelig Lykke er!! Alt vi kan gjøre er å gjøre så godt vi kan:-) Med dine egenskaper og din kompetanse, så er det MER enn godt nok:-) God påske til deg og dine fine:-)

    10. Vet du hva som gjør meg så ufattelig glad og varm i hjertet? At du (når du har tid) må endre teksten i margen til høyre her fra “Etter flere år som prøver er jeg endelig gravid! Følg gjerne min reise mot å bli mamma februar 2018” til at du ER MAMMA!!!! Åh, det er så fantastisk herlig 😀 Jeg er SÅ GLAD på dine vegne, og er full av beundring for den jobben du gjør! Barnet ditt er heldig som har nettopp deg som mamma! <3

    11. Fineste deg ❤️ gjør som du synes er best du, det er mer enn bra nok. Kose dere med lille fine Lykke 💕

    12. Det var virkelig kloke ord som alle vi mammaer trenger å minne oss selv på fra tid til annen. Det ER hardt å være mor, på alle tenkelige måter man ikke en gang ante før man brått kunne pynte seg med den vakreste tittelen i hele verden; mamma <3

    13. Jeg heier på deg, Helene og jeg er helt enig med din mor. Du er den beste mammaen for ditt barn <3
      Jeg har også et spørsmål til deg. Jeg er gravid og skal ha et planlagt keisersnitt i starten av mai. Jeg lurer på om du har noen tips til hvilke type bukser og truser jeg burde kjøpe til tiden etter operasjonen? Jeg regner med at såret vil være vondt og sårt i lang tid og ønsker i det minste å være forberedt med klær som ikke irriteree såret mer.
      Ønsker deg og dine en fin påske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg