Jeg fikser ikke dette

God morgen fine du <3

Jeg håper du har sovet like godt som meg! Nå har jeg savnet å skrive til deg <3 Jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å blogge, ta bilder eller sette meg ved dataen. Det jeg føler jeg kan si er at jeg har hatt en litt tøff start på mammalivet. Først fødselen, så betennelser og innleggelse og så har nok Lykkemor arvet mammas tarm.

Heldigvis føler jeg at ting har blitt litt bedre. Og jeg har fått komme opp for litt luft. Nå lever jeg på et kosthold HELT uten melk, soya og egg. Jeg må være supernøye så til og med produkter med “spor av” melk må kuttes. Det betyr hadet bra til Berit Nordstrand sjokolade blant annet, savn! Men alt er verdt det så lenge lille blir bedre i magen!

Jeg tørr ikke spise ute, og har med meg havremelk i vesken hvis jeg skal på kafé. Unntaket er Oslo raw, der er alt vegansk og de bruker ikke soya. Dessuten kan jeg kjøre dit og parkere el-bilen rett utenfor, hehe <3

Som jeg skrev på instagram her om dagen har det å bli mamma vært så mye tøffere enn jeg trodde. Eller, enn jeg hadde håpet kan jeg jo si. Ikke fordi det er hektisk å ha en liten baby, det synes jeg går veldig fint. Men fordi jeg til tider har følt at jeg ikke klarer å hjelpe henne. Jeg kom til et punkt der jeg følte at jeg ikke fikset dette. Det føles trist å skrive, for jeg vet at jeg er en god mamma. Samtidig tror jeg de fleste har følt det slik, og da kan det kanskje være godt å lette på lokket av følelser.

Det er nettopp det som flommer over om dagen. Som jordmor hos legen vi går til sa til meg, de følelsene du hadde i graviditeten tidobles etter fødsel. Og det stemmer i hvert fall for meg! Kjærlighet, frustrasjon, glede, tristhet og omsorg, opp og ned. Jeg kan være så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, også smiler hun til meg og da er alt glemt <3

Nå fungerer i hvert fall nettene bra, så lenge vi sover sammen, og det hjelper. God søvn er så viktig for å ha det bra! I dag skal vi på en ekstra time hos helsesøster for litt støtte, det skal også bli godt. Jeg er stolt over det jeg har fått til disse ukene, til tross for utfordringene. Og at jeg tørr å spørre om hjelp! Husk å gjøre det før det går for langt <3

Jeg har ikke lyst til å dele for mye om hva som har vært, eller hva jeg har gjort. Jeg føler meg rett og slett for sårbar til det, jeg tørr ikke. Selv om jeg elsker kommunikasjonen med deg som leser, så må jeg skåne meg for de få som prøver å stikke der det gjør mest vondt, jeg håper du skjønner det.

Min lille engel <3

67 kommentarer
    1. Så utrolig godt at flere setter ord på følelsene ved det å bli mamma. Vi er noen tøffe og sterke hverdagshelter 😊❤️
      Du gjør en fantastisk jobb og det er ingen andre som er en bedre mamma for lille Lykke enn det du er. Stå på videre 😊

    2. Lykke er så nydelig! <3 Hun er så heldig som har deg som mamma!
      Mammalivet er ikke så enkelt, og det er vanskelig å forestille seg hvordan det blir før man får barn. Jeg ble helt tatt på senga selv, men gud som man elsker disse barna! Jeg syns du er utrolig flink jeg! Uansett hva alle andre sier, så er det du som kjenner henne best og vet hva hun liker og ikke liker.
      Jeg er tilbake i jobb igjen denne uken. Gjør så vondt å forlate lille hjemme, men samtidig godt han får tid med pappaen sin. Det er viktig, selvom jeg med glede hadde gått hjemme et år til.
      Varme klemmer fra @enkontrast 🙂

    3. Hei Helene Ragnhild. Takk for fin blogg. Det er spennende å følge deg. Jeg er Naturterapeut og spesialpedagog, men dessverre så kan jeg ikke lenger være aktiv i arbeidslivet pga sykdom. Jeg er dessverre blitt uførepensjonist og skriver en del om mine opp og ned turer. Jeg har nettopp startet ny blogg og begynt hos blogg.no. Liker godt det du skriver om, siden jeg sliter veldig med mage og tarm – har en del allergier. Men som Naturterapeut mener jeg jo at det meste sitter i tarmen. Du har en kjempefin blogg og gratulerer med en nydelig liten baby 🙂

    4. Å kjære, skjønne deg Helene! Jeg klikket nettopp inn for å se hvordan det gikk med deg, og så hadde du vist nylig skrevet et nytt innlegg. Jeg fikk så lyst til å gi deg en stor klem, for jeg kjenner meg så godt igjen i det du beskriver, fra mitt første svangerskap. Du er utrolig dyktig, det er det ingen tvil om. Lykke er heldig som har dere to som foreldre! Jeg må også si at dere har en usedvanlig skjønn jente. For et vakkert bilde <3 det er godt å lese at du bruker støtten rundt deg. Mange klemmer fra en fast leser, som vet at du mestrer mammarollen i mye større grad enn det virker som du selv gir deg ære for.

    5. Kjære flotte deg! Håper det snart går seg til med magen til Lykke 😊 heldigvis fikser de nydelige babysmilene mye ❤️ husk alltid på at du er den beste mammaen Lykke noensinne kunne fått, og at de fleste utfordringer går seg til med tida.
      Det er uansett så godt å se at du blogger igjen, du har definitivt min favorittblogg! Ønsker deg og den fine familien din en super dag 💖

    6. Hei! Fint innlegg. Jeg fikk selv en tøff start på mammalivet da jeg ble syk etter fødsel. De første ukene følte jeg meg så overveldet så jeg klarte ikke å nyte den første tiden. Etter ca 8 uker ble alt brått veldig mye bedre (nesten fra én dag til en annen), og jeg følte at mammarollen passet meg perfekt. Da ble jeg bedre kjent med den lille sønnen min, formen min ble bedre og jeg storkoste meg hjemme med han. Tok en ekstra lang permisjon også for jeg hadde det så utrolig fint hjemme med han. Jeg valgte å snu det hele til noe positivt, og tenkte som så at “ja, vi hadde en tøff start, men det gjør det mye lettere for meg å sette pris på at ting har blitt så fint nå”. Du er supertøff som har bedt om hjelp. Sender dere mange gode tanker, og ønsker dere masse lykke til videre 🙂 Klem

    7. Fy søren, Helene. Som jeg beundrer deg og ser opp til deg når jeg om få måneder blir mamma selv. Dette innlegget står det så enormt stor respekt av, og uten å kjenne deg, er jeg skikkelig stolt av deg!! Tusen tusen takk ❤️ Jeg skal søke hjelp før det går for langt om jeg har behov for det, igjen, tusen takk! Lykke har trukket gullkortet💞

    8. Så godt å lese at det går bra med dere. Jeg må innrømme at det er godt å se at man ikke er alene om å til tider føle seg nesten utilstrekkelig for babyen sin. Det gjør godt å vite at man gjør alt hva man kan for at den lille skal ha det godt. For en nydelig jente du har <3 klem fra en fersk mamma til en annen 🙂

    9. Vil bare si tusen takk for alt du deler! Ble gravid en måned etter deg og fikk en jente for fire uker siden! 😀 Det har vert så godt å lese bloggen din da vi har gått igjennom mye av det samme til ca samme tid! Takk for at du delte om hvordan du håndterte fødselen din som ikke ble som ønsket! Måtte gå tilbake å lese innlegge på nytt da min fødsel ble helt annet en håper! :/ takk for at du er ærlig med hvordan livet med babyer er! Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver om hvor sårbar vi blir som mødre og hjelpløsheten vi føler på når vi ikke klarer å trøste ! Er så godt å ikke kjenne seg alene i både de god og de litt mer tøffe stundene i livet! Tusen takk!

    10. Jeg kjenner meg også godt igjen. Jeg har akkurat fått jente nr 2. Hun er 4 uker nå.
      Første gang jeg ble mor, for 4 år siden, så var alt veldig overveldende. Jeg var konstant sliten og alt var veldig sterkt. Jenta mi kom 4 uker før tiden, men hun var frisk og rask. Hun sov hele tiden og vi hadde så og si aldri problemer med noe som helst når det gjaldt henne. Til tross var jeg så sliten og sårbar. Det var så mye nytt og så mange bekymringer. Jeg har ventet i 4 år med å få nr to, da jeg husker det som veldig slitsomt. Etter fødselen denne gangen på sykehuset så tenkte jeg at fy fader jeg er glad for at jeg ikke er av de her som får barn for første gang 😅 for det er så sinnsykt tøft. Denne gangen har jeg fått en mer «normal» baby som skal ha pupp hele tiden, som ikke sover like bra om natten, bæsjer HELE tiden og generelt klager mye mer. Hun har også slitt med luft i magen og magesmerter, men jeg bestilte time hos homeopat med en gang (da jeg vet at dette pleier å hjelpe barn med kolikksymptomer) og hun ble raskt bedre. Men til tross for en del mer utfordringer med babyen denne gangen, så går det så mye bedre. Denne gangen viste jeg hva jeg gikk til sånn psykisk og alt er mye lettere nå 😊 Masse lykke til Helene. Det er en nydelig datter du har. Og hun er kjempe heldig som har fått akkurat deg til mor 😊 gjør det beste du kan og det er godt nok, mer enn det kan du ikke gjøre💕

    11. Mammalivet er tøft. Det kan jeg si helt enig. Jeg husker min tid med førstemann som ble lagt inn på sykehuset når han var 2 mnd og ikke vil spise eller amme. Vi ble på sykehuset i 2,5 mnd før vi fant ut hva det var for noe. Han fikk konstantert nyfødtdiabetes og han lever forsatt med sykdommen og den kommer han til ha resten av livet. Heldigvis er vår sønn er blid og glad gutt på snart 4 år men forsatt en del utfordringer med ham som følge av sykdommen. Både hans fødsel var tøff og tiden etter fødselen og etter sykehusoppholdet. Nå er jeg i permisjon med nr 2 og det går litt bedre men har noen tøffe tider siden hun ble født også. Heldigvis er hun er en snill baby på litt over 4 mmd og hun har en snill storebror.

    12. Hei! 🙂
      Jeg har fulgt bloggen din lenge, og må bare si at jeg er så glad for ærligheten i blogginnleggene dine. Selv fikk jeg ei jente for 5mnd siden, og kjenner meg igjen i det du skriver. Fødselen gikk bedre enn forventet her, men ble allikevel overveldet over ansvaret og alle følelsene mammalivet innebærer. Lille her hadde det også best når hun fikk være på meg de første 3-4 mnd, og sov kun på meg eller hvis vogna var i bevegelse. Hadde aldri trodd at jeg kunne føle meg litt “mettet” på nærhet, hehe.
      Selv synes jeg det er mest utfordrende å forholde meg til andre; deres forventninger, meninger og ønske om å holde og være sammen med henne. Kjenner på en så stor kjærlighet for lille, at jeg ikke ønsker noe tid borte fra henne. Kjenner også at det ofte er mer enn nok å være hjemme, og at det føles som mas når andre hinter frem om at vi må komme på besøk etc. Hvordan synes du det er å dra ut (på avtaler, gjøre ærender, besøke andre) med ei lita ei?
      Gode ønsker til deg og dine, fra ei nybakt mor som finner trøst og ro i det du skriver.

    13. Ida: Hei Ida, kjenner meg igjen <3 Jeg synes det er lettere å være på besøk faktisk for da kan vi dra når vi er klare. Det er som regel også større plass enn her hjemme så jeg kan trekke meg bort. Det føles helt naturlig å trekke seg bort når jeg er på besøk, men her hjemme er jeg vel vant til å være vertskap, hehe. Jeg tenker at vi bare må gjøre akkurat det som føles riktig! Stor klem til deg <3

    14. Ann: Det hørtes ikke gøy ut i det hele tatt, uff, godt de fant ut av det til slutt. Kan tenke meg det var grusomt da dere ikke visste noe 🙁 godt å høre at det er bedre nå!

    15. Lene: Det er akkurat det, det psykiske! Trodde ikke jeg skulle bli så på randen, haha. Jeg føler at jeg egentlig er/var sterk psykisk, men vet ikke om det føles slik lenger gitt. Takk for at du delte <3

    16. Maria: Så godt å høre Maria <3 det høres ut som du taklet det med glans! Og mange vil sikkert tenke at typ 8 uker er kort, men det er det ikke når du står i det med en liten en <3

    17. Hanne: Tusen takk Hanne <3 dette er jeg jo ikke alene om, så det er fint å dele litt, lette litt på lokket. Jeg vet at det også hjelper meg, å få luftet følelser! Takk for så fin kommentar <3 <3 <3

    18. Synes du er veldig flink som gjør de tiltakene i kosten for at det kanskje kan hjelpe lille lykke. Tøff er du som deler og jeg skjønner godt at du holder tilbake noe for å slippe negative kommentarer, da tar du ansvar for deg selv <3 Du er sterk, stå på! Klem <3

    19. Vibeke: Ja, det er nesten umulig å forestille seg, det er helt sikkert! Følelsene går på speed liksom!! Det skjønner jeg så godt, kan ikke forestille meg å skulle være borte fra Lykke mer enn ti minutter. Men det må jeg jo selvfølgelig etterhvert 😉
      Masse lykke til med jobbstart!
      Takk for koselig kommentar Vibeke, du er god som gull <3

    20. Hei Helene:-)
      Du gjør en super jobb!
      Jeg er i samme båt som deg med amming og melkefri kost. Vil derfor bare tipse deg om at Røtter har fått inn en melke-, soya-, og glutenfri sjokolade som heter Goodio. Og det aller beste er at den smaker skikkelig godt! Mye bedre enn alle andre alternativ jeg har prøvd. For dagen blir bedre med en sjokoladebit:-)
      Masse lykke til!

    21. Hei!
      Vit at du ikke er alene om en turbulent barseltid.
      Det er så mange rare og ikke så rare følelser som kan dukke opp den første tiden. Det er spesielt vondt når man føler at man ikke strekker til. Det viser seg heldigvis at man strekker til og mer enn det likevel 🙂 Du er den beste mammaen din lille tulle kan ha, som mannen min sier til meg!
      Hilsen mamma til frøken på 13 mnd

    22. <3 Synes du er flink jeg. Og er imponert over at du klarer å blogge innimellom også, med en liten baby + alt som skjer :) Krysser fingrene for at lille Lykke blir bedre i magen sin snart.

    23. Så dumt at den lille sliter med magen:( hun er heldig som har en mamma som er villig til å stå sånn på å “ofre” ting fra ditt eget kosthold for å amme henne, det er det ikke alle som hadde gjort:-) mine følelser var også ekstremt sterke i begynnelsen når jenta mi ble født, bare et besøk på 20 min eller tanken på at det kunne skje henne noe slo meg nesten ut. Men det blir bedre å alt vil ordne seg til slutt <3 å hva er vi ikke villige til å gjøre for våre små håpefulle 🙂 har forståelse for at du ikke blogger like ofte i slike perioder, å det viktigste er at du og Lykke har det bra, jeg er allikevel innom hver dag for å se hvordan det går med dere. Ønsker dere alt godt. (Å håper ikke mammapolitiet sine dumheter treffer for dypt, de er ikke verdt det)

    24. Det er viktig å søke hjelp når man trenger Det, alle trenger litt støtte i hverdagen og det gjør deg ikke til noen dårlig mor. Du er den beste moren for ditt barn <3 lykke til og jeg håper alt ordner seg

    25. For ei fantastisk nydelig jente du har <3 Det er tøft dette mammalivet, og det er ekstra vanskelig når de små har det vondt. Tenk for en jobb du gjør for lille Lykke med å ta tak i årsakene til hennes vondter, samtidig som du tar vare på deg selv oppi alt sammen med å få litt ekstra støtte av helsesøster. Det er beundringsverdig! Stol på deg selv og vær trygg på at du er den aller beste mammaen for Lykke, ingen kunne gjort det bedre <3 Masse gode tanker og ønsker herfra <3

    26. For en nydelig liten jente💗Det er tøft og overveldende å bli mamma. Verdens største og viktigste oppgave. Det er ganske vanlig å ha det tøft i begynnelse💗 Bare stol på deg selv og morsinstinktet ditt. Det vil bli lettere etter hvert💗

    27. Å blir mamma for første gang er nok noe av det tøffeste man kan gjennomgå i livet, særlig når man møter på utfordringer og skjær i sjøen. Men trøst deg med at det blir bedre! Bekymringene blir ikke mindre, men de blir lettere å håndtere etter hvert som man får erfaring. Ordet “perioder” får en ny mening, og man lærer at alt går over!

    28. Takk for at du deler både opp og nedturer i mammalivet! Fikk ei jente et par dager etter deg så har kost meg med opdateringer fra deg, både som gravid og som mamma. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Mammalivet er jammen vanskelig å forberede seg på. Vår lille jente har også magevondt og mye uro. Prøver oss på samme diett nå vi også. Vil bare tipse om slyngevuggen! Jeg har fått låne en sånn vugge og jenta vår roer seg faktisk i den. Det gir hvertfall meg en liten pause fra bæring og byssing.

    29. Jeanett: Tusen takk <3 tror de fleste føler seg overveldet! Selv om jeg føler vi har hatt mye (mye er enn f eks de i barselgruppen og mange venninner beskriver, og de sier det selv også), så vet jeg så mange har mye mer enn meg også. Det eneste som er sikkert er at vi mammaer jobber utrolig hardt og står på for våre små, helter er vi!! <3

    30. T: Tusen takk <3 de siste dagene har vært helt fantastiske!! I dag har hun sovnet to ganger i vognen uten å gråte og nå sover hun alene i nestet sitt! Helt magisk å ha en baby som ikke har vondt hele tiden <3 takk for gode ord! <3

    31. Linn: Takk for at du minner meg på dette, det er ikke så lett å spise så snevert! Men heldigvis kan jeg så mye, tenk å måtte sette seg inn i alt av erstatninger osv!! Takk for gode ord <3

    32. Ragnhild: Det er så sant! Når hun har vondt vil hun jo bare være hos mamma, og da får hun det. Jeg føler jeg har gjort alt og jeg tror faktisk at det har hjulpet! <3

    33. <3
      Hold ut, dere er snart ferdig med fjerde trimester nå<3 Var på kurs med jordmor igår, og hun minnet om at de tre første månedene kan være tøffe, og at veeeldig mye blir lettere i tiden etter det <3

    34. Marita: Jeg var liksom forberedt på at hun skulle ville være inntil osv, men ikke at hun skulle ha så mye vondt. Virker som om vi har knekt nøtten for de siste dagene har vært noe helt annet. Plutselig kan hun ligge på rygg f eks, stakkars liten. Det er jo et sjokk i starten uansett tror jeg <3

    35. Hei! Du er tøff, godt å høre at det går bedre 💪🏻💛 Hvor lang tid med ny diett tok det før lille viste bedring?

    36. Nei det er ikke bare bare å blir mamma for første gang… Syns du setter ord på ting så bra.. Du er flink. Nydelig lita tulle du har fått 😍

    37. Ja, det skjønner jeg så godt. Jeg er der snart selv (20 dager til termin:O) og aner ikke hva jeg kan gjøre for å «forberede» meg selv. Ting blir liksom bare sånn de blir, og det er jo umulig å tenke seg til noe som helst på forhånd.. man får så mye råd i forkant, men folk bruker jo bare sine egne babyer som utgangspunkt (naturligvis), men babyer er så ulike<3
      Håper Lykke bare blir bedre og bedre, og at hverdagen blir lettere. Heier sånn på deg og dere<3

    38. Marita: Det er lite du kan gjøre annet enn å ikke ha for mange forventninger tror jeg. Ta ting som de kommer. Jeg er ellers glad jeg ikke hadde lagt opp masse planer de første månedene. Tok ting fra uke til uke, dag for dag. Babyer er veldig ulike!! Tusen takk, god klem til deg og masse lykke til i tiden fremover. Det er magisk <3

    39. Solveig: Tusen takk <3 jeg har vært uten melke- og soyaprotein i 4 uker straks, men helt helt i to. Jeg spiste ting som "kan inneholde spor av...." og trodde det gikk bra, men legen sa jeg ikke burde det 😉 greit å kutte med en gang!

    40. Hei. Jeg har to jenter, med 4 år i mellom, og begge to hadde magevondt og gråt nesten hele døgnet, kunne ikke ligge alene eller sove alene, da var det bare gråt og vondt i magen og nesten ikke søvn. Jeg som mamma var den eneste som klarte å roe barnet og bysse i søvn. Virkelig en slitsom tid. Jeg ammet begge, og jeg forsøkte å kutte ut ulike matvarer for å bedre det, men ingenting hjalp. For meg ble løsningen rett og slett å kutte ut ammingen, sluttet når hun ene var 3 mnd og hun andre 4 mnd. Jeg har trua på at morsmelk er det beste for barna våre, men jeg syns ikke man skal amme for enhver pris?! Helsesøstre og leger er så bastante på at vi må amme barna våre, jeg tror bare ikke at det alltid fungerer optimalt. Det er ikke noe nederlag og slutte mener jeg. Jeg har to veldig friske jenter på 10 og 6 år, og tror ikke de har tatt skade av å slutte litt tidlig med mm. Jeg ble skikkelig lei meg ved tanken på å slutte, og det tok lang tid å ta avgjørelsen. Men fra dagen jeg slutta, så forsvant også all magevondt og igjen var bare en strålende fornøyd baby, som spiste mat, sov uten problemer og ellers bare var blid 😊 Det ble en heeelt annen hverdag for oss. Babytida er så kort, og vi får den aldri tilbake, vi klarer å stå i det når det er som værst, men samtidig så syns jeg det er litt trist å huske tilbake på den tida, for gråt og magevondt er nesten det eneste jeg husker. Hadde jeg prøvd mme litt tidligere, så hadde kanskje babytida vært litt lystigere, hvem vet… Jeg forstår at du gjerne vil amme, jeg ville bare dele min historie. Jeg håper uansett at det har hjulpet for Lykke nå, og at hverdagen deres blir bedre, hun er så skjønn💜 🌸

    41. Tonje: Hei Tonje <3 dette er jo et så sårt tema for mange, med god grunn. Det er sikkert noe som er programmert inn i oss kvinner, at vi skal "få til" denne mammarollen. Amming er en av de tingene som det er nesten vanskelig å snakke om, uten å tråkke andre på tærne. Hvordan det er å slutte må en bare kjenne på selv. Jeg tenker at det er like lov å slutte uten å ofre det en tanke når det er best for dere, og det å slutte og være lei seg. Det er lov å kjenne på alle følelser om du skjønner hva jeg mener?
      Her føler jeg at mye har falt på plass etter at jeg kuttet melke og soya, men om hun har allergi vil det jo påvirke tarmen hennes en liten stund. Det er ikke gjort på en dag. Om jeg må slutte så kommer jeg til å være lei meg for det, men det betyr ikke at min reaksjon er mer riktig enn noen andres. Også synes jeg det du sier om at vi skal kunne nyte babytiden er så viktig! Marianne Beate har skrevet om dette med sine barn og jeg synes det er så fint! Jeg gjør det som er best for Lykke og om det er å gi tillegg så gjør jeg selvfølgelig det <3 takk for at du delte <3

    42. Hei Helene Ragnhild!
      Du er ikke alene om å synes at det er tøft å bli mamma. Du er rett og slett ikke alene. <3

    43. Hei ❤ Jeg fikk en datter to uker etter deg. Og kjenner meg sånn igjen i det du skriver! Selv om det er helt fantastisk å være mamma, er det også det tøffeste jeg har opplevd.. Jeg smiler og forteller alle om hvor fantastisk det er, og kommer hjem og har bare lyst å gråte fordi jeg er så sliten/føler meg ikke alltid god nok. Jeg kan ikke fullamme, får ikke nok melk, så måtte begynne tidlig og gi litt mme på flaske. Det knuste virkelig mammahjertet mitt og jeg følte meg helt ubrukelig som mamma. Samtidig som det var godt å få en mett og fornøyd baby.
      Nei, det er ikke bare bare å bli mamma, selv om jeg elsker den lille prinsessa mi ❤

    44. Anonym: Det er liksom hele følelsesspekteret!! Skjønner at du følte det sånn, det viktigste er at du får annerkjennelse for følelsene dine. Å snakke om det hjelper skikkelig! Jeg har fått ekstra timer på hs og det hjelper <3 takk for at du delte med meg! stor klem <3

    45. Hei. Jeg må bare si at du ikke er alene om å føle som du gjør! Helt normale følelser etter en fødsel:) Det er ufattelig slitsomt med en liten baby, spesielt de som ikke helt finner roen. Men ta det fra ei som var fullstendig nedkjørt av sitt eget spedbarn- det blir bedre. Det gjør det. Lover 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg