Grønn smoothie favoritt

Reklame | Annonselenker

Helt siden jeg ble gravid har smoothie rett og slett ikke fristet! Utrolig frustrerende når smoothie er både lettvint og utrolig sunt, særlig hvis du fyller på med næringsrike råvarer. Etter at Lykke kom til verden har smoothielysten steget, og nå er den tilbake for fullt! Når hun sovner på morgenen lager jeg ofte en smoothie til senere og setter i kjøleskapet. Smoothie kan du nemlig ta med eller spise på farten, uten at det går for mye ut over fordøyelsen.

Jeg elsker å ha supermat i min smoothie, for et ekstra energiboost og masse næring. De fleste av oss har travle hverdager og uansett synes jeg det er bra å optimalisere alle måltider med så mye næring som mulig. Supermaten kan droppes om du vil 😉

Jeg bruker også proteinpulver i mine smoothies. Dette er ikke noe du må ha, men det gir god smak og ekstra protein. Det er viktig å ha protein i alle måltider og unngår du melkeprodukter synes jeg det straks blir mer utfordrende. Egg er en fantastisk kilde, men siden jeg også er eggfri om dagen er proteinpulver genialt. Jeg er veldig nøye på hvilket jeg bruker, og det er faktisk kun et fåtall produsenter jeg stoler på. Dette fra third wave nutrition er den absolutt beste kvaliteten i verden og den eneste jeg selv bruker i hverdagen.

På arnika.no får du 10 % på alle kjøp ved å lage deg en profil og legge koden 107347 inn under min side. Det er altså ikke en rabattkode, men en kode du må legge inn under min side 😉

Helenes grønne smoothie

1/2 til 1 frossen banan

To store håndfuller fersk spinat

En scoop vaniljeprotein

kanel

isbiter

2 dl mandelmelk

1 ss linfrø

Supermat hvis du vil:

1 ss hampfrø

1 ts ricebran

1 ss lecithin (supert når du ammer)

Blend alle ingrediensene med unntak av hampfrø, de liker jeg å ha i tilslutt så det blir litt tekstur 😉

Nå skal jeg og Lykke pakke oss ut og dra ned til mamma og pappa for å lage brudebukett. Min søster gifter seg i helgen så det blir kjempe stas! Ha en god fredag fine du <3

22 kommentarer
    1. Hei Helene! Denne smoothien ser kjempegod ut! Men jeg lurte på hva du anbefaler at man bytter ut proteinpulver med her, i tiden før man får skaffet proteinpulver? Leser i innlegget at man kan bruke egg, men det vil vel ikke helt ha samme effekt for å få til mest mulig lik smak som denne smoothien du har tipset om her?

    2. Ser fristende ut! 🙂
      Hvis du har tid og lyst, kanskje du kan lage et innlegg om sminke- og hudpleieprodukter som du går god for? Hvilken hudsminke brukte du da du var gravid?
      Takk for en kunskapsrik og underholdende blogg! <3

    3. Hei Helene <3 ikke noe med innlegget her å gjøre, men kan du fortelle hvorfor quinoa er bra? Det har ikke spesielt mye proteiner etter hva jeg har skjønt. Så smaker det jo ikke så mye. Men likevel har det blitt en storfavoritt i salaten her, haha! Men den drar jo opp kcalnivået, og siden jeg teller kcal er det greit å vite om det har noe for seg liksom :p

    4. Quinoa skal visstnok inneholde alle essensielle aminosyrer slik jeg har skjønt 😊
      Smoothien så herlig ut 😊 Skal hampfrø bløtlegges i forkant?
      Jeg har spist smoothie nærmest daglig i 2,5 år til frokost og elsker det 😊

    5. Hei, Helene 🙂 elsker bloggen din, veldig inspirerende å følge deg gjennom prøverør og svangerskap. Har selv blitt gravid etter et prøverørsforsøk og er 9 uker på vei. Sliter veldig med kvalme, så lurte på om du har noen tips som kan hjelpe mot kvalmen? Hilsen Stine

    6. Hei 🙂 Du har så fin og inspirerende blogg! Jeg har veldig lyst til å lage en god dessert til familien, uten sukker og korn. Men lillebror har nøtteallergi også spiser ikke jeg dadler. Har du lyst til å komme med et forslag? Da hadde jeg blitt veldig glad

    7. Hei hei.
      Jeg lager meg smoothie hver morgen og har ett spørsmål angående spinat. Leser så mye forskjellig,vil det bli for mye med 100gram spinat hver dag? Med tanke på oksalsyre.
      Vet ikke om du tar deg tid til å svare på spørsmål om dagen,men prøver.
      Mvh
      Henriette

    8. Linn: Det blir mindre søt smak om du ikke har i pulveret, du kan eventuelt bruke vaniljekesam hvis du tåler det siden det inneholder både proteiner og litt søtsmak, ellers kan du ha i mer søtning 🙂

    9. Linfrø bør ikke knuses i blender, det dannes blåsyre i magesekken 🙂
      Google det så finner du masse info om det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg