Godiskuler og hjerneceller

God fredag fine du <3

Et par ganger forrige uke prøvde jeg å sette meg ved macen og skrive til deg, men så har jeg vært helt blank! Ellers kommer bare tanker som er helt uinteressante opp, for eksempel; “jeg har melkespreng i den venstre puppen, var det på den jeg ammet sist?” eller “husket jeg å legge en ren body i stellebagen”. Så siden hjernen min tydeligvis har tatt mammaperm, vil jeg dele noe uhyre enkelt med deg i dag 🙂

Godiskuler med tre ingredienser <3

Nå som dietten min er uten “det meste” er det ytterst få ferdigprodukter jeg kan spise. Da gjelder det å ha mange snacks på lur, og jo enklere de er å lage jo bedre. Disse kulene er også perfekte for deg, for sunne er de og jeg regner med at du som leser dette liker ting som både er sunt og smaker godt. De metter også godt og er perfekte for deg som skal på trening, leser til eksamen eller må løpe rundt og vugge vogn konstant 🙂

Du trenger:

5 dl naturelle cashewnøtter

20-25 små ferske dadler

2 dl kokosmasse

eventuelt en klype salt

Kjør først nøttene til de er finhakket i en foodprosessor. Tåler du ikke nøtter tror jeg solsikkefrø vil gjøre samme nytten, men det kan nok endre litt på smaken. Så tilsetter du dadler og kokosmasse, og kjører videre. Hvis du vil ha det søtere kan du tilsette litt ekstra søtning, men jeg synes ikke det er nødvendig. Går det ikke rundt kan du ha i bittelitt mandelmelk eller lignende.

Trill til kuler og oppbevar i fryseren, smaker farlig godt til en kopp kaffe <3

I dag skal vi prøve oss på strong mama på Elixia, noe jeg må si jeg gru gleder meg til! Jeg har ikke sett innsiden av et treningssenter siden jeg var ca midt i graviditeten, og føler at omtrent alle muskler er borte. Heldigvis er jeg vel i godt selskap på den gruppetimen 😉 wish me luck!

11 kommentarer
    1. Hei. Så at du skulle på strong mama, kan du skrive litt om det? Hvor ofte er du fysisk aktiv btw? Trenger litt råd

    2. Så deilig å komme igang med sånt! Slutten sv graviditet og starten på mammalivet var total unntakstilstand her. Jeg syntes det var en helt fantastisk følelse når jeg gjorde noe som var «meg» før og så føltes det plutselig som meg igjen etter jeg hadde fått baby også! Hehe, litt vanskelig forklart kanskje, men var vel det at å være mamma var blitt så naturlig at jeg klarte å både være meg selv og mamma. Deilig! Håper du kjenner på det du også nå, etter alt som har vært!

    3. He, he, kjenner igjen fokuset ja. Man blir litt “ensporet” noen ganger når babyen er liten. (pupp, mat, klesvask, bleier, amming igjen, bæring osv.osv.). Det er vel slik naturen er laget, at alt fokus skal være på den lille når de er små. Det er tøft og godt på samme tid å være mamma. 😉

    4. Hei! Lagde disse i dag og de var veldig gode, men jeg har ikke fryser:/ Går det fint å ha de i kjøleskap?😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg