Hodet over vann

Jeg kjenner at jeg virkelig savner bloggen min, å oppdatere hver dag, ta lekre bilder og dele inspirasjon. Det siste har det virkelig vært lite av i det siste. Siden fødselen har hodet mitt rett og slett vært helt fokusert på lillemor og hvordan jeg skal gjøre hverdagen best mulig for henne, meg og Jonna. For en stor jobb det er å være mamma, men et enda større privilegium. Noen ganger synes jeg Jonna er heldig som kan være borte og ha litt fri, men mest av alt er jeg så takknemlig for at det er jeg som fikk ha henne inni meg, jeg som får amme og meg hun aller helst vil være hos. Jeg vil aldri slutte å være takknemlig for å få oppleve dette, det tar jeg virkelig ikke for gitt.

Dagene våre blir bare bedre og bedre, og lille Lykke har det så godt nå. Den siste uken har hun ledd, sovnet alene i leandervuggen sin og smilt mer enn noen gang. Hver gang hun våkner, om hun ikke er utrolig sulten, stråler hun som en sol mot meg. Gud, så godt det er å se!!

Processed with VSCO with kp2 preset

Det har vært så vendepunkt hele tiden. Hun begynte å sovne i vognen, så tok hun smokken (en ny verden) og nå kan jeg putte henne i bæreselen og gå tur eller styre hjemme og hun sovner etterhvert. Før måtte jeg bysse leeenge før jeg kunne snike på bæretøyet. Puttet jeg henne rett i det det ble det krise.

Jeg er takknemlig for hvert lille steg vi tar i riktig retning, samtidig som jeg husker på at med utviklingssprang osv er det helt normalt at det vil komme tøffe dager. Det er normalt og det vil jeg takle fint. Jeg synes det er viktig å nyte nuet, leve, og ikke hele tiden fokusere på det som kommer. Er det en ting jeg har lært av å få barn så er det det, å være mer tilstede her og nå.

Jeg har fått hentet meg inn i det siste også. Vi avlyste rett og slett det meste av planene våre noen uker frem i tid, selv om det var med tungt hjerte. Det har gitt meg mulighet til å få puste ut og bare være. Og vi har funnet en god rytme i hverdagen. Vi har ingen streng rutine, men vi har lært henne å kjenne og det er nå lettere å se når hun trenger mat, kos, søvn osv. Jeg har fått mer tid til meg selv på kvelden enn før, slik at jeg endelig har kommet i gang med dåpsforberedelsene. Nå er kjolen klar, kaker bakes og bordsetting er satt. Ikke minst har jeg fått laget filmen jeg hadde så lyst til å lage til henne, men som jeg var redd jeg ikke skulle rekke å lage. Skulle gjerne delt den her, men det får jeg nok ikke lov til av Jonna, det er litt for privat 😉

Nå gleder jeg meg enormt til søndag og til å dele bilder med dere! Ikke minst gleder jeg meg til å dele ny inspirasjon på matfronten, for den begynner endelig å snike seg tilbake etter all tiden den har ligget i hi.

Stor klem fra meg <3

18 kommentarer
    1. Blir så glad av å lese bloggen din for tiden, Helene! Det er så godt at du får nyyyyte det fine sommerværet med ei jente som har det bra. Syns du skal gi deg selv en god klapp på skuldra og være stolt av jobben du har lagt ned ❤️ gleder meg til flere innlegg og ny matinspirasjon!
      Nyt dagen i dag!

    2. Herlig!! Glad for dere! <3 Forhåpentligvis blir det slik for oss en dag og, det er jo faktisk slik det skal være! Nyt <3

    3. Dette innlegget gjorde meg glad helt inn i hjertet. Hvor er det godt å både lese og se at dere er kommet dit hvor ting er lettere og at Lykke Marie har det bra. Dere stråler jo mer enn sola <3
      Jeg har selv en liten på 8 uker som kanskje også har mpa. Vi er nå på 3. uken uten melk og egg. Dagene er bedre, men fremdeles ikke helt på topp. Håper vår vei går som deres.
      Jeg gleder meg til matinspirasjon fra deg da jeg virkelig synes det kan være vanskelig å være kreativ nå som det er en del begrensninger.

    4. Herregud ? det er ikke meningen å være overfladisk, men Lykke er altså en så vakker baby! At det går an <3 det skal mye til før jeg synes en baby i det hele tatt er søt eller pen, men hun er bare helt utrolig!

    5. Synes du er flink! Må si du har måttet gjennomgå enormt mye med både veien til å bli gravid, fødselen som ble som den ble, betennelser og att på til at Lykke har hatt mye vondt og grått stakkars! Det kan jo bare bli bedre for dere hvert fall:) Vi nyter babyboblen i finværet selv! Skjønner at jeg er heldig som fikk både en fin og kort fødsel og i tillegg en fornøyd sovebaby uten plager, jeg skal ikke ta det forgitt! Håper det vedvarer da, hehe! Nyt hverandre <3

    6. Takk for at du forteller akkurat hvordan du føler det, og ikke smører det ut som at alt er en dans på roser. Du er en stor inspirasjon, og håper å komme tilbake hit om ett års tid å plukke opp enda mer av din inspirasjon. Endelig er det min tur, med et lite IVF-embryo i magen <3

    7. for ei solstråle<3 har en unge på 2 år og tiden har bare flydd av sted... forstår forsatt ingenting, er så viktig og leve i nuet og ta vare på de små og store gledene<3 klem fra meg<3 har du foresten tips til noe sunne is,/kaker man kan nyte i varmen??:)

    8. Emma: Takk <3 skjørtet er fra designers remix og er fra i fjor, blusen er fra hm.com og ble kjøpt for noen uker siden. Den er veldig kort så den må brukes med noe som er høyt i livet 🙂

    9. K: Tusen takk <3 det har vært tøft, det synes jeg også! Men har bare blitt bedre!! Godt å høre at det jeg deler ikke skremmer andre, men heller gjør oss enda mer takknemlige. Det har faktisk hjulpet meg mye, det å tenke at Lykke tross alt er frisk og at hun ikke fikk noen skader under fødselen osv. Vi har alle noe å være takknemlige for <3

    10. Maria: Tusen takk Maria <3 det tok litt tid for oss, selv om jeg merket drastisk endring tok det endel uker før ting virkelig løste seg! Jeg føler kostholdet mitt er ganske ensidig om dagen, men det går jo også på at jeg har lite tid og overskudd til annet enn Lykke og hverdagsting 🙂 klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg