5 måneder som mamma

Nå er det straks 5 måneder siden livet mitt ble endret for alltid, og vår lille Lykke kom til verden! På en måte har tiden rast forbi, og på den andre siden føles det som et helt liv siden at jeg var gravid og ventet utålmodig på fødselen.

Aldri har jeg lært så mye om meg selv som i de siste månedene. Aldri har jeg kjent på en sånn kjærlighet, og aldri har jeg følt meg så overveldet og trøtt, haha. En ting jeg virkelig føler har begynt å synke inn er hvor lite du får planlagt med en baby. Du har rett og slett ikke den samme kontrollen som du hadde før. Det gjelder å slappe av og ikke minst, være tilpasningsdyktig.

Jeg hadde et bilde av hvordan jeg kom til å få det i barseltiden, men det jeg nå innser er at alle opplever denne tiden ulikt, ikke bare fordi vi er ulike som mammaer, men fordi babyene våre er så ulike. En baby som ikke sover, en som sliter med ammingen eller en baby som har smerter vil gi en veldig annerledes barseltid, enn med en baby som er “enkel”. Samtidig kan noen oppleve fødselsdepresjon selv om babyen sover og spiser bra, og det kan være veldig vondt for disse mammaene.

Rådet jeg sitter igjen med, som jeg også fikk av dere før, er stol på deg selv. Også vil jeg føye til; gi deg selv godt med kjærlighet og slingringsmonn disse månedene. Jeg skulle ønske jeg var flink til det siste! Jeg har veldig høye krav til meg selv, og vil så gjerne gjøre alt perfekt. Jo før vi klarer å lære at det faktisk ikke er mulig, jo bedre liv vil vi ha, rett og slett. Dette gjelder nok på de fleste arenaer, tror du ikke?

Lykke har det best med en mamma som har det bra <3

Jeg har forresten begynt å røyte så mye nå, hallo mammaviker. Dessuten drar jo Lykke ut litt hår hver dag, jaja..Midtskill ble løsningen til slutt…

I løpet av neste uke skal jeg dele mine opplevelser med ulikt bæretøy, det vet jeg mange av dere har lurt på 🙂

Nyt søndagen fine! Jeg skal på badehuset med venninner og lille snupp <3

Hva elsker du å gjøre på søndager?

19 kommentarer
    1. Jeg mister også latterlig mye hår ! Hadde egentlig veldig fint hårfeste, men det var den gang 😅
      Er så godt å være ferdig med de første mnd synes jeg. I starten er alt litt vanskelig. Når man skal bli kjent. Få igang amming osv. Men det er viktig å huske på at det skal ikke være så perfekt. Vi er jo bare mennesker 😉
      Synes det er så fint at du deler litt av de tyngre dagene også, da føler man seg ikke helt aleine. Alt er jo ikke rosa.
      Masse lykke til videre ! Nå skjer det noe fra dag til dag. Morsomt når man legger de ned for å leke, skal bare hente noe på kjøkkene. Også ligger de et helt annet sted ! Haha !

    2. Helt sykt at det er 5 mnd siden frøkna kom til verden! Og så stor hun har blitt 😱😍 Jeg fikk positiv test bare 1 1/2 uke før Lykke ble født, etter 1,5 år med prøving. Litt rart å tenke på at det er så lenge siden..
      Trodde forresten at du skrev at du hadde startet å røyke så mye, så fikk litt sjokk 🙈 Heldigvis var det bare jeg som surret og las feil 😂

    3. Anette: Å, så stas!! Håper du har det fint som gravid??
      Haha, jeg har faktisk aldri smakt røyk, skulle tatt seg ut å storrøyke som ammende, hehe 😉
      Stor klem til deg <3

    4. Maja: Kjenner meg så igjen! Vi har begynt med litt mat nå og det synes jeg er kjempe gøy 😀 gleder meg til å dele på bloggen det også 😀
      Takk for koselig kommentar Maja, stor klem <3

    5. Oi, 5 måneder allerede. Synes nettopp hun ble født 😊 Hun er helt nydelig 😊
      Gleder meg til blogginnlegg om hva slags fast føde du gir henne.
      Kjenner meg veldig igjen i det å ha høye krav til meg selv 😅
      Nyt tiden 😍

    6. Veldig gøy å lese og følge deg! :-)) du har en nydelig baby :-)) gleder meg til å høre om bæresele

    7. Eveline river også av meg håret! Ligger hår overalt haha
      Eveline ble født to dager etter din Lykke. Utrolig rart å tenke på at hun er blitt over 5 måneder. Synes tiden går alt for fort

    8. Kari: Takk som spør 🙂 <3 tross lite søvn, mye emosjonelt stress, byssing, trilling og amming føler jeg meg fortsatt helt frisk <3 det er jeg veldig takknemlig for!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg