Smoothie i sommervarmen

Været i Oslo er bare helt amazing! Jeg har kun lyst til å ligge på badehuset hver dag og nyte solen. Er det ikke rart hvordan vi alltid savner det vi ikke har? Nå som det er over 30 grader lengter jeg til at det skal være kaldere, så kan jeg kose meg med jobb uten å føle at jeg burde være ute. Det frister lite å sitte foran macen når solen bare stråler! Ikke minst sover Lykke mange ganger bedre når det ikke er så varmt :p

Men jeg skal ikke klage over varmen, det går bare ikke an!

En ting som er sikkert er at det frister med kald drikke om sommeren. Kombucha har blitt en favoritt her hjemme, gjerne i et lekkert vinglass så føler jeg meg ekstra staselig. Til lunsj er smoothie perfekt, jeg lager den gjerne tykk og god og topper med supermat i regnbuens farger. Jeg gleder meg til Lykke skal sitte på benken og vi skal lage smoothie sammen. Da blir det vel delt frokost på oss også 😀

Sommer smoothie

2 dl blåbær

1 dl jordbær

1 scoop vaniljeprotein (kan erstattes med cottage cheese, men da ville jeg hatt i noen biter banan for å gjøre den søtere)

En håndfull spinat

Supermat: jeg bruker ricebran og litt greens i denne for en ekstra næringsboost

2 dl mandelmelk, cashewmelk eller annen væske du ønsker

1-2 ss nøttesmør (mandel eller peanøtt)

Jeg har toppet smoothien med aktivert bokhvete, oppskriften finner du her 😀

Nå skal jeg ha besøk av barselgruppen min, så kos <3

11 kommentarer
    1. Smoothie ser herlig ut 😊 Må teste den ut til 3-åringen da hun sikkert er litt lei av “grønn smoothie”. Kan en 3-åring spise peanøttsmør? Har lest at peanøtter ikke bør spises før 5 år

    2. Hei Helene! Jeg har en sønn på 4 mnd og det er veldig gøy å følge bloggen din. Mye interessant, gleder meg til du begynner å skrive om barnemat. Har du fått til noen rutiner på dagsoving hos Lykke? Det sliter jeg skikkelig med, en dupp kan være på alt fra 2min til 2t (dessverre sjelden) og noen dager sover han knapt på dagen i det hele tatt. Han har dessverre utviklet litt vognskrekk, så kanskje vi også må bytte til sportsdel for å se om det hjelper 😉 Bæresele er jo kos, men det hadde vært fint om han kunne brukt vognen litt også..

    3. Marthe: I feel you! Føles noen ganger som om hele livet mitt handler om å få Lykke til å sove :p For oss har det fungert å bytte, men søvn varierer veldig om dagen. Lykke sover heldigvis veldig godt om natten, vi legger henne allerede i 188-19 tiden og da sover hun stort sett 4-5 timer før hun vil ha pupp. Så pupper hun 1-3 ganger før hun våkner i 07 tiden. Jeg synes ikke det er stress å amme på natten, har henne i sengen vår fra andre amming stort sett 😉 jeg tror dessverre at dagsovingen blir mindre og mindre, etterhvert går de over til en dupp. Nå satser vi på 2-3 ila dagen, men de er kortere. Er de typ 20 min prøver vi å legge til en til. Husk at varmen gjør det vanskelig å sove <3 klemmer <3

    4. Rikke: Jeg bruker synergy fra arnika.no, veldig rent og bra! Det er et pulver 🙂 med kode 107347 lagt inn på “min side” (som du får når du lager deg en profil) får du 10% 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg