Gravid uke for uke

gravid uke for ukeEndelig kan jeg avsløre det nye prosjektet jeg er med på, gravid uke for uke!

gravid uke for uke Dette er en nystartet youtubekanal i Norge der gravide blir fulgt hver uke i graviditeten. Den har blitt en kjempesuccess i Sverige og det blir spennende å se hvor populær den kan bli i Norge også. Når det gjelder meg så er jeg ikke blitt gravid helt enda…Seerne skal i stedet få følge reisen min frem til jeg blir gravid, og etter det selvfølgelig! Den første filmen om meg kommer i løpet av dagen 🙂

Som jeg har skrevet om sluttet jeg på p-pillen for over halvannet år siden. Etter den tid har jeg hatt veldig uregelmessig menstruasjon og fått hormonene i ubalanse. For noen måneder siden fant jeg ut at jeg har PCO, eller polycystisk ovarier. Dette betyr at jeg ikke får eggløsning hver måned, men at egget i stedet blir liggende igjen i eggstokken og danner en liten cyste. Selv om jeg ikke aktivt har prøvd å bli gravid lenge ble det raskt frustrerende når syklusen var veldig lang og eggløsning uteble. Nå er jeg i gang med tet oppfølging hos fertilitetssenteret og Frøyaklinikken for å få syklusen i sjakk og en spire til å sitte.

gravid uke for ukeJeg skal innrømme at jeg måtte gå kraftig i tenkeboksen før jeg sa ja til å være med på denne serien. Fertilitet og ufrivillig barnløshet (hater de ordene, men det kalles visst det fra dag en) er veldig privat. Det handler ikke bare om meg heller, men min fine samboer. Det koster endel å være så åpen om denne situasjonen, jeg føler meg i veldig mange situasjoner veldig naken. Det kan være ubehagelig og skummelt. Samtidig har jeg fått en utrolig stor respons på å snakke åpent om dette. Å slite med PCO, PCOS, endometriose og andre ubalanser etter bruk av p-piller er veldig vanlig, men dessverre svært tabu å snakke om. Dette mener jeg det må bli slutt på! Jeg har mange jenter rundt meg som sliter med det samme, og jeg har fått kontakt med mange mange flere bare ved å skrive om det. Jeg vet at det hjelper meg å høre om andre og føle at jeg ikke er alene om dette. Jeg håper derfor at disse filmene kan være en trøst for andre som sliter.
gravid uke for ukeJeg håper dere vil følge med, og dele med venninner og beskjente. Jeg hører også gjerne fra andre som går gjennom det jeg gjør, sammen er vi sterkere <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg