Proteinrike sjokoladekuler

Adlinks

God søndag <3


Herlighet så deilig å våkne på en søndag, med klart hode og en følelse av uthvilthet! Jeg var i bursdag i går til skjønneste Chanine, men droppet alkoholden for kvelden. Jeg har bestemt meg for å slutte å drikke fremover, av flere årsaker egentlig. Den viktigste er at alkohol ikke går så godt med medisinene jeg går på. Jeg byttet derfor prosecco og rosé med kombucha med bringebær! Det er bare helt genialt, et lite tips fra meg til deg 😉

Disse godiskulene er perfekte som mellommåltider eller som en boost før trening. De er både gluten- og melkefrie for dere som ønsker det, og metter veldig godt. Noen uker har jeg mer behov for sjokolade enn andre, hehe, og da må jeg ha sunne alternativer tilgjengelig. Siden disse ikke er oversøte blir jeg veldig fornøyd av bare en også.

Proteinrike sjokoladekuler

To store skjeer sjokoladeprotein (jeg bruker dette) (registrer deg med koden 107347 for 10% rabatt)

En ss kakao (eller bakekakao)

2 ss frø (sesam, solsikke, linfrø, gresskarkjerner)

1 ss chiafrø eller fiberhusk

4 ss revet kokos

6 dråper stevia (eller annen søtning)

2 ss peanøttsmør (eller annet nøttesmør)

et dryss kanel (kan sløyfes)

En klype salt

2-4 ss lunkent vann

Kjør alle ingrediensene i en foodprosessor eller bruk en stavmikser. Min deig ble ganske klissete, men jeg tok litt vann på hendene og da gikk det veldig fint å trille kulene. Jeg fikk rundt 10 kuler. Hvis du vil kan du rulle kulene i mer kokos. Jeg oppbevarer mine i fryseren, der kan de holde lenge! I kjøleskapet holder de ca en uke.


Nå skal vi gå en lang søndagstur før tacokveld <3

7 kommentarer

Siste innlegg